90 | Real options approach for optimal investment decision timing Lee, Jae-Han; Lee, Dong-Joo; Ahn, Jae-Hyeon, Management of Engineering and Technology, 2001. PICMET '01. Portland International Conference on, v.1, IEEE, 2001 |
91 | Real options을 이용한 투자시기 결정모형 = A decision model for investment timing using real options approachlink 이재한; Lee, Jae-Han; et al, 한국과학기술원, 2000 |
92 | Regulatory policy for the telecommunications infrastructure development Nandi, Banani; Ahn, Jae-Hyeon, International Telecommunications Society, 14th Biennial Conference, pp.33 - 42, 2002-08 |
93 | Resolving conflict of interests in the process of an information system implementation for advanced telecommunication services Ahn, Jae-Hyeon; Skudlark, AE, JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY, v.12, no.1, pp.3 - 13, 1997-03 |
94 | Reward systems for intra-organizational knowledge sharing Lee, DJ; Ahn, Jae-Hyeon, EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH, v.180, no.2, pp.938 - 956, 2007-07 |
95 | Rewarding knowledge sharing under measurement inaccuracy Lee, Dong-Joo; Ahn, Jae-Hyeon, KNOWLEDGE MANAGEMENT RESEARCH & PRACTICE, v.3, no.1, pp.229 - 243, 2005-08 |
96 | RNN 기반 뉴스기사 감성분석을 이용한 기업부도예측 모형 개발 = Development of a corporate bankruptcy prediction model : a RNN-based sentiment analysis approachlink 류선진; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021 |
97 | Search Affordances and Constraints of Mobile Channel in e-Marketplace: An Empirical Investigation on Sales Distribution Park, Yongjin; Bang, Youngsok; Ahn, Jae-Hyeon, 38th International Conference on Information Systems: Transforming Society with Digital Innovation, ICIS 2017, Association for Information Systems, 2018-12 |
98 | Selection of project initiatives using QFD: a case study on telecommunications industry Kim, Kwang Jae; Ahn, Jae-Hyeon, 26th International Conference on Computers and Industrial Engineering, pp.453457 -, International Conference of Computers and Industrial Engineering, 1999 |
99 | Sources and dynamics of trust in the e-marketplace = 이마켓플레이스에서의 신뢰 원천과 다이나믹스에 관한 연구link Kim, Myoung-Soo; 김명수; et al, 한국과학기술원, 2006 |
100 | Sources of Trust toward a Market-maker in the E-marketplace Kim, Myoung-Soo; Ahn, Jae-Hyeon, 2005년 한국경영과학회 춘계학술대회, pp.423 - 430, The Korea Society of Management Information Systems, 2005 |
101 | Telecommunications service development through scenario planning approach Ahn, Jae-Hyeon; Kostelak, Robert; Muller, Amy; Skudlark, Ann, 5th International Conference of the Decision Science Institute, pp.1948 - 1951, Decision Sciences Institute, 1999-07 |
102 | The effect of ambient and social factors on the impulse purchasing in social commerce = 소셜 커머스에서 환경적, 사회적 요인이 충동구매에 미치는 영향link Ju, Jae-Hyeon; 주재현; et al, 한국과학기술원, 2012 |
103 | The effect of platform characteristics on the adoption of smart speakers: Empirical evidence in South Korea Park, Kyuhong; Kwak, Chanhee; Lee, J.; Ahn, Jae-Hyeon, TELEMATICS AND INFORMATICS, v.35, no.8, pp.2118 - 2132, 2018-12 |
104 | The effect of repetition in Internet banner ads and the moderating role of animation Lee, Joo-Won; Ahn, Jae-Hyeon; Park, Byungho, COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR, v.46, pp.202 - 209, 2015-05 |
105 | The effect of social and ambient factors on impulse purchasing behavior in social commerce Ju, Jae Hyeon; Ahn, Jae-Hyeon, JOURNAL OF ORGANIZATIONAL COMPUTING AND ELECTRONIC COMMERCE, v.26, no.4, pp.285 - 306, 2016-04 |
106 | The impact of the number of alternatives on online consumer choice = 온라인에서 대안의 수가 소비자 선택에 미치는 영향link Bae, Yoon-Soo; 배윤수; et al, 한국과학기술원, 2013 |
107 | (The) effectiveness of ad personalization based on real-time visual attention : evidence from object detection and eye-tracking = 실시간 시각정보를 활용한 광고 개인화 효과: 물체 감지 및 시선 추적을 활용한 실증적 연구link Kim, Jeongmin; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2022 |
108 | (The) effectiveness of zero-rating strategy on mobile application usage = 제로 레이팅 전략의 효과에 따른 모바일 어플리케이션 사용 패턴 분석link Kim, Tak-Hun; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2019 |
109 | (The) impact of expectancy disconfirmation on market share : the role of WOM and loss aversion = 기대불일치가 시장점유율에 미치는 영향에 관한 연구 : 구전과 손실회피의 역할을 중심으로link Yi, Sang-Yoon; 이상윤; et al, 한국과학기술원, 2009 |
110 | (The) impact of IT adoption on user behavior and organizational performance = 정보시스템 도입에 따른 사용자 행태 및 조직 성과에 대한 영향link Park, Yongjin; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
111 | (The) impact of smart speaker adoption on mobile application consumption : an empirical study on music streaming platform = 스마트 스피커의 도입이 모바일 어플리케이션 소비에 미치는 영향 : 음악 스트리밍 플랫폼에 관한 계량적 연구link Lee, Seungeun; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
112 | Toward Precision Medicine: Development and Validation of A Machine Learning Based Decision Support System for Optimal Sequencing in Castration-Resistant Prostate Cancer Lim, Hakyung; Yoo, Jeong Woo; Lee, Kwang Suk; Lee, Young Hwa; Baek, Sangyeop; Lee, Sujin; Kang, Hoyong; et al, CLINICAL GENITOURINARY CANCER, v.21, no.4, pp.E211 - E218, 2023-08 |
113 | Validation of the knowledge management stage model : a triangulation approach = 지식경영 성장단계 모형의 실증적 고찰 : triangulation 접근link Lee, Dae-Young; 이대영; Ahn, Jae-Hyeon; Kim, Young-Gul; et al, 한국과학기술원, 2003 |
114 | Valuable Genomes: Taxonomy and Archetypes of Business Models in Direct-to-Consumer Genetic Testing![open access](/image/layout/oa_logo.png) Thiebes, Scott; Toussaint, Philipp A.; Ju, Jaehyeon; Ahn, Jae-Hyeon; Lyytinen, Kalle; Sunyaev, Ali, JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH, v.22, no.1, 2020-01 |
115 | Valuation of Knowledge: A business performance-oriented methodology Ahn, Jae-Hyeon; Chang, Suk-Gwon, HICSS, pp.1 - 7, 2002 |
116 | VR 콘텐츠 전략 수립을 위한 VR 콘텐츠 시청 패턴 분석: 마코프 체인 모델 접근 = Dynamic consumption pattern analysis of VR contents: Markov chain modelling approachlink 박창희; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
117 | Why do free-to-play game users pay for? : Mediating effects between flow and intention to purchase virtual assets = Why do free-to-play game users pay for? : Mediating effects between flow and intention to purchase virtual assetslink Park, Gun-Ho; 박건호; Jung, Jae-Min; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2014 |
118 | Willingness to provide personal information: Perspective of privacy calculus in IoT services Kim, Dongyeon; Park, Kyuhong; Park, Yongjin; Ahn, Jae-Hyeon, COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR, v.92, pp.273 - 281, 2019-03 |
119 | 가입형 서비스 고객선택 결정모형 개발과 그 활용 : 초고속인터넷 서비스를 중심으로 = Development of customer choice model in a continuous purchasing setting and its application to the high-speed internet access servicelink 류호철; Ryu, Ho-Chul; et al, 한국과학기술원, 2005 |
120 | 개방형 앱 개발 플랫폼은 언제나 옳은가?: 차량용 앱 개발에서의 스마트폰과의 상호 운용성의 중요성 = Openness of development platform is no big deal : the importance of interoperability with smartphones for developing in-vehicle applicationslink 홍주혜; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021 |
121 | 고객욕구에 근거한 통신서비스 유통경로구조에 관한 연구 = A study on the distribution structure of telecommunication services based on customer needslink 김백곤; Kim, Baek-Gon; et al, 한국과학기술원, 2000 |
122 | 고객특성과 유통채널이 구매에 미치는 영향 : 온라인 패션 쇼핑몰을 중심으로 = (The) impact of customer demographics and retail channels on purchase decisions : experiences in an online fashion shopping malllink 신주승; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021 |
123 | 국내 프라이빗 뱅킹 고객의 투자 성향 별 특성 및 서비스 만족도 조사를 통한 차별적인 마케팅 방안 연구 = Marketing strategy for private banking service through customer and service satisfaction analysis based on investment preferencelink 김지수; Kim, JI-Soo; et al, 한국과학기술원, 2007 |
124 | 네트워크 구조가 기업 간 지식공유 수준과 속도에 미치는 영향 = Network structure impact on the speed and level of inter-firm knowledge sharinglink 이정훈; Lee, Jeong-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2007 |
125 | 네트워크 상호작용과 미디어 이용동기에 근거한 디지털 컨텐츠 서비스 개발 방법에 관한 연구 = A study on the methodology for developing digital contents service based on the network interaction and motivation for media uselink 고영석; Ko, Young-Seok; et al, 한국과학기술원, 2006 |
126 | 대의명분 마케팅의 적합성과 지속성이 이용자 행위 의도에 미치는 영향: SNS 채널효과와 소비자 귀인을 중심으로 = The effect of fit and durability in cause-related-marketing on user behavioral intention: focusing on the effect of SNS channel and consumer's attributionlink 김기준; Kim, Ki-Jun; 정재민; Jung, Jae-Min; et al, 한국과학기술원, 2014 |
127 | 대체/보완을 고려한 번들링 유인과 최적 번들링 가격 = Bundling incentive and optimal bundling price with substitution and complementary effectslink 방영석; Bang, Young-Sok; et al, 한국과학기술원, 2005 |
128 | 데스크톱 위젯을 중심으로 한 e-commerce 개인화 연구 = Personalization in e-commerce : Case study on desktop widgetlink 유주원; Weon, Yoo-Joo; et al, 한국과학기술원, 2008 |
129 | 동영상 UCC 광고 수익에 대한 사례 연구 = A case analysis on the advertisement revenue of video UCClink 남승률; Nam, Seung-Ryul; et al, 한국과학기술원, 2007 |
130 | 디지털 컨버전스를 활성화 할 수 있는 협상 방법론에 관한 연구 = A study of negotiation approach to stimulate digital convergence in the telecom industrylink 김재형; Kim, Jae-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2007 |
131 | 리뷰 피드백 시스템이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : Airbnb 사례를 중심으로 = (The) impact of review-feedback system on the consumer’s purchase intention : the case of airbnblink 류일한; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017 |
132 | 모바일 동영상 서비스에서 시청 상황이 사용 의도 및 사용 행동에 미치는 영향 = (The) effect of viewing situation on the behavioral intention and usage behavior of mobile video servicelink 박민수; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019 |
133 | 모바일게임특성이 모바일게임 사용량에 미치는 영향에 대한 연구 = A study on the factors influencing mobile game usagelink 한승돈; Han, Sung-Don; et al, 한국과학기술원, 2006 |
134 | 모빌리티 서비스를 위한 시나리오 기반 원가 추정 모형 = Development of a scenario-based cost estimation model for mobility servicelink 천서형; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019 |
135 | 불확실성 요소를 고려한 한국자동차시장 내 전기자동차 기업전략 개발 프로세스 : 시나리오 플래닝적 접근 = Process for developing corporate strategies for electric vehicles in the Korean automobile market considering uncertainty factors : a scenario planning approachlink 이상협; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
136 | 비즈니스 모델 캔버스를 활용한 사물인터넷 비즈니스 모델 연구 = A study of business model for internet of things through business model canvaslink 김미선; Kim, Mi Seon; et al, 한국과학기술원, 2016 |
137 | 사용자위치에 기반한 무선인터넷 정보의 가치평가모델 개발 및 실증적 연구 = Development of an evaluation model for location-based wireless internet contents and its empirical stydylink 이성재; Lee, Sung-Jae; et al, 한국과학기술원, 2001 |
138 | 상품특성별 서비스상품 개발프로세스 및 적용사례에 대한 연구 : 이동통신 서비스 상품을 중심으로 = A new telecommunications service development process customized by the service characteristics : its developmnet and applications in the mobile telecommunications industrylink 양희일; Yang, Hee-Il; et al, 한국과학기술원, 2004 |
139 | 서비스 제공자 전환 의사결정에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 서비스 배타성의 효과 = Determinants of customer intention to switch for service providers : impact of service exclusivenesslink 강현정; Hyun Jung-Kang; et al, 한국과학기술원, 2013 |
140 | 성공/실패 요인 분석을 통한 성공적인 CRM 전략 : A통신사 사례 중심 = Successful CRM strategies through success/failure factors analysislink 문영아; Moon, Young-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002 |
141 | 소비자 구매행동이 롱테일 현상에 미치는 조절효과에 관한 연구 = A study on the long-tail phenomenon focusing on the moderating effects of consumer purchasing behaviorlink 배윤수; Bae, Yoon-Soo; et al, 한국과학기술원, 2008 |
142 | 소셜 네트워크 게임의 지속적 이용 및 아이템 구매 의도에 관한 연구 = A study on the Intention to continue to play and to purchase items in the Social Network Gamelink 정민우; Jeong, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2013 |
143 | 소셜 미디어 상의 브랜드 커뮤니티에서 관계혜택이 사용자 참여도에 미치는 영향 = A study on relational benefits and customer engagement in social media brand communitieslink 윤호정; Yoon, Ho-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2013 |
144 | 수요 및 공급 측 사용자 간 공유경제 플랫폼 참여 차이에 대한 연구 = (A) study on the differences of platform participation intention : two-sided markets perspective in the sharing economylink 신건호; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017 |
145 | 수요불확실성 하에서 백본망구축 분석 프레임워크 : 몽골의 사례를 중심으로 = An analytical framework for backbone network deployment under demand uncertainty : a case of Mongolialink 바트자르갈; Purevdorj, Batjargal; et al, 한국과학기술원, 2007 |
146 | 시나리오 플래닝 기법을 이용한 무선 LAN 사업전략 = Development of wireless LAN strategies through scenario planning approachlink 천강권; Cheon, Kang-Gueon; et al, 한국과학기술원, 2003 |
147 | 시내교환기의 IP 기능 부여를 통한 코넷망의 고도화 방안 = Strategy analysis for enhancing Kornet Network through introducing IP function into local exchangelink 신동근; Sihn, Dong-Keun; et al, 한국과학기술원, 2000 |
148 | 암호화폐 시장의 비이성과 매스 미디어의 역할 = (The) irrationality of cryptocurrency market and the role of mass media : VAR analysis using news sentiment score and text qualitative analysislink 이강욱; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
149 | 오프라인 매장 브랜드 커뮤니케이션 전략 연구: 디지털 속성을 활용한 고객 브랜드 태도 제고 = A study on brand communication strategy at offline brand square: the role of digital attributes for positive brand attitudelink 백지연; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |