Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" by Type Thesis(Master)

Showing results 285 to 304 of 469

285
Who are you behind the review? The effect of reviewers' profiles on consumer response = 리뷰작성자의 회원정보가 소비자 반응에 미치는 영향에 대한 연구link

Lee, Ji-Sun; 이지선; et al, 한국과학기술원, 2012

286
YM2413-MDB : a collection of multi-instrumental symbolic music and 1980s FM music generation for video game = YM2413-MDB : 게임음악 악보 데이터셋의 수집과 이를 활용한 1980년대 비디오 게임 음악 자동 생성link

Choi, Eunjin; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2022

287
Zero-shot learning for audio-based music classification and tagging = 오디오 기반 음악 자동 태깅 및 분류를 위한 제로샷 학습 모델에 대한 연구link

Choi, Jeong; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

288
가사가 있는 배경음악이 광고 메시지 전달에 미치는 영향 = Effects of background music with vocal on message processing in advertisinglink

김진우; Kim, Jin-Woo; et al, 한국과학기술원, 2011

289
가상의복 디자인을 위한 인터랙티브한 패턴조작 = Automatic pattern manipulation for virtual garment designlink

정휘룡; Jung, Hwi-Ryong; 원광연; 코디어, 프레데릭; et al, 한국과학기술원, 2007

290
가상현실에서의 컨템포러리아트 전시관 구축 방안 연구 = A study on the building a virtual museum of contemporary art : issues and possibilitieslink

박주희; Park, Ju-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009

291
가상환경기반의 발레교육을 위한 발레기본자세 분석에 관한 연구 = An analysis of basic ballet postures for ballet education based on VR environmentlink

고상아; Ko, sang ah; 원광연; Wohn, Kwang Yun; et al, 한국과학기술원, 2015

292
가속도 센서를 이용한 지휘 동작 인식 시스템 = The conducting motion recognizing system using acceleration sensors for the virtual orchestralink

손동관; Son, Dong-Kwan; 원광연; 노영해; et al, 한국과학기술원, 2006

293
감정 메시지와 가치 메시지의 확산 분석을 통한 트위터 상의 공중 연구 = The public on Twitter: testing social diffusion of emotion and valuelink

유소라; Yu, So-Ra; et al, 한국과학기술원, 2013

294
개인 기부자들의 비영리단체에 대한 후원의사를 증진시키기 위한 기능성 게임 디자인 연구 = A study of serious game design for enhancing intention of individual donors to donate to non-profit organizations.link

도민석; Do, Min Seok; 도영임; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2015

295
공공 앰비언트 디스플레이에서의 정보시각화를 위한 추상화 모델 = An abstraction model for information visualization on public ambient displayslink

김희선; Kim, Hee-Sun; et al, 한국과학기술원, 2014

296
공공디스플레이에서 공간적 상관관계를 고려한 인간과 디지털 아트의 상호작용 = From ambient to interactive: human-digital art interaction on public display based on the spatial relationshiplink

안미혜; An, Mi-hye; 원광연; Wohn, Kwang-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2008

297
공연 창작의 발상지원을 위한 어플리케이션 ‘random character creator’ 개발 연구 = Developing 'random character creator' application for creative support for performancelink

임호경; Im, Ho Kyoung; et al, 한국과학기술원, 2013

298
과학 커뮤니케이션 관점에서 본 과학 전시 콘텐츠 기획 방법론에 관한 연구 = A research on the methodology of contents planning for science exhibition as a way of science communicationlink

윤아연; Yun, A-Yon; 김정화; Kim, Jung-wha; et al, 한국과학기술원, 2008

299
교육용게임 효과성평가모형 개선연구 = A study on improvement of education effectiveness evaluation model for educational serious gameslink

임익수; Leem, Eek-Su; et al, 한국과학기술원, 2009

300
구형스크린 프로젝션 시스템의 전시 및 공연에서의 활용 = Exploration of spherical screen projection for exhibits and performanceslink

안명욱; An, Myoung-Uk; et al, 한국과학기술원, 2010

301
규칙성을 가진 벡터 텍스처의 합성에 관한 연구 = Synthesis of near-regular vector texture patternslink

서재우; Seo, Jae-Woo; et al, 한국과학기술원, 2007

302
금전적 보상 시 가상 화폐와 현실 화폐의 차이에 의한 행동 및 생리 반응 비교 연구 = Virtual and real money related difference in behavioral and physiological responses to the monetary reward stimulilink

윤상섭; Yoon, Sang Sup; et al, 한국과학기술원, 2011

303
기술관련 갈등을 둘러싼 대중간 갈등의 성격 규명 : 4차산업혁명 갈등 관련 네이버뉴스 기사 및 댓글을 중심으로(2016-2020) = Public conflicts over technology-related conflicts : analyzing naver news articles and comments on the 4th industrial revolution conflict (2016-2020)link

양지성, 한국과학기술원, 2022

304
기업 및 브랜드 아이덴티티와 대중적 이미지에 기초한 CI/BI 로고 색채 및 형태 추천 시스템 = Color and shape recommendation system for CI/BI logos based on corporate/brand identity and public imageslink

이상은; Lee, Sang Eun; et al, 한국과학기술원, 2016

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0