1 | A model to investigate the influence of marketing-mix efforts and corporate image on brand equity in the IT software sector Kim, Ji-Hern; Hyun, Yong-Jin, INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT, v.40, no.3, pp.424 - 438, 2011-04 |
2 | Brand management of electrical power equipment companies : a case study = 전력장비 회사의 브랜드 경영 : 사례연구link Ko, Evelyn Mihae; 고미혜; et al, 한국과학기술원, 2009 |
3 | Category-based processing and evaluation of hybrid innovations in categorization ambiguity = 카테고리 모호성을 갖는 하이브리드 제품에 대한 카테고리 기반의 정보처리와 평가link Kim, Moon-Yong; 김문용; et al, 한국과학기술원, 2008 |
4 | CRM 환경의 콜센터 상담원 인적특성이 상담원 성과에 미치는 영향에 대한 실증연구 : 국내신용카드사 사례를 중심으로 = An empirical study on the effects of human characteristics of call center agents on job performance in the crm-based call centerlink 최민석; Choi, Min-Suk; et al, 한국과학기술원, 2009 |
5 | Does Suspense Spur or Hamper Consumer Creativity? Park, Sungjun; Hyun, Yong-Jin; Page Moreau, C, ADVANCES IN CONSUMER RESEARCH, v.44, pp.582 - 583, 2016 |
6 | DVD 플레이어의 대체속성에 대한 연구 = A research on the substitution characteristics on the DVD playerlink 박태준; Park, Tae-Joon; et al, 한국과학기술원, 2006 |
7 | Effects of four self-congruity dimensions on brand evaluation as moderated by self-construal = 자아일치성의 네 가지 차원이 브랜드 평가에 미치는 영향에 대한 자아관점의 조절효과에 관한 연구link Kim, Ji-Hern; 김지헌; et al, 한국과학기술원, 2011 |
8 | Effects of multi ingredient branding on host brand’s attitude = 다중 요소 브랜딩이 주도 브랜드의 태도에 미치는 영향에 관한 연구link Park, Moo-Yul; 박무열; et al, 한국과학기술원, 2011 |
9 | The effects of cognitive sources of emotions on consumer’s moral judgment and purchase intention of a counterfeit luxury brand = 정서의 인지적 발상 분석을 기반으로 한 소비자의 도덕적 판단과 위조 명품 브랜드 구매의도에 대한 연구link Park Sung-Jun; 박성준; et al, 한국과학기술원, 2014 |
10 | The importance of social and ideal social dimensions in self-congruity research Kim, Ji-Hern; Hyun, Yong-Jin, ASIAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY, v.16, no.1, pp.39 - 49, 2013-03 |
11 | The moderating effect of self-esteem on consumer responses to global positioning in advertising Jun, Sunkyu; Jeong, Yoojeong; Gentry, James W.; Hyun, Yong-Jin, INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING, v.36, no.2, pp.272 - 292, 2017 |
12 | 고객과의 커뮤니케이션 도구로서 블로그의 전략적 활용에 대한 연구 = A study on strategic application of blog as communication tool with customerslink 김중관; Kim, Joong-Kwan; et al, 한국과학기술원, 2008 |
13 | 광고가 이익에 미치는 영향에 대한 매개변수로서의 브랜드자산 : 제조업과 서비스업에서 브랜드자산의 매개변수 역할 비교 = The mediating role of brand equity between advertising and profitability : comparison of the mediating effects of brand equity in manufacturing and service industrylink 윤희경; Yun, Hee-Kyoung; et al, 한국과학기술원, 2005 |
14 | 구전정보의 특성과 정보발신자의 지각된 신뢰성, 정보수용자의 관여도가 구전 효과에 미치는 영향에 관한 연구 = The effect of the character of WOM information, the perceived credibility of the transmitter and the involvement of the receiver on WOM effectslink 이주행; Lee, Ju-Haeng; et al, 한국과학기술원, 2010 |
15 | 기업의 신규사업 진출 사례연구를 통한 비관련 다각화의 실패 요인 분석 = An analysis on failure factor of unrelated diversification through case study of entry strategy on new businesslink 권애라; Kwon, Ae-Ra; et al, 한국과학기술원, 2009 |
16 | 명품 핸드백 시장의 유통 경로 분석 : 한국 명품 핸드백 론칭을 위한 유통 기반 연구 = An analysis of distribution channels in the Korean luxury handbag marketlink 김민지; Kim, Min-Ji; et al, 한국과학기술원, 2009 |
17 | 모바일쿠폰의 사용의도에 관한 연구 = A study on the intention to use mobile couponslink 박민숙; Park, Min-Sook; et al, 한국과학기술원, 2007 |
18 | 문맥과 노출 수준이 인터넷 광고 효과에 미치는 영향 = The effect of the internet ad as affected by the context and the level of ad exposurelink 최현식; Choi, Hyun-Sik; et al, 한국과학기술원, 2010 |
19 | 브랜드 이미지와 제품의 컬러 이미지의 일치성에 관한 연구 ; 컬러 선호도와 컬러 적합성의 조절효과를 중심으로 = Effects of the congruence between brand image and product-color image ; as moderated by color preference and color fitlink 신현진; Shin, Hyun-Jin; et al, 한국과학기술원, 2012 |
20 | 브랜드자산의 선행변수와 결과변수에 관한 연구 : 서비스산업에서 브랜드자산의 중재역할을 중심으로 = Antecedents and consequences of brand equity : based on a role of brand equity as a mediator in service marketslink 김지헌; Kim, Ji-Hern; et al, 한국과학기술원, 2005 |
21 | 사전선호와 불일치한 정보에 대한 소비자반응 = Consumer response to information incongruent with prior preferencelink 김수영; Jin, Xiu-Ying; et al, 한국과학기술원, 2004 |
22 | 수산물(활어) 유통경로 기능의 효율성 분석에 관한 연구 = A study on the function of marine products(live fish) marketing channels by the efficiency templatelink 박신철; Park, Shin-Chul; et al, 한국과학기술원, 2006 |
23 | 스마트폰 어플리케이션에 의하여 점화되는 자기조절초점이 통화사용량과 요금제 만족도의 관계에 미치는 조절효과 = The moderating effect of self-regulatory focus primed by a smart phone appliaction on the relationship between the amount of minutes used and phone plan satisfactionlink 배현철; Bae, Hyun-Chul; et al, 한국과학기술원, 2012 |
24 | 신용카드의 시장환경 변화에 따른 성공적 TV 광고캠페인 분석 : 현대카드 사례를 중심으로 = Successful television advertising campaigns in the credit card industry : a hyundai card caselink 이해연; Lee, Hae-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2009 |
25 | 신제품 수용에 대한 소비자 불확실성에 있어서 시간적 거리감 수준과 심적 시뮬레이션 및 인상관리 동기의 영향에 관한 연구 = Managing consumer uncertainty in adoption of new products: temporal distance, mental simulation and impression motivationlink 정윤화; Chung, Yoon-Hwa; et al, 한국과학기술원, 2012 |
26 | 신제품 업그레이드 유형이 심적 시뮬레이션(Mental simulation)과 편익 인식에 미치는 영향 = The effect of upgrade benefit on mental simulation, cost-benefit judgment and attitude formationlink 이수영; Lee, Su-Young; et al, 한국과학기술원, 2012 |
27 | 자본시장통합법에 따른 금융투자회사의 불공정거래 문제에 대한 논의 = An essay on unfair trade under capital market and investment services act(CMISA)link 김태석; Kim, Tae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2007 |
28 | 제품 품질과 기능간의 직관적 상관관계가 컨버전즈 제품 평가에 미치는 영향 = The effect of product quality and intuitive relation on value inference of convergence productslink 김사라; Kim, Sa-Ra; et al, 한국과학기술원, 2006 |
29 | 투자펀드 공급자의 책임 배분과 투자자 보호 = Responsibility sharing by investment trust suppliers and investor protectionlink 최지혁; Choi, Ji-Hawk; et al, 한국과학기술원, 2006 |
30 | 홈네트워크 시스템에 대한 소비자 니즈 및 시장 확산 전략 연구 = A study on customer needs for the home network system and strategies for stimulating the market demandlink 조만준; Cho, Man-Jun; et al, 한국과학기술원, 2008 |