1 | A computational approach for design creativity assessment in product design = 제품 디자인에서의 디자인창의력 평가를 위한 계산학적 접근link Yuan, Xiaofang; 유안샤오팡; et al, 한국과학기술원, 2013 |
2 | A framework for product-service system design case similarity measurement = 제품 서비스 시스템 디자인 사례 유사도 측정을 위한 프레임 워크 개발link Wu,Yu; 오유; et al, 한국과학기술원, 2013 |
3 | A hybrid parallel approach to a multigrid poisson solver for incompressible fluid simulation = 비압축성 유체 시뮬레이션을 위한 CPU와 GPU의 병렬처리를 동시에 활용하는 멀티그리드 포아송 기법link Jung, Hwi-Ryong; 정휘룡; et al, 한국과학기술원, 2013 |
4 | A study on the affective responses of user-centered storytelling interaction = 사용자 중심 스토리텔링 인터랙션의 감성적인 반응에 대한 연구link Kang, Ji-Young; 강지영; et al, 한국과학기술원, 2013 |
5 | (A) bayesian learning model for measuring social influence = 사회적 영향력 측정을 위한 베이지안 학습 모델 : 트위터에서의 음악 전파 과정을 중심으로link Go, Geon Hyeok; 고건혁; Kim, Minki; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2016 |
6 | (A) computational approach to the analysis of electronic dance music and DJ mixes = 전자 댄스 음악 및 DJ 믹스 분석에 대한 전산적 접근link Kim, Taejun; 김태준; et al, 한국과학기술원, 2024 |
7 | (A) natural language processing approach to quantitative measurement of symbolic melodic similarity = 멜로디 유사성의 정량적 측정: 자연어 처리 기법을 중심으로link Park, Saebyul; Nam, Juhan; 남주한; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2023 |
8 | (A) single image representation model for efficient multi-view stereoscopic content creation = 효율적인 입체영상 생성을 위한 단일 이미지 표현 방법link Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2014 |
9 | (A) study on a new distance education platform for medical skill training in the non-face-to-face era : focusing on CPR skill training = 비대면 시대의 의료 술기교육을 위한 새로운 원격 교육 플랫폼 연구 – CPR 술기를 중심으로link Kwon, Yeram; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023 |
10 | (A) study on designing exhibition on socio-scientific issues using a narrative method = 내러티브를 활용한 사회과학적 이슈 전시 기획 방법론 연구link Yun, A Yon; Jun, Bong Gwan; et al, 한국과학기술원, 2019 |
11 | (A) study on Koreans' residential satisfaction based on maslow's human needs = 매슬로우 인간동기론 기반 한국인 주거만족 연구link Jung, Su-Eun; 정수은; et al, 한국과학기술원, 2024 |
12 | (A) study on metadata structure and recommenders of biological systems to support bio-inspired design = 생체모방설계에서의 생물학적 시스템 탐색을 위한 메타데이터 설계 및 추천 시스템 개발 연구link KIM, Sun-Joong; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2016 |
13 | (A) study on selection and manipulation of a distant subspace in wearable augmented reality = 착용형 증강현실에서의 원거리 부분공간 선택 및 조작 상호작용 기술 연구link Lee, Hyeongmook; 이형묵; et al, 한국과학기술원, 2017 |
14 | (A) study on the affective quality of interactivity by motion feedback in touchscreen user interfaces = 터치스크린 인터페이스에서 모션 피드백에 의한 인터랙티비티가 감성에 미치는 영향에 대한 연구link Park, Do-Yun; 박도연; et al, 한국과학기술원, 2011 |
15 | (A) study on the influences of social functions on urban human mobility with scalable approaches = 사회적 기능이 도시 인구 이동에 미치는 영향에 관한 규모가변적 접근 연구link Kim, Jungmin; Park, Juyong; 박주용; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2018 |
16 | (A) unified voice model for data-efficient singing voice synthesis = 통합 음성 모델을 통한 데이터 효율적인 가창 합성link Choi, Soonbeom; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2023 |
17 | (A) user-oriented design framework of narrative space for space-adaptive storytelling in wearable augmented reality environments = 착용형 증강현실 환경에서의 공간적응적 스토리텔링을 위한 사용자 중심의 서사 공간 디자인 프레임워크link Shin, Jae-eun; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2022 |
18 | (An) Approach to the efficient creation of creature animation = 크리쳐 애니메이션의 효율적인 생성 방법link Seo, Jae-Woo; 서재우; et al, 한국과학기술원, 2012 |
19 | (An) exploratory study of the value of online reviews as cultural metadata in movie organization and filtering = 영화 분류 및 필터링을 위한 문화적 메타데이터로서의 온라인 리뷰에 관한 연구link Ahn, Shin-Hyun; 안신현; et al, 한국과학기술원, 2011 |
20 | Analysis on the evolutionary process of the artistic network = 화가 간 네트워크의 진화 과정을 통한 미술사조 분석link Kim, Minseo; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2019 |
21 | Artist friendly retargeting and editing in producing high quality facial animation = 고품질 얼굴 애니메이션 제작을 위한 아티스트 친화적 리타겟팅과 에디팅link Seol, Yeong-Ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2012 |
22 | Attribute of screen-based virtual space and its artistic uses = 스크린 기반 가상공간의 속성 분석과 예술적 활용link Park, Jungsun; Noh, Junyong; 노준용; Wohn, Kwangyun; et al, 한국과학기술원, 2018 |
23 | Audio-visual cocktail : bringing cocktail mixology to digital media contents = 오디오-비주얼 칵테일 : 칵테일제조기법을 바탕으로 한 디지털 콘텐츠 디자인 연구link Lee, Zune; 이준; et al, 한국과학기술원, 2011 |
24 | Augmented presentation for immersive information visualization and delivery = 몰입적 정보 표현과 전달을 위한 증강 프레젠테이션 디자인link Kim, Minju; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018 |
25 | Augmented proximity in urban network for visitor mobility : a conceptual proposal and application to cities = 증강 근접성 개념 정립 및 활용 방안 연구: 도시 방문자 이동성 네트워크 분석을 중심으로link Chang, Mi; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2023 |
26 | Automatic path generation for group dance performance using a genetic algorithm = 유전 알고리즘을 이용한 군무 동선 자동 생성link Lee, Jeong-seob; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019 |
27 | Bureaucratic success in the joseon dynasty: a computational study of intergenerational mobility patterns = 조선시대 관료의 성공: 세대간 사회이동성 패턴의 계산적 연구link Choi, Donghyeok; 최동혁; et al, 한국과학기술원, 2024 |
28 | Characteristics of rumor spreading in online social media and classification = 온라인 소셜미디어 내의 루머 전파의 특징과 초기 루머 구분 연구link Kwon, Sejeong; 권세정; et al, 한국과학기술원, 2017 |
29 | Characterizing and classifying clickbaits on fashion brands in visual-centric social media = 시각 중심 소셜미디어에서의 패션 브랜드 관련 클릭베이트 특성화 및 분류 연구link HA, Yu-i; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2019 |
30 | Context-adaptive notification placement for smart glasses in augmented reality environment = 증강현실 환경에서 스마트 안경을 위한 맥락 적응적 알림 배치link Lee, Hyunjin; 이현진; et al, 한국과학기술원, 2024 |
31 | Context-based representation of avatar visibility and style to support social presence in mixed reality remote collaboration = 혼합현실 원격 협업에서 사회적 실재감을 고려한 맥락 기반 아바타 가시성 및 스타일 표현link Yoon, Boram; 윤보람; et al, 한국과학기술원, 2024 |
32 | Context-driven spatio-temporal classifier for articulated hand gesture recognition = 연결구조의 손 제스쳐 인식을 위한 맥락 중심 시공간 분류기에 관한 연구link Jang, Youngkyoon; 장영균; et al, 한국과학기술원, 2015 |
33 | Crowd-sourced information and its application on cultural collections = 문화예술기관의 크라우드소싱 정보 활용에 관한 연구link Chae, Gunho; 채건호; et al, 한국과학기술원, 2015 |
34 | Deep-learning based sketch extraction techniques using attention mechanism and contrastive learning framework = 어텐션 및 대비학습 프레임워크를 활용한 딥러닝 기반의 스케치 생성 기술link Seo, Chang Wook; 서창욱; et al, 한국과학기술원, 2024 |
35 | Design and applications of shape-changing display with closed surface based on spherical coordinate system = 구형 좌표계 기반 닫힌 표면을 갖는 형상변환 디스플레이 시스템의 설계 및 활용link Ban, Seonghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018 |
36 | Designing an adaptive input modality decision model for elderly’s universal accessibility in a smart environment = 스마트 공간에서 노인의 보편적 접근성을 강화하기 위한 적응적 인풋 모달리티 결정 모델link Choi, In Kyung; 최인경; Lee, Dong Man; 이동만; et al, 한국과학기술원, 2017 |
37 | Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; et al, 한국과학기술원, 2022 |
38 | Effective and compact neural autoregressive models for piano music transcription = 피아노 음악 채보를 위한 효과적이고 간결한 자기회귀 신경망 모델link Kwon, Taegyun; 권태균; et al, 한국과학기술원, 2024 |
39 | Effects of self-image use in interactive digital media = 자기이미지 기반 인터랙티브 디지털 미디어의 영향에 관한 연구link Jang, Ye-Beet; 장예빛; Ryu, Seung-Ho; 유승호; et al, 한국과학기술원, 2013 |
40 | Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020 |
41 | Essays on consumer behavior under digital communication channels in the mobile era = 모바일 시대 디지털 커뮤니케이션 채널의 소비자 행동 영향에 관한 연구link Kim, Songmi; 김송미; et al, 한국과학기술원, 2017 |
42 | Essays on consumer-generated information and its applications in creative industries = 창조산업에서 소비자생산정보 활용에 관한 연구link Yang, Joonhyuk; 양준혁; et al, 한국과학기술원, 2014 |
43 | Expansive sound organization = 확장형 사운드 조직화 연구 : 비쥬얼 뮤직 실험연구와 사운드 아트 현역활동을 기반으로 한 추상적 멀티미디어 표현 작품의 미적 지각에 있어서 보조적인 고양 효과에 대한 고찰link Lee, Irene Eunyoung; 이은영; et al, 한국과학기술원, 2017 |
44 | From innovation to econovation : a study of new paradigm towards market oriented innovation system = 혁신에서 이코노베이션으로: 시장 지향 신 혁신시스템 패러다임 연구link Oh, Choon-Ho; 오춘호; Kim, Won-Joon; 김원준; et al, 한국과학기술원, 2013 |
45 | Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwords = Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwordslink Andrea Bianchi; 안드리아; Wohn, Kwang-Yun; 원광연; et al, 한국과학기술원, 2012 |
46 | Identifying darwinian evolutionary dynamics of contemporary culture based on the life trajectory data of cultural products and memes = 문화콘텐츠와 밈의 생애 데이터 기반 현대문화의 다윈 진화 역학 분석link Shin, Seungkyu; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2019 |
47 | Identity play : self-presentation and transformations in MMORPG = 아이덴티티 플레이 : MMORPG 아바타 커스터마이징에서 자기 표현과 변형link Paik, Paul Chul-ho; 백철호; et al, 한국과학기술원, 2012 |
48 | Implicit image tagging via image-based CAPTCHAs = 캡챠(CAPTCHA)를 통한 암묵적 사진 주석 생성 방법link Kim, Jong-Hak; 김종학; et al, 한국과학기술원, 2013 |
49 | Improving note-level singing transcription with phonetic information and note label refinement = 발음 정보와 음표 레이블 정제를 통한 노트 단위 가창 채보 개선link Yong, Sangeon; 용상언; et al, 한국과학기술원, 2024 |
50 | Individual and gender difference of the cognitive style in modulating the cognitive conflict on information processing = 정보처리에서 인지갈등 조절에 미치는 인지양식의 개인 및 성별 차이link Chung, Chongwook; Shi, Chung-Kon; et al, 한국과학기술원, 2019 |
51 | Integrating wearable muscle sensing for hand-based interactions in mixed reality = 혼합 현실 손 기반 상호작용을 위한 착용형 근육 센싱 결합link Kim, Hyung-il; 김형일; et al, 한국과학기술원, 2023 |
52 | Interactive scan planning for heritage recording = 문화유산의 기록을 위한 인터랙티브 스캔 플래닝link Ahn, Jaehong; 안재홍; et al, 한국과학기술원, 2015 |
53 | Learning conditional motion distribution for generating human motions in indoor environments = 실내 환경 내 인간 동작 생성을 위한 환경 조건부 동작 분포 학습link Jin, Taeil; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023 |
54 | Lords and strangers: Two network contexts of social influence = 사회적명성에영향을미치는두가지상반된 네트워크 위치: 문화 시장과 온라인 트롤링link Wi, Hyeung-Seok; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2020 |
55 | Manifold learning and stylization of human motion = 인간 행동의 매니폴드 학습 및 스타일화link Jang, Deok-Kyeong; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023 |
56 | Model predictive control with a visuomotor system for physics-based character animation = 물리 기반 캐릭터 애니메이션을 위한 시각운동 시스템을 결합한 모델 예측 제어link Eom, Haegwang; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020 |
57 | Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022 |
58 | Multi-contact motion retargeting and synthesis for a virtual human character = 인간형 가상 캐릭터의 다중 접촉 모션 리타게팅 및 생성link Kim, Yeonjoon; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020 |
59 | Multiscale techniques for increasing the efficiency and controllability of water simulations = 물 시뮬레이션의 효율성 및 제어성 향상을 위한 멀티스케일 기법 연구link Jang, Tae-Kwon; 장태권; et al, 한국과학기술원, 2013 |
60 | Museum informatics centered on visitor experience in art museum = 미술관 관람객 경험 중심의 정보화 방안 연구link Yi, Taeha; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2022 |