Browse "College of Business(경영대학)" by Author Hahn, Min-Hi

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27
가격할인 추구소비자에 대한 특성분석 = Identifying the characteristics of the deal-prone consumerslink

이호석; Lee, Ho-Suk; et al, 한국과학기술원, 1994

28
건설기계 기업의 세분시장별 통합적 마케팅 커뮤니케이션 전략 연구 = A study of integrated marketing communication strategies for construction equipment firmslink

김춘성; Kim, Choon-Seong; et al, 한국과학기술원, 1997

29
경쟁광고 반응을 이용한 시장구조분석 = Market structure analysis by competitive advertising responselink

안성아; Ahn, Sung-Ah; et al, 한국과학기술원, 1997

30
고전음악 소비자의 정보탐색에 관한 연구 = A study on the information search behavior of classical music consumerslink

유기남; You, Ki-Nam; et al, 한국과학기술원, 2002

31
공공기관의 시장지향성 도입 및 적용에 관한 연구 = An introduction and application of market orientation to the public organizationlink

박찬희; Park, Chan-Hee; et al, 한국과학기술원, 1996

32
광고 경쟁하에서의 간섭효과 : 광고의 반복, 변화, 스케줄의 영향을 중심으로 = Interference effects in the contexts of advertising competition : the roles of repetition, variation, and schedule of advertisinglink

손민희; Son, Min-Hee; et al, 한국과학기술원, 1992

33
광고 효과의 지속 형태 분석 : 한국의 가전제품을 중심으로 = An empirical study of advertising duration for korean electronic productslink

이규만; Lee, Kyou-Man; et al, 한국과학기술원, 1991

34
광고의 질이 판매량에 미치는 효과에 대하여 = The effect of advertising quality on saleslink

황윤경; Hwang, Yoon-Kyung; et al, 한국과학기술원, 1993

35
국내 금융산업의 CRM(고객관계관리) 현황분석 및 발전방향에 관한 연구 : 투신 및 은행을 중심으로 = A study on the situation analysis and development direction of CRM(Customer Relationship Management) in korean financial industry : Investment trust and banklink

남경희; Nam, Kyung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001

36
국내 기업 연구직 사원의 직무 만족 및 전직요인 분석과 생애경력 발전 모형 = An analysis of job satisfaction & turnover factors, & career development models for R&D employers of domestic enterpriseslink

손권중; Son, Kwon-Joong; 한민희; 이진주; et al, 한국과학기술원, 1989

37
국내 은행 인수합병시 브랜드 선정과 브랜드자산 관리에 관한 사례연구 = A case study on the brand renaming and management during mergers & acquisitions of bankslink

조영오; Cho, Young-Oh; et al, 한국과학기술원, 2007

38
국내 패밀리 레스토랑의 성공요인분석 : OUTBACK, TGIF, VIPS 사례를 중심으로 = The analysis of success factors for domestic family restaurant through case study : focused on OUTBACK, TGIF, VIPSlink

박흥석; Park, Heung-Seok; et al, 한국과학기술원, 2006

39
금융시장에 있어서 위험에 대한 태도에 따른고객시장 세분화 = Customer segmentation based on risk attitude in the financial marketlink

신상근; Shin, Sang-Keun; et al, 한국과학기술원, 1999

40
기준제품을 가진 소비자의 작은 효용차이에 대한 선택 반응 = Consumers' choice response to small difference in utilities under the existence of a referent productlink

김두훈; Kim, Doo-Hoon; et al, 한국과학기술원, 1989

41
네트워크 외부성이 PDA 수용에 미치는 영향 : 소비자 관점의 연구 = The effects of network externalities on personal digital assistant adoption: a consumer oriented studylink

강영선; Kang, Yeong-Seon; et al, 한국과학기술원, 2003

42
데스크탑 모니터시장에서 TFT-LCD의 CRT 수요대체에 관한 연구 = A study on the subsititution of TFT-LCDs for CRTs in the desk-top monitor marketlink

윤경호; Yoon, Gyeong-Ho; 한민희; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 1998

43
디스플레이 모니터 사업 경쟁전략 연구 = A study on the competitive strategy of display monitor businesslink

박철우; Park, Chul-Woo; 한민희; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2000

44
디스플레이 제품에서 가격, 서비스, 광고판촉 비용이 판매량에 미치는 영향에 관한 실증적 연구 = An empirical study on the effects of price, service, advertising & sales promotion cost on sales volume in the display productslink

김보경; Kim, Bok-Yeong; et al, 한국과학기술원, 2003

45
마케팅 활동에서 영업인력의 역할에 대한 연구 = A study on the role of salesforce in marketing activitieslink

소윤성; Soh, Yoon-Sung; et al, 한국과학기술원, 2000

46
마케팅實踐을 위한 機能部署간 統合에 관한 事例硏究 = A case study on crossfunctional integration for marketing implementation : with an emphasis on marketing functionlink

최창환; Choi, Chang-Hwan; 한민희; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 1998

47
멀티미디어 산업에서 후발진입자의 이점에 대한 연구 = A study of late mover's advantage in the multimedia industrylink

박계원; Park, Gye-Won; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999

48
모조품 구매자 중 잠재적 진품 구매자는 누구인가? = Who are the potential buyers of luxury products among the buyers of counterfeit luxury products?link

송명진; Song, Myung-Jin; et al, 한국과학기술원, 2011

49
묶음상표명에 관한 연구 = A study of bundled brand nameslink

최경석; Choi, Kyong-Seok; et al, 한국과학기술원, 1992

50
문화상품 소비자의 행태적 세분화 = Behavioral segmentation of cultural goods marketlink

이진; Yi, Jin; et al, 한국과학기술원, 2001

51
미국시장내 히스패닉 소비자의 구매행태에 관한 연구 : 전자레인지 시장을 중심으로 = A study of Hispanic's purchasing behavior in U.S. microwave oven marketlink

신현봉; Shin, Hyun-Bong; et al, 한국과학기술원, 1997

52
반도체 제조 업종에의 효과적인 B2B 전략 연구 : S사 사례를 중심으로 = Research for B2B strategies on the semiconductor manufacturer : a case of S co.link

최진환; Choi, Jin-Hwan; et al, 한국과학기술원, 2001

53
반복 선택 상황에서 자아성향이 단기적인 즐거움 선택에 미치는 영향 = The effect of self-construal on choosing vices in the repeated choice contextlink

이혜정; Lee, Hye-Jung; et al, 한국과학기술원, 2010

54
방한 중국인 관광객 만족 영향변수 연구 : Regulatory fit을 중심으로 = A study on the factors influencing chinese tourists' satisfaction in korea : the role of regulatory fitlink

이지연; Lee, Ji-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2008

55
배경음악이 TV 광고에 미치는 영향 = Effects of background music in television advertisinglink

황인석; Hwang, In-Seok; et al, 한국과학기술원, 1994

56
브랜드 로열티 계층간 차이에 관한 연구 : 만족, 감정, 신뢰, 몰입을 중심으로 = Studies on differences among the brand loyalty groups : consequences of satisfaction, affect, trust, and commitmentlink

이진아; Lee, Jin-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002

57
브랜드 애착이 고객의 행복에 미치는 영향 = Brand attachment’s impact on customers’ happinesslink

조정희; Cho, Jung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2013

58
브랜드-확장제품 간 Fit의 유형과 확장제품 평가에 영향을 미치는 소비자의 특성 = The types of fit between brand and extensions and effects of consumer characteristic on the attitude toward the extensionslink

오유진; Oh, Eu-Gene; et al, 한국과학기술원, 2009

59
브랜드의 가치 제공에 따른 브랜드 연상요인에 관한 연구 = A study on elements of brand association by brand valuelink

이방우; Lee, Bang-Woo; et al, 한국과학기술원, 2004

60
브랜드자산 구성요인의 영향관계에 대한 연구 : 제품과 서비스, 쾌락재와 실용재간 차이를 중심으로 = Relationships among brand equity components : comparisons between product and service and between hedonic and utilitarianlink

장윤석; Jang, Yoon-Suk; et al, 한국과학기술원, 2006

61
비디오 게임 시장에서 밀리언 셀러가 하드웨어의 수요 확장에 미치는 영향 = An effect of the million sellers on hardware demand in the video game industrylink

홍일선; Hong, Il-Sun; et al, 한국과학기술원, 2008

62
사전적 상표태도가 소비자 광고반응에 미치는 영향 = The effect of prior attitude toward brand on consumer response to advertisementlink

김엽; Kim, Yup; et al, 한국과학기술원, 1995

63
산업별 고객만족도의 차이에 관한 연구 = A study on the differences in the customer satisfaction index across industrieslink

박하일; Park, Ha-Il; et al, 한국과학기술원, 1999

64
생략 속성 추론에 의한 제품 평가 : 명시적 추론 조장과 추론 단서의 역할 = Product evaluation when the missing attribute information inducedlink

박경배; Park, Kyoung-Bae; et al, 한국과학기술원, 1997

65
생략된 제품속성에 대한 자발적 추론 : 추론필요성과 추론가능성 = Spontaneous inference of missing product attributes : the role of necessity and possibilitylink

박종훈; Park, Jong-Hoon; et al, 한국과학기술원, 1990

66
선택대안의 범주화를 통한 유인효과의 설명 = Categorization of consumer choice sets:explaining the attraction effectlink

김충련; Kim, Chung-Rhyon; et al, 한국과학기술원, 1990

67
선택만족을 고려한 고객 만족 모형에 관한 연구 : 초고속인터넷 이용 고객의 지식 조절효과를 중심으로 = A study on satisfaction model considering choice satisfaction : focused on moderating effect of knowledge of internet service userlink

전필상; Jeon, Phil-Sang; et al, 한국과학기술원, 2007

68
소비성향 측정도구의 개발연구 : 서울시 여성의 소비성향 측정과 분석 = Development and application of a measurment instrument of consumption propensitylink

김동호; Kim, Dong-Ho; et al, 한국과학기술원, 1996

69
소비자 특성이 외산 제품 평가에 미치는 영향 = The effect of consumer factors on foreign product evaluationlink

김충련; Kim, Choong-Ryuhn; et al, 한국과학기술원, 1996

70
소비자개성과 인식하는 브랜드개성의 유사성이 브랜드태도에 미치는 영향 : 이동통신 경쟁브랜드의 실증연구 = The study on the effect of similarity between consumer personality and consumer-perceived brand personality on the brand attitudelink

김지용; Kim, Ji-Yong; et al, 한국과학기술원, 2003

71
소비자의 Private Brand 속성에 대한 평가가 할인점 충성도에 미치는 영향에 대한 연구 = Effects of consumers’ attribute evaluation of private brands on the store loyaltylink

김병진; Kim, Byong-Jin; et al, 한국과학기술원, 2009

72
스토리텔링 마케팅 및 에피소드의 소재와 전파방식에 있어 자아성향에 따른 효과 분석 = The effect of self-construal in Storytelling Marketing by contents and spreading methods of episodeslink

최효선; Choi, Hyo-Sun; et al, 한국과학기술원, 2010

73
스포츠 스타를 이용한 광고의 효과 연구 : 제품 유형과 personality 일치도를 중심으로 = The study on the effect of advertising using a sports starlink

이성호; Lee, Sung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2002

74
승용차용 타이어의 시장세분화에 대한 연구 = A study of market segmentation for passenger car radial tireslink

신정선; Shin, Jung-Sun; et al, 한국과학기술원, 1997

75
시장선도자로 인정되기 위한 마케팅전략 = Marketing strategy for being perceived as a pioneerlink

이상혁; Lee, Sang-Hyuk; et al, 한국과학기술원, 1996

76
신상품 개발시 협업팀내의 커뮤니케이션 활성화 방안에 대한 연구 = A study on activation of integrated interfunctional communication for new product developmentlink

박찬영; Park, Chan-Young; et al, 한국과학기술원, 1997

77
엔지니어링 산업의 신규사업 개발 프로세스에 관한 연구 = A study on new business development processes for the engineering industrylink

이해식; Lee, Hae-Sik; et al, 한국과학기술원, 1997

78
영화 흥행 결정 요인에 대한 통합적 연구 : 정보 가능 시기별 경로 분석을 기반으로 = Integrated research on motion picture success factor : based on information available periodlink

김대승; Kim, Dae-Seung; et al, 한국과학기술원, 2006

79
온라인 구매의사결정에서 신뢰의 역할에 관한 실증연구 = An empirical study on the role of trust in online purchase decision makinglink

김도형; Kim, Do-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2001

80
온라인 브랜드 커뮤니티 구축 및 발전에 관한 연구 : 커뮤니티에의 몰입을 중심으로 = Building online brand community : focused on commitment to the communitylink

조윤정; Cho, Yun-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2004

81
온라인 증권 거래 서비스 시장 세분화에 관한 연구 = A study of market segmentation in the online trading servicelink

민지현; Min, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2008

82
우리나라 승용차 수요함수 추정에 관한 연구 = A study of demand function for passenger cars in Korealink

이영권; Lee, Young-Gwon; et al, 한국과학기술원, 1997

83
의료 광고에서 메시지초점과 표현의 구체성이 소비자 태도에 미치는 영향 : 시간적 간격과 조절초점의 매개효과를 중심으로 = The effects of message focus and concreteness of medical advertisements on consumer attitude : focusing on temporal distance and regulatory focus as moderatorslink

김향희; Kim, Hyang-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009

84
인터넷 FPD(Flat Panel Display) TV 시장의 고객 특성에 대한 연구 = A study of characteristics of customers in the Internet FPD(Flat Panel Display) TV marketlink

문일호; Moon, Il-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007

85
인터넷 Navigation 행위 및 광고 반응 : 자연주의적 탐구방법론에 의한 연구 = Navigation behavior and response to the advertising in the internet : a study by the naturalistic inquiry methodologylink

권두안; Kwon, Doo-An; 김지수; 한민희; et al, 한국과학기술원, 1999

86
인터넷 쇼핑몰의 고객 지원 서비스에 관한 연구 = A study on customer support service of the internet shopping malllink

이규희; Lee, Kyu-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001

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