Browse "College of Liberal Arts and Convergence Science(인문사회융합과학대학)" by Type Thesis(Ph.D)

Showing results 1 to 60 of 122

1
A computational approach for design creativity assessment in product design = 제품 디자인에서의 디자인창의력 평가를 위한 계산학적 접근link

Yuan, Xiaofang; 유안샤오팡; et al, 한국과학기술원, 2013

2
A framework for product-service system design case similarity measurement = 제품 서비스 시스템 디자인 사례 유사도 측정을 위한 프레임 워크 개발link

Wu,Yu; 오유; et al, 한국과학기술원, 2013

3
A hybrid parallel approach to a multigrid poisson solver for incompressible fluid simulation = 비압축성 유체 시뮬레이션을 위한 CPU와 GPU의 병렬처리를 동시에 활용하는 멀티그리드 포아송 기법link

Jung, Hwi-Ryong; 정휘룡; et al, 한국과학기술원, 2013

4
A study on the affective responses of user-centered storytelling interaction = 사용자 중심 스토리텔링 인터랙션의 감성적인 반응에 대한 연구link

Kang, Ji-Young; 강지영; et al, 한국과학기술원, 2013

5
(A) bayesian learning model for measuring social influence = 사회적 영향력 측정을 위한 베이지안 학습 모델 : 트위터에서의 음악 전파 과정을 중심으로link

Go, Geon Hyeok; 고건혁; Kim, Minki; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2016

6
(A) future strategy of urban telemedicine with focus on the remote monitoring system = 원격모니터링 체계를 중심으로 한 도시 원격의료의 미래 전략link

Choi, Woo Seok; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2020

7
(A) natural language processing approach to quantitative measurement of symbolic melodic similarity = 멜로디 유사성의 정량적 측정: 자연어 처리 기법을 중심으로link

Park, Saebyul; Nam, Juhan; 남주한; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2023

8
(A) single image representation model for efficient multi-view stereoscopic content creation = 효율적인 입체영상 생성을 위한 단일 이미지 표현 방법link

Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2014

9
(A) study on a new distance education platform for medical skill training in the non-face-to-face era : focusing on CPR skill training = 비대면 시대의 의료 술기교육을 위한 새로운 원격 교육 플랫폼 연구 – CPR 술기를 중심으로link

Kwon, Yeram; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2023

10
(A) study on designing exhibition on socio-scientific issues using a narrative method = 내러티브를 활용한 사회과학적 이슈 전시 기획 방법론 연구link

Yun, A Yon; Jun, Bong Gwan; et al, 한국과학기술원, 2019

11
(A) study on export exit and re-entry of export firms: focused on sunk cost effect = 수출기업의 수출중단 및 재진입 연구: 몰입비용효과를 중심으로link

Jeong, Jaehoon; 정재훈; et al, 한국과학기술원, 2023

12
(A) study on metadata structure and recommenders of biological systems to support bio-inspired design = 생체모방설계에서의 생물학적 시스템 탐색을 위한 메타데이터 설계 및 추천 시스템 개발 연구link

KIM, Sun-Joong; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2016

13
(A) study on selection and manipulation of a distant subspace in wearable augmented reality = 착용형 증강현실에서의 원거리 부분공간 선택 및 조작 상호작용 기술 연구link

Lee, Hyeongmook; 이형묵; et al, 한국과학기술원, 2017

14
(A) study on the affective quality of interactivity by motion feedback in touchscreen user interfaces = 터치스크린 인터페이스에서 모션 피드백에 의한 인터랙티비티가 감성에 미치는 영향에 대한 연구link

Park, Do-Yun; 박도연; et al, 한국과학기술원, 2011

15
(A) study on the anticipatory regulation in an era of technological innovation : the case of regulatory sandboxes in korea = 기술혁신 시대의 예견적 규제에 관한 연구 -한국의 규제샌드박스 사례-link

Lee, Sungdo; Seo, Yongseok; et al, 한국과학기술원, 2023

16
(A) study on the improvement of future-oriented national innovation system = 미래지향적 국가혁신시스템(NIS) 개선에 관한 연구link

Jeong, Keonyeong; Seo, Yongseok; et al, 한국과학기술원, 2023

17
(A) study on the influences of social functions on urban human mobility with scalable approaches = 사회적 기능이 도시 인구 이동에 미치는 영향에 관한 규모가변적 접근 연구link

Kim, Jungmin; Park, Juyong; 박주용; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2018

18
(A) unified voice model for data-efficient singing voice synthesis = 통합 음성 모델을 통한 데이터 효율적인 가창 합성link

Choi, Soonbeom; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2023

19
(A) user-oriented design framework of narrative space for space-adaptive storytelling in wearable augmented reality environments = 착용형 증강현실 환경에서의 공간적응적 스토리텔링을 위한 사용자 중심의 서사 공간 디자인 프레임워크link

Shin, Jae-eun; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2022

20
Ageism in the workplace: a focus on the software industry = 직장에서의 연령차별주의: 소프트웨어 산업을 중심으로link

Bae, Sangkyung, 한국과학기술원, 2022

21
(An) Approach to the efficient creation of creature animation = 크리쳐 애니메이션의 효율적인 생성 방법link

Seo, Jae-Woo; 서재우; et al, 한국과학기술원, 2012

22
(An) energy innovator without energy : (a) study of the dynamics of energy industry, technological capability, and national policy = 에너지 혁신을 위한 연구개발.기술역량.산업.정책 분석link

Sun, Inkyoung; Kim, So Young; et al, 한국과학기술원, 2018

23
(An) exploratory study of the value of online reviews as cultural metadata in movie organization and filtering = 영화 분류 및 필터링을 위한 문화적 메타데이터로서의 온라인 리뷰에 관한 연구link

Ahn, Shin-Hyun; 안신현; et al, 한국과학기술원, 2011

24
Analysis of the effectiveness of policy to encourage R&D cooperation and strategy for spontaneous cooperation = R&D 협력 장려 정책의 효과성 분석 및 자발적인 협력을 위한 전략link

Park, Joowoong; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2020

25
Analysis on the evolutionary process of the artistic network = 화가 간 네트워크의 진화 과정을 통한 미술사조 분석link

Kim, Minseo; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2019

26
Artist friendly retargeting and editing in producing high quality facial animation = 고품질 얼굴 애니메이션 제작을 위한 아티스트 친화적 리타겟팅과 에디팅link

Seol, Yeong-Ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2012

27
Asbestos activism and environmental health policy in South Korea = 한국의 석면운동과 환경보건정책: 보상레짐 내에서 위험물질에 대한 지식생산link

Kang, Yeonsil; 강연실; et al, 한국과학기술원, 2017

28
Attribute of screen-based virtual space and its artistic uses = 스크린 기반 가상공간의 속성 분석과 예술적 활용link

Park, Jungsun; Noh, Junyong; 노준용; Wohn, Kwangyun; et al, 한국과학기술원, 2018

29
Audio-visual cocktail : bringing cocktail mixology to digital media contents = 오디오-비주얼 칵테일 : 칵테일제조기법을 바탕으로 한 디지털 콘텐츠 디자인 연구link

Lee, Zune; 이준; et al, 한국과학기술원, 2011

30
Augmented presentation for immersive information visualization and delivery = 몰입적 정보 표현과 전달을 위한 증강 프레젠테이션 디자인link

Kim, Minju; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

31
Augmented proximity in urban network for visitor mobility : a conceptual proposal and application to cities = 증강 근접성 개념 정립 및 활용 방안 연구: 도시 방문자 이동성 네트워크 분석을 중심으로link

Chang, Mi; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2023

32
Automatic path generation for group dance performance using a genetic algorithm = 유전 알고리즘을 이용한 군무 동선 자동 생성link

Lee, Jeong-seob; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

33
Characteristics of rumor spreading in online social media and classification = 온라인 소셜미디어 내의 루머 전파의 특징과 초기 루머 구분 연구link

Kwon, Sejeong; 권세정; et al, 한국과학기술원, 2017

34
Characterizing and classifying clickbaits on fashion brands in visual-centric social media = 시각 중심 소셜미디어에서의 패션 브랜드 관련 클릭베이트 특성화 및 분류 연구link

HA, Yu-i; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2019

35
Context-driven spatio-temporal classifier for articulated hand gesture recognition = 연결구조의 손 제스쳐 인식을 위한 맥락 중심 시공간 분류기에 관한 연구link

Jang, Youngkyoon; 장영균; et al, 한국과학기술원, 2015

36
Crowd-sourced information and its application on cultural collections = 문화예술기관의 크라우드소싱 정보 활용에 관한 연구link

Chae, Gunho; 채건호; et al, 한국과학기술원, 2015

37
Design and applications of shape-changing display with closed surface based on spherical coordinate system = 구형 좌표계 기반 닫힌 표면을 갖는 형상변환 디스플레이 시스템의 설계 및 활용link

Ban, Seonghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

38
Designing an adaptive input modality decision model for elderly’s universal accessibility in a smart environment = 스마트 공간에서 노인의 보편적 접근성을 강화하기 위한 적응적 인풋 모달리티 결정 모델link

Choi, In Kyung; 최인경; Lee, Dong Man; 이동만; et al, 한국과학기술원, 2017

39
Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link

Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; et al, 한국과학기술원, 2022

40
Effects of self-image use in interactive digital media = 자기이미지 기반 인터랙티브 디지털 미디어의 영향에 관한 연구link

Jang, Ye-Beet; 장예빛; Ryu, Seung-Ho; 유승호; et al, 한국과학기술원, 2013

41
Energy policy to realize a preferred future = 선호 미래 실현을 위한 에너지 정책 연구link

Lee, Jungwoo; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2019

42
Energy transition and renewable energy investment strategy = 에너지 전환과 재생에너지 투자전략link

Chung, Chongwook; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2023

43
Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link

Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

44
Essays on consumer behavior under digital communication channels in the mobile era = 모바일 시대 디지털 커뮤니케이션 채널의 소비자 행동 영향에 관한 연구link

Kim, Songmi; 김송미; et al, 한국과학기술원, 2017

45
Essays on consumer-generated information and its applications in creative industries = 창조산업에서 소비자생산정보 활용에 관한 연구link

Yang, Joonhyuk; 양준혁; et al, 한국과학기술원, 2014

46
Essays on digital finance, innovation and uncertainty = 디지털 금융시장에서의 기술 혁신과 불확실성에 관한 연구link

Kim, Hyeonoh; Jeon, Jooyoung; et al, 한국과학기술원, 2023

47
Essays on money and default in the theory of finance = 부도와 금융경제에 관한 연구link

Ji, Guseon; Seo, Yongseok; et al, 한국과학기술원, 2020

48
Essays on real estate in the theory of finance: outlook and perspective = 재무 이론을 통한 부동산 연구link

Jang, Hanwool; Jeon, Jooyoung; et al, 한국과학기술원, 2020

49
Essays on unravelling the global flux of disease, people and knowledge = 질병, 인간, 지식 이동의 복잡성에 관한 연구link

Woo, Hyungsoo; 우형수; et al, 한국과학기술원, 2023

50
Expansive sound organization = 확장형 사운드 조직화 연구 : 비쥬얼 뮤직 실험연구와 사운드 아트 현역활동을 기반으로 한 추상적 멀티미디어 표현 작품의 미적 지각에 있어서 보조적인 고양 효과에 대한 고찰link

Lee, Irene Eunyoung; 이은영; et al, 한국과학기술원, 2017

51
Exploring intelligent strategies for economic stability and sustainable growth = 경제 안정 및 지속적 성장을 위한 지능적 전략 탐색link

Park, Sangjin; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2022

52
Exploring international treaty-shopping routes using a multiplex network model = 멀티플렉스 네트워크모델을 이용한 국제조약쇼핑 경로 분석link

Park, Sung Jae; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2022

53
From innovation to econovation : a study of new paradigm towards market oriented innovation system = 혁신에서 이코노베이션으로: 시장 지향 신 혁신시스템 패러다임 연구link

Oh, Choon-Ho; 오춘호; Kim, Won-Joon; 김원준; et al, 한국과학기술원, 2013

54
Future landscaping model of innovation: in the perspective of future industry landscaping and leadership = 미래지향적인 산업 기획 모델과 리더십을 통한 혁신link

Moon, Hee Chul; 문희철; et al, 한국과학기술원, 2023

55
Future strategy for socioeconomic and political change in Korea = 한국의 정치・경제・사회적 변화에 대한 미래전략link

Lee, Bokwon; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2019

56
Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwords = Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwordslink

Andrea Bianchi; 안드리아; Wohn, Kwang-Yun; 원광연; et al, 한국과학기술원, 2012

57
Identifying darwinian evolutionary dynamics of contemporary culture based on the life trajectory data of cultural products and memes = 문화콘텐츠와 밈의 생애 데이터 기반 현대문화의 다윈 진화 역학 분석link

Shin, Seungkyu; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2019

58
Identity play : self-presentation and transformations in MMORPG = 아이덴티티 플레이 : MMORPG 아바타 커스터마이징에서 자기 표현과 변형link

Paik, Paul Chul-ho; 백철호; et al, 한국과학기술원, 2012

59
Implicit image tagging via image-based CAPTCHAs = 캡챠(CAPTCHA)를 통한 암묵적 사진 주석 생성 방법link

Kim, Jong-Hak; 김종학; et al, 한국과학기술원, 2013

60
Individual and gender difference of the cognitive style in modulating the cognitive conflict on information processing = 정보처리에서 인지갈등 조절에 미치는 인지양식의 개인 및 성별 차이link

Chung, Chongwook; Shi, Chung-Kon; et al, 한국과학기술원, 2019

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0