ID-Theses_Master(석사논문)

Recent Items

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 396

1
차량 에이전트의 실체화가 다양한 중요도를 가진 차량 내 정보 전달에 미치는 영향 = (The) effect of in-car agent embodiment on delivery of information with different criticalitylink

구본희; Ku, Bonhee; et al, 한국과학기술원, 2024

2
Identifying design opportunities for relationship building algorithms in online dating services = 온라인 데이팅 서비스에서 관계 형성을 위한 알고리즘의 디자인 탐색link

Kang, Chowon; 강조원; et al, 한국과학기술원, 2024

3
Deepening the understanding of designer’s behavior and challenges in prompt-based prototyping with a proposition for a supportive agent = 프롬프트 기반 프로토타이핑에서 디자이너 이해 및 보조 에이전트 제언link

Park, Ju-Hyeong; 박주형; et al, 한국과학기술원, 2024

4
역할 놀이 방법론을 통한 청소년 사용자 중심의 생성형 인공지능 상호작용 디자인 가이드라인 도출 = Adolescent-centric interaction design guidelines for generative AI based on the role-playing methodologylink

임현정; Im, Hyeonjeong; et al, 한국과학기술원, 2024

5
Blame-o-matic: Innocuous release of violent urges via generative AIs = Blame-o-matic: 생성형 인공지능을 통한 폭력적 충동의 무해한 해소link

Kim, Byoungjae; 김병재; et al, 한국과학기술원, 2024

6
Designing a stop-motion animation creating system using an augmented reality-based virtual assistant line = 증강 현실 기반의 가상 보조선을 이용한 스톱모션 애니메이션 제작 시스템 디자인link

Baek, Sunwoo; 백선우; et al, 한국과학기술원, 2024

7
Olfactory puppetry: A method for exploring end-user expectations of olfactory interfaces in the context of social robots = 후각 인형극: 소셜 로봇의 맥락에서 후각 인터페이스에 대한 최종 사용자의 기대를 탐구하는 방법link

Cho, Haena; 조해나; et al, 한국과학기술원, 2024

8
ICY interfaces: An exploration of ice’s unique ephemeral features for digital game user experience = 얼음 인터페이스: 디지털 게임 경험을 위한 얼음의 소멸적 특성 탐구link

Lee, Yoonji; 이윤지; et al, 한국과학기술원, 2024

9
사용자가 팔로우하지 않는 계정의 SNS 게시물 추천 인터페이스 디자인 가이드라인 연구 = Design guidelines for non-following post recommendation interface in SNS feedlink

곽대현; Kwak, Daehyun; et al, 한국과학기술원, 2022

10
User-driven preferred driving-style guidance interaction for personalizing autonomous driving style = 자율주행 개인화를 위한 사용자 주도적 주행 스타일 가이드 인터랙션 연구link

Kim, Keunwoo; 김근우; et al, 한국과학기술원, 2022

11
수면 위생 개선을 위한 협상 인터랙션 디자인 가이드라인 연구 = Guidelines for designing negotiation interaction to improve sleep hygienelink

손세희; Son, Sehee; et al, 한국과학기술원, 2022

12
하이브리드 교실내 학생간 상호작용을 위한 접이식 구조의 아바타 시스템 = Avatar system with foldable structure for students’interaction in hybrid classroomlink

김태완; Kim, Taewan; et al, 한국과학기술원, 2023

13
Exploring the psychophysical effects of the variable-stiffness platform’s material properties on virtual reality experience = 가변강성 플랫폼의 재료 속성이 가상현실 경험에 미치는 심리물리학적 영향 탐구link

Chang, Wooje; 장우제; et al, 한국과학기술원, 2023

14
맨손 제스처를 이용한 가상현실 곡면 모델링 = VR surface modeling using bare-handed gestureslink

이상현; Lee, Sang-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2023

15
물리적 입자 디스플레이 = Physical particle displaylink

김명성; Kim, Myeoongseong; et al, 한국과학기술원, 2023

16
Designing facial expression guideline for avatar-mediated communication = 아바타 매개 의사소통을 위한 표정 디자인 가이드라인link

Park, Minjung; 박민정; et al, 한국과학기술원, 2023

17
Thought-encourager: Designing social interactions via AI agents responsibly = Thought-encourager: 인공지능 에이전트를 통한 사회적 교류 디자인에서의 책임감 고양을 위한 툴 개발 연구link

Hong, Dasol; 홍다솔; et al, 한국과학기술원, 2020

18
사용자의 성찰을 유도하는 과거 사진 기반 추천 시스템 디자인 = Design for recommendation systems that can engage reflective experience through user's past photoslink

윤소정; Yun, Sojeong; et al, 한국과학기술원, 2021

19
Exploring design applicable enablers that motivate mundane mindfulness = 일상 속 마음 돌봄의 동기를 부여하는 디자인 요소 탐색 연구link

황유진; Hwang, Eujeen; et al, 한국과학기술원, 2020

20
블록 기반 프로그래밍에서 문제 분해의 스케치 기반 시각화 = Sketch-based visualization of problem decomposition in block-based programminglink

한승현; 이우훈; et al, 한국과학기술원, 2022

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0