Browse "Graduate School of Culture Technology(문화기술대학원)" by Author Woo, Woontack

Showing results 170 to 182 of 182

170
WeARHand: Head-worn, RGB-D camera-based, bare-hand user interface with visually enhanced depth perception

Ha, TaeJin; Feiner, Steven; Woo, Woontack, 13th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality, ISMAR 2014, pp.219 - 228, IEEE Computer Society Visualization and Graphics Technical Committee, 2014-09

171
Workshop on amplification and augmentation of human perception

Schmidt, Albrecht; Schneegass, Stefan; Kunze, Kai; Rekimoto, Jun; Woo, Woontack, 2017 ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems, CHI EA 2017, pp.668 - 673, Association for Computing Machinery, 2017-05

172
WristLens: Enabling Single-Handed Surface Gesture Interaction for Wrist-Worn Devices Using Optical Motion Sensor

Yeo, Hui-Shyong; Lee, Juyoung; Bianchi, Andrea; Samboy, Alejandro; Koike, Hideki; Woo, Woontack; Quigley, Aaron, 2020 Augmented Humans International Conference, AHs 2020, pp.27:1 - 27:8, Association for Computing Machinery, 2020-03

173
드라마 영상을 사용한 증강현실 스페이스텔링 프레임워크 지원을 위한 메타데이터 스키마 디자인 = Metadata schema design for supporting AR spacetelling framework using TV drama clipslink

박혜림; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2017

174
손가락 접촉을 통한 HMD 기반 증강현실 환경에서의 3D 제스처 인터랙션 시간적 입력 정확도 향상 = Finger contact in 3D gesture interaction to improve temporal input accuracy in HMD-based augmented realitylink

오서영; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2020

175
스마트 글래스와 스마트폰의 끊김 없는 사용을 위한 객체 이동 및 배치 기법 = Object transfer and placement for seamless use of smart glasses and smartphoneslink

장석성; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2021

176
스마트폰과 AR HMD를 연동한 확장 디스플레이 환경에서 증강 정보의 위치와 크기가 사용자 경험에 미치는 영향 = The effect of placement and size of augmented information on user experience in a smartphone - AR HMD extended display environmentlink

방선영; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2020

177
실내 공간 복원을 위한 다중 평면 추정 = Multiple plane estimation for indoor scene reconstructionlink

전진우; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

178
아동의 주의력에 따른 모바일 증강현실 정보배치 연구 = (A) study on information layout of mobile augmented reality according to the attention of childrenlink

이현진; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

179
자가 시점 비전 환경에서 조작 물체의 속성 정보를 이용한 26 자유도 손가락 관절 자세의 실시간 추적 방법 = Egocentric vision-based real time tracking of 26-DOF hand articulations using object attribute priorlink

전익범; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2017

180
증강현실 기반 원격 협업 시스템에서 가상 아바타의 외형이 사용자의 사회적 실재감에 미치는 영향 = (The) effect of virtual avatar appearance on user's social presence in an augmented reality-based remote collaboration Systemlink

윤보람; 우운택; et al, 한국과학기술원, 2018

181
증강현실에서 실제 환경 정보를 활용한 인스턴트 래디오시티 기반의 전역 조명 기법 = Instant radiosity-based global illumination in AR considering a real-world environmentlink

박진우; Park, Jin-Woo; et al, 한국과학기술원, 2016

182(Undefined)

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0