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9
The effects of cognitive sources of emotions on consumer’s moral judgment and purchase intention of a counterfeit luxury brand = 정서의 인지적 발상 분석을 기반으로 한 소비자의 도덕적 판단과 위조 명품 브랜드 구매의도에 대한 연구link

Park Sung-Jun; 박성준; et al, 한국과학기술원, 2014

10
The importance of social and ideal social dimensions in self-congruity research

Kim, Ji-Hern; Hyun, Yong-Jin, ASIAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY, v.16, no.1, pp.39 - 49, 2013-03

11
The moderating effect of self-esteem on consumer responses to global positioning in advertising

Jun, Sunkyu; Jeong, Yoojeong; Gentry, James W.; Hyun, Yong-Jin, INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING, v.36, no.2, pp.272 - 292, 2017

12
고객과의 커뮤니케이션 도구로서 블로그의 전략적 활용에 대한 연구 = A study on strategic application of blog as communication tool with customerslink

김중관; Kim, Joong-Kwan; et al, 한국과학기술원, 2008

13
광고가 이익에 미치는 영향에 대한 매개변수로서의 브랜드자산 : 제조업과 서비스업에서 브랜드자산의 매개변수 역할 비교 = The mediating role of brand equity between advertising and profitability : comparison of the mediating effects of brand equity in manufacturing and service industrylink

윤희경; Yun, Hee-Kyoung; et al, 한국과학기술원, 2005

14
구전정보의 특성과 정보발신자의 지각된 신뢰성, 정보수용자의 관여도가 구전 효과에 미치는 영향에 관한 연구 = The effect of the character of WOM information, the perceived credibility of the transmitter and the involvement of the receiver on WOM effectslink

이주행; Lee, Ju-Haeng; et al, 한국과학기술원, 2010

15
기업의 신규사업 진출 사례연구를 통한 비관련 다각화의 실패 요인 분석 = An analysis on failure factor of unrelated diversification through case study of entry strategy on new businesslink

권애라; Kwon, Ae-Ra; et al, 한국과학기술원, 2009

16
명품 핸드백 시장의 유통 경로 분석 : 한국 명품 핸드백 론칭을 위한 유통 기반 연구 = An analysis of distribution channels in the Korean luxury handbag marketlink

김민지; Kim, Min-Ji; et al, 한국과학기술원, 2009

17
모바일쿠폰의 사용의도에 관한 연구 = A study on the intention to use mobile couponslink

박민숙; Park, Min-Sook; et al, 한국과학기술원, 2007

18
문맥과 노출 수준이 인터넷 광고 효과에 미치는 영향 = The effect of the internet ad as affected by the context and the level of ad exposurelink

최현식; Choi, Hyun-Sik; et al, 한국과학기술원, 2010

19
브랜드 이미지와 제품의 컬러 이미지의 일치성에 관한 연구 ; 컬러 선호도와 컬러 적합성의 조절효과를 중심으로 = Effects of the congruence between brand image and product-color image ; as moderated by color preference and color fitlink

신현진; Shin, Hyun-Jin; et al, 한국과학기술원, 2012

20
브랜드자산의 선행변수와 결과변수에 관한 연구 : 서비스산업에서 브랜드자산의 중재역할을 중심으로 = Antecedents and consequences of brand equity : based on a role of brand equity as a mediator in service marketslink

김지헌; Kim, Ji-Hern; et al, 한국과학기술원, 2005

21
사전선호와 불일치한 정보에 대한 소비자반응 = Consumer response to information incongruent with prior preferencelink

김수영; Jin, Xiu-Ying; et al, 한국과학기술원, 2004

22
수산물(활어) 유통경로 기능의 효율성 분석에 관한 연구 = A study on the function of marine products(live fish) marketing channels by the efficiency templatelink

박신철; Park, Shin-Chul; et al, 한국과학기술원, 2006

23
스마트폰 어플리케이션에 의하여 점화되는 자기조절초점이 통화사용량과 요금제 만족도의 관계에 미치는 조절효과 = The moderating effect of self-regulatory focus primed by a smart phone appliaction on the relationship between the amount of minutes used and phone plan satisfactionlink

배현철; Bae, Hyun-Chul; et al, 한국과학기술원, 2012

24
신용카드의 시장환경 변화에 따른 성공적 TV 광고캠페인 분석 : 현대카드 사례를 중심으로 = Successful television advertising campaigns in the credit card industry : a hyundai card caselink

이해연; Lee, Hae-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2009

25
신제품 수용에 대한 소비자 불확실성에 있어서 시간적 거리감 수준과 심적 시뮬레이션 및 인상관리 동기의 영향에 관한 연구 = Managing consumer uncertainty in adoption of new products: temporal distance, mental simulation and impression motivationlink

정윤화; Chung, Yoon-Hwa; et al, 한국과학기술원, 2012

26
신제품 업그레이드 유형이 심적 시뮬레이션(Mental simulation)과 편익 인식에 미치는 영향 = The effect of upgrade benefit on mental simulation, cost-benefit judgment and attitude formationlink

이수영; Lee, Su-Young; et al, 한국과학기술원, 2012

27
자본시장통합법에 따른 금융투자회사의 불공정거래 문제에 대한 논의 = An essay on unfair trade under capital market and investment services act(CMISA)link

김태석; Kim, Tae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2007

28
제품 품질과 기능간의 직관적 상관관계가 컨버전즈 제품 평가에 미치는 영향 = The effect of product quality and intuitive relation on value inference of convergence productslink

김사라; Kim, Sa-Ra; et al, 한국과학기술원, 2006

29
투자펀드 공급자의 책임 배분과 투자자 보호 = Responsibility sharing by investment trust suppliers and investor protectionlink

최지혁; Choi, Ji-Hawk; et al, 한국과학기술원, 2006

30
홈네트워크 시스템에 대한 소비자 니즈 및 시장 확산 전략 연구 = A study on customer needs for the home network system and strategies for stimulating the market demandlink

조만준; Cho, Man-Jun; et al, 한국과학기술원, 2008

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