Browse "College of Business(경영대학)" by Author Hahn, Min-Hi

Showing results 1 to 60 of 121

1
A study on the effect of network externality on marketing in the digital economy = 망외부성이 디지털 경제의 마케팅에 미치는 영향에 관한 연구link

Chun, Sung-Yong; 천성용; et al, 한국과학기술원, 2007

2
(A) study on the case of KTF DRAMA penetrating the women market and an analysis using customer relationship value framework = KTF DRAMA 여성시장 런칭 사례 및 고객관계가치 분석link

Yun, Young-A; 윤영아; et al, 한국과학기술원, 2003

3
(A) study on the effect of choice context and preference uncertainty on consumers' brand choice probability = 구매 상황과 선호 불확실성이 소비자의 제품 선택 확률에 미치는 영향에 관한 연구link

Won, Eu-Gene; 원유진; et al, 한국과학기술원, 2005

4
Advertising competition in the hierarchically structured market = 계층적 시장구조에서의 광고 경쟁link

Kim, Ok-Nam; 김옥남; et al, 한국과학기술원, 2002

5
Applying the random regret minimization model in consumer decisions = 소비자 선택에서 후회 최소화 모형의 적용에 관한 연구link

Lim, Joo-Young; 임주영; et al, 한국과학기술원, 2014

6
Channel selection and competition = 유통경로결정과 경쟁link

Shin, Chang-Hoon; 신창훈; et al, 한국과학기술원, 1995

7
Co-promotion alliance : a game theoretic analysis = 제휴에 의한 공동판촉 : 게임이론적 접근link

Son, Min-Hee; 손민희; et al, 한국과학기술원, 2006

8
Competitive nonlinear pricing with product differentiation : an application to internet pricing = 경쟁상황에서의 비선형 가격 전략 : 인터넷 가격 전략에의 응용link

Min, Tae-Ki; 민태기; et al, 한국과학기술원, 2002

9
e-coupon도입으로 인한 couponing behavior의 변화에 대한 연구 = A study on the change of couponing behavior with the emergence of e-couponlink

강현모; Kang, Hyun-Mo; et al, 한국과학기술원, 2002

10
Effects of background music on consumers' cognitive responses in TV advertising = TV 광고에서 배경음악이 소비자 인지반응에 미치는 영향link

Hwang, In-Suk; 황인석; et al, 한국과학기술원, 1999

11
Effects of loss aversion and probabilistic discount on consumer choice in the presence of future preference uncertainty = 미래 선호 불확실성 하에서 손실회피와 확률할인이 소비자 선택에 미치는 영향link

Kang, Hyun-Mo; 강현모; et al, 한국과학기술원, 2008

12
Egoistic altruism : when self-benefit appeals are effective in encouraging charitable support = 이기적 이타주의: 기부자의 혜택에 초점을 맞춘 기부 광고의 효과 연구link

Kim, Young-Soo; 김영수; et al, 한국과학기술원, 2012

13
Evaluation of incrementally new versus really new products: the moderating role of personal need for structure and the effect of mental simulation = 점진적 대 혁신적 신제품에 대한 평가: 개인적 구조 욕구의 조절 역할과 심적 시뮬레이션의 영향link

Kim, Jun-San; 김준산; et al, 한국과학기술원, 2012

14
Impacts of real-time usage monitoring on mobile plan choices: Modeling structural heterogeneity by Bayesian analysis = 실시간 사용량 모니터링의 활용이 모바일 요금제 선택에 미치는 영향: 구조적 선호이질성을 반영한 베이지안 분석link

Kim, Se-Sil; 김세실; et al, 한국과학기술원, 2013

15
Modeling word-of-mouth: online reviews and movie industry = 입소문효과 모형화: 온라인 리뷰와 영화산업을 중심으로link

Lee, Back-Hun; 이백헌; et al, 한국과학기술원, 2013

16
New approach to market structure analysis : the firm-based perspective = 시장구조분석의 새로운 접근 : 기업반응 중심의 분석link

Ahn, Sung-Ah; 안성아; et al, 한국과학기술원, 2001

17
New product diffusion model for a lagging country using the product diffusion information in a leading country = 선도 국가 정보를 이용한 신제품 확산모형link

Park, Young-Hoon; 박영훈; et al, 한국과학기술원, 1995

18
Nonlinear feedback effects of brand extensions : a modified diagnosticity perspective = 브랜드 확장범위에 따른 반향효과의 비선형적인 변화 : 확장정보가 갖는 진단성 관점에서의 접근link

Kim, Sie-Na; 김세나; et al, 한국과학기술원, 2006

19
On the optimality of a periodic pulse advertising policy : when fixed and pulsing cost are considered = 파동적 광고 정책의 최적성에 관한 연구link

Hyun, Jin-Sok; 현진석; et al, 한국과학기술원, 1988

20
PC제조업체의 상표전략에 대한 연구 = A case-oriented study on the brand strategy of personal computer manufacturerslink

홍석용; Hong, Suk-Yong; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999

21
Quantitative models for development and introduction of new products = 신상품 개발 및 진입을 위한 계량모형link

Park, Sang-June; 박상준; et al, 한국과학기술원, 1998

22
Quantitative models of the consumer's response to advertising and promotion = 광고 및 판촉에 대한 소비자 반응의 계량 모형link

Hyun, Jin-Sok; 현진석; et al, 한국과학기술원, 1994

23
Salesforce compensation plan : when salespersons can from coalitions = 외판원간의 담합이 가능할 때의 외판원 보상 체계 문제link

Baik, Seung-Hoon; 백승훈; et al, 한국과학기술원, 1992

24
The effect of construal level on preference for variety: processing style as a mediator = 해석수준이 다양성에 대한 선호에 미치는 영향: 정보처리양식의 매개역할을 중심으로link

Suh, Ji-Yeon; 서지연; et al, 한국과학기술원, 2012

25
The impact of switching barriers and customer satisfaction components on actual switching behavior = 고객만족의 선행변수와 전환 장벽이 실제 전환 행동에 미치는 영향link

Cho, In-Jun; 조인준; et al, 한국과학기술원, 2014

26
(The) relationship between marketing and R&D in new product development : focused on antecedents and consequences of interfunctional conflict = 신제품 개발에서 마케팅과 연구개발간 관계 : 기능간 갈등의 영향요인과 결과를 중심으로link

Cho, Eun-Seong; 조은성; et al, 한국과학기술원, 2004

27
가격할인 추구소비자에 대한 특성분석 = Identifying the characteristics of the deal-prone consumerslink

이호석; Lee, Ho-Suk; et al, 한국과학기술원, 1994

28
건설기계 기업의 세분시장별 통합적 마케팅 커뮤니케이션 전략 연구 = A study of integrated marketing communication strategies for construction equipment firmslink

김춘성; Kim, Choon-Seong; et al, 한국과학기술원, 1997

29
경쟁광고 반응을 이용한 시장구조분석 = Market structure analysis by competitive advertising responselink

안성아; Ahn, Sung-Ah; et al, 한국과학기술원, 1997

30
고전음악 소비자의 정보탐색에 관한 연구 = A study on the information search behavior of classical music consumerslink

유기남; You, Ki-Nam; et al, 한국과학기술원, 2002

31
공공기관의 시장지향성 도입 및 적용에 관한 연구 = An introduction and application of market orientation to the public organizationlink

박찬희; Park, Chan-Hee; et al, 한국과학기술원, 1996

32
광고 경쟁하에서의 간섭효과 : 광고의 반복, 변화, 스케줄의 영향을 중심으로 = Interference effects in the contexts of advertising competition : the roles of repetition, variation, and schedule of advertisinglink

손민희; Son, Min-Hee; et al, 한국과학기술원, 1992

33
광고 효과의 지속 형태 분석 : 한국의 가전제품을 중심으로 = An empirical study of advertising duration for korean electronic productslink

이규만; Lee, Kyou-Man; et al, 한국과학기술원, 1991

34
광고의 질이 판매량에 미치는 효과에 대하여 = The effect of advertising quality on saleslink

황윤경; Hwang, Yoon-Kyung; et al, 한국과학기술원, 1993

35
국내 금융산업의 CRM(고객관계관리) 현황분석 및 발전방향에 관한 연구 : 투신 및 은행을 중심으로 = A study on the situation analysis and development direction of CRM(Customer Relationship Management) in korean financial industry : Investment trust and banklink

남경희; Nam, Kyung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001

36
국내 기업 연구직 사원의 직무 만족 및 전직요인 분석과 생애경력 발전 모형 = An analysis of job satisfaction & turnover factors, & career development models for R&D employers of domestic enterpriseslink

손권중; Son, Kwon-Joong; 한민희; 이진주; et al, 한국과학기술원, 1989

37
국내 은행 인수합병시 브랜드 선정과 브랜드자산 관리에 관한 사례연구 = A case study on the brand renaming and management during mergers & acquisitions of bankslink

조영오; Cho, Young-Oh; et al, 한국과학기술원, 2007

38
국내 패밀리 레스토랑의 성공요인분석 : OUTBACK, TGIF, VIPS 사례를 중심으로 = The analysis of success factors for domestic family restaurant through case study : focused on OUTBACK, TGIF, VIPSlink

박흥석; Park, Heung-Seok; et al, 한국과학기술원, 2006

39
금융시장에 있어서 위험에 대한 태도에 따른고객시장 세분화 = Customer segmentation based on risk attitude in the financial marketlink

신상근; Shin, Sang-Keun; et al, 한국과학기술원, 1999

40
기준제품을 가진 소비자의 작은 효용차이에 대한 선택 반응 = Consumers' choice response to small difference in utilities under the existence of a referent productlink

김두훈; Kim, Doo-Hoon; et al, 한국과학기술원, 1989

41
네트워크 외부성이 PDA 수용에 미치는 영향 : 소비자 관점의 연구 = The effects of network externalities on personal digital assistant adoption: a consumer oriented studylink

강영선; Kang, Yeong-Seon; et al, 한국과학기술원, 2003

42
데스크탑 모니터시장에서 TFT-LCD의 CRT 수요대체에 관한 연구 = A study on the subsititution of TFT-LCDs for CRTs in the desk-top monitor marketlink

윤경호; Yoon, Gyeong-Ho; 한민희; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 1998

43
디스플레이 모니터 사업 경쟁전략 연구 = A study on the competitive strategy of display monitor businesslink

박철우; Park, Chul-Woo; 한민희; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2000

44
디스플레이 제품에서 가격, 서비스, 광고판촉 비용이 판매량에 미치는 영향에 관한 실증적 연구 = An empirical study on the effects of price, service, advertising & sales promotion cost on sales volume in the display productslink

김보경; Kim, Bok-Yeong; et al, 한국과학기술원, 2003

45
마케팅 활동에서 영업인력의 역할에 대한 연구 = A study on the role of salesforce in marketing activitieslink

소윤성; Soh, Yoon-Sung; et al, 한국과학기술원, 2000

46
마케팅實踐을 위한 機能部署간 統合에 관한 事例硏究 = A case study on crossfunctional integration for marketing implementation : with an emphasis on marketing functionlink

최창환; Choi, Chang-Hwan; 한민희; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 1998

47
멀티미디어 산업에서 후발진입자의 이점에 대한 연구 = A study of late mover's advantage in the multimedia industrylink

박계원; Park, Gye-Won; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999

48
모조품 구매자 중 잠재적 진품 구매자는 누구인가? = Who are the potential buyers of luxury products among the buyers of counterfeit luxury products?link

송명진; Song, Myung-Jin; et al, 한국과학기술원, 2011

49
묶음상표명에 관한 연구 = A study of bundled brand nameslink

최경석; Choi, Kyong-Seok; et al, 한국과학기술원, 1992

50
문화상품 소비자의 행태적 세분화 = Behavioral segmentation of cultural goods marketlink

이진; Yi, Jin; et al, 한국과학기술원, 2001

51
미국시장내 히스패닉 소비자의 구매행태에 관한 연구 : 전자레인지 시장을 중심으로 = A study of Hispanic's purchasing behavior in U.S. microwave oven marketlink

신현봉; Shin, Hyun-Bong; et al, 한국과학기술원, 1997

52
반도체 제조 업종에의 효과적인 B2B 전략 연구 : S사 사례를 중심으로 = Research for B2B strategies on the semiconductor manufacturer : a case of S co.link

최진환; Choi, Jin-Hwan; et al, 한국과학기술원, 2001

53
반복 선택 상황에서 자아성향이 단기적인 즐거움 선택에 미치는 영향 = The effect of self-construal on choosing vices in the repeated choice contextlink

이혜정; Lee, Hye-Jung; et al, 한국과학기술원, 2010

54
방한 중국인 관광객 만족 영향변수 연구 : Regulatory fit을 중심으로 = A study on the factors influencing chinese tourists' satisfaction in korea : the role of regulatory fitlink

이지연; Lee, Ji-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2008

55
배경음악이 TV 광고에 미치는 영향 = Effects of background music in television advertisinglink

황인석; Hwang, In-Seok; et al, 한국과학기술원, 1994

56
브랜드 로열티 계층간 차이에 관한 연구 : 만족, 감정, 신뢰, 몰입을 중심으로 = Studies on differences among the brand loyalty groups : consequences of satisfaction, affect, trust, and commitmentlink

이진아; Lee, Jin-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002

57
브랜드 애착이 고객의 행복에 미치는 영향 = Brand attachment’s impact on customers’ happinesslink

조정희; Cho, Jung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2013

58
브랜드-확장제품 간 Fit의 유형과 확장제품 평가에 영향을 미치는 소비자의 특성 = The types of fit between brand and extensions and effects of consumer characteristic on the attitude toward the extensionslink

오유진; Oh, Eu-Gene; et al, 한국과학기술원, 2009

59
브랜드의 가치 제공에 따른 브랜드 연상요인에 관한 연구 = A study on elements of brand association by brand valuelink

이방우; Lee, Bang-Woo; et al, 한국과학기술원, 2004

60
브랜드자산 구성요인의 영향관계에 대한 연구 : 제품과 서비스, 쾌락재와 실용재간 차이를 중심으로 = Relationships among brand equity components : comparisons between product and service and between hedonic and utilitarianlink

장윤석; Jang, Yoon-Suk; et al, 한국과학기술원, 2006

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