52 | 반도체 제조 업종에의 효과적인 B2B 전략 연구 : S사 사례를 중심으로 = Research for B2B strategies on the semiconductor manufacturer : a case of S co.link 최진환; Choi, Jin-Hwan; et al, 한국과학기술원, 2001 |
53 | 반복 선택 상황에서 자아성향이 단기적인 즐거움 선택에 미치는 영향 = The effect of self-construal on choosing vices in the repeated choice contextlink 이혜정; Lee, Hye-Jung; et al, 한국과학기술원, 2010 |
54 | 방한 중국인 관광객 만족 영향변수 연구 : Regulatory fit을 중심으로 = A study on the factors influencing chinese tourists' satisfaction in korea : the role of regulatory fitlink 이지연; Lee, Ji-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2008 |
55 | 배경음악이 TV 광고에 미치는 영향 = Effects of background music in television advertisinglink 황인석; Hwang, In-Seok; et al, 한국과학기술원, 1994 |
56 | 브랜드 로열티 계층간 차이에 관한 연구 : 만족, 감정, 신뢰, 몰입을 중심으로 = Studies on differences among the brand loyalty groups : consequences of satisfaction, affect, trust, and commitmentlink 이진아; Lee, Jin-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002 |
57 | 브랜드 애착이 고객의 행복에 미치는 영향 = Brand attachment’s impact on customers’ happinesslink 조정희; Cho, Jung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2013 |
58 | 브랜드-확장제품 간 Fit의 유형과 확장제품 평가에 영향을 미치는 소비자의 특성 = The types of fit between brand and extensions and effects of consumer characteristic on the attitude toward the extensionslink 오유진; Oh, Eu-Gene; et al, 한국과학기술원, 2009 |
59 | 브랜드의 가치 제공에 따른 브랜드 연상요인에 관한 연구 = A study on elements of brand association by brand valuelink 이방우; Lee, Bang-Woo; et al, 한국과학기술원, 2004 |
60 | 브랜드자산 구성요인의 영향관계에 대한 연구 : 제품과 서비스, 쾌락재와 실용재간 차이를 중심으로 = Relationships among brand equity components : comparisons between product and service and between hedonic and utilitarianlink 장윤석; Jang, Yoon-Suk; et al, 한국과학기술원, 2006 |
61 | 비디오 게임 시장에서 밀리언 셀러가 하드웨어의 수요 확장에 미치는 영향 = An effect of the million sellers on hardware demand in the video game industrylink 홍일선; Hong, Il-Sun; et al, 한국과학기술원, 2008 |
62 | 사전적 상표태도가 소비자 광고반응에 미치는 영향 = The effect of prior attitude toward brand on consumer response to advertisementlink 김엽; Kim, Yup; et al, 한국과학기술원, 1995 |
63 | 산업별 고객만족도의 차이에 관한 연구 = A study on the differences in the customer satisfaction index across industrieslink 박하일; Park, Ha-Il; et al, 한국과학기술원, 1999 |
64 | 생략 속성 추론에 의한 제품 평가 : 명시적 추론 조장과 추론 단서의 역할 = Product evaluation when the missing attribute information inducedlink 박경배; Park, Kyoung-Bae; et al, 한국과학기술원, 1997 |
65 | 생략된 제품속성에 대한 자발적 추론 : 추론필요성과 추론가능성 = Spontaneous inference of missing product attributes : the role of necessity and possibilitylink 박종훈; Park, Jong-Hoon; et al, 한국과학기술원, 1990 |
66 | 선택대안의 범주화를 통한 유인효과의 설명 = Categorization of consumer choice sets:explaining the attraction effectlink 김충련; Kim, Chung-Rhyon; et al, 한국과학기술원, 1990 |
67 | 선택만족을 고려한 고객 만족 모형에 관한 연구 : 초고속인터넷 이용 고객의 지식 조절효과를 중심으로 = A study on satisfaction model considering choice satisfaction : focused on moderating effect of knowledge of internet service userlink 전필상; Jeon, Phil-Sang; et al, 한국과학기술원, 2007 |
68 | 소비성향 측정도구의 개발연구 : 서울시 여성의 소비성향 측정과 분석 = Development and application of a measurment instrument of consumption propensitylink 김동호; Kim, Dong-Ho; et al, 한국과학기술원, 1996 |
69 | 소비자 특성이 외산 제품 평가에 미치는 영향 = The effect of consumer factors on foreign product evaluationlink 김충련; Kim, Choong-Ryuhn; et al, 한국과학기술원, 1996 |
70 | 소비자개성과 인식하는 브랜드개성의 유사성이 브랜드태도에 미치는 영향 : 이동통신 경쟁브랜드의 실증연구 = The study on the effect of similarity between consumer personality and consumer-perceived brand personality on the brand attitudelink 김지용; Kim, Ji-Yong; et al, 한국과학기술원, 2003 |
71 | 소비자의 Private Brand 속성에 대한 평가가 할인점 충성도에 미치는 영향에 대한 연구 = Effects of consumers’ attribute evaluation of private brands on the store loyaltylink 김병진; Kim, Byong-Jin; et al, 한국과학기술원, 2009 |
72 | 스토리텔링 마케팅 및 에피소드의 소재와 전파방식에 있어 자아성향에 따른 효과 분석 = The effect of self-construal in Storytelling Marketing by contents and spreading methods of episodeslink 최효선; Choi, Hyo-Sun; et al, 한국과학기술원, 2010 |
73 | 스포츠 스타를 이용한 광고의 효과 연구 : 제품 유형과 personality 일치도를 중심으로 = The study on the effect of advertising using a sports starlink 이성호; Lee, Sung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2002 |
74 | 승용차용 타이어의 시장세분화에 대한 연구 = A study of market segmentation for passenger car radial tireslink 신정선; Shin, Jung-Sun; et al, 한국과학기술원, 1997 |
75 | 시장선도자로 인정되기 위한 마케팅전략 = Marketing strategy for being perceived as a pioneerlink 이상혁; Lee, Sang-Hyuk; et al, 한국과학기술원, 1996 |
76 | 신상품 개발시 협업팀내의 커뮤니케이션 활성화 방안에 대한 연구 = A study on activation of integrated interfunctional communication for new product developmentlink 박찬영; Park, Chan-Young; et al, 한국과학기술원, 1997 |
77 | 엔지니어링 산업의 신규사업 개발 프로세스에 관한 연구 = A study on new business development processes for the engineering industrylink 이해식; Lee, Hae-Sik; et al, 한국과학기술원, 1997 |
78 | 영화 흥행 결정 요인에 대한 통합적 연구 : 정보 가능 시기별 경로 분석을 기반으로 = Integrated research on motion picture success factor : based on information available periodlink 김대승; Kim, Dae-Seung; et al, 한국과학기술원, 2006 |
79 | 온라인 구매의사결정에서 신뢰의 역할에 관한 실증연구 = An empirical study on the role of trust in online purchase decision makinglink 김도형; Kim, Do-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2001 |
80 | 온라인 브랜드 커뮤니티 구축 및 발전에 관한 연구 : 커뮤니티에의 몰입을 중심으로 = Building online brand community : focused on commitment to the communitylink 조윤정; Cho, Yun-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2004 |
81 | 온라인 증권 거래 서비스 시장 세분화에 관한 연구 = A study of market segmentation in the online trading servicelink 민지현; Min, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2008 |
82 | 우리나라 승용차 수요함수 추정에 관한 연구 = A study of demand function for passenger cars in Korealink 이영권; Lee, Young-Gwon; et al, 한국과학기술원, 1997 |
83 | 의료 광고에서 메시지초점과 표현의 구체성이 소비자 태도에 미치는 영향 : 시간적 간격과 조절초점의 매개효과를 중심으로 = The effects of message focus and concreteness of medical advertisements on consumer attitude : focusing on temporal distance and regulatory focus as moderatorslink 김향희; Kim, Hyang-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009 |
84 | 인터넷 FPD(Flat Panel Display) TV 시장의 고객 특성에 대한 연구 = A study of characteristics of customers in the Internet FPD(Flat Panel Display) TV marketlink 문일호; Moon, Il-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007 |
85 | 인터넷 Navigation 행위 및 광고 반응 : 자연주의적 탐구방법론에 의한 연구 = Navigation behavior and response to the advertising in the internet : a study by the naturalistic inquiry methodologylink 권두안; Kwon, Doo-An; 김지수; 한민희; et al, 한국과학기술원, 1999 |
86 | 인터넷 쇼핑몰의 고객 지원 서비스에 관한 연구 = A study on customer support service of the internet shopping malllink 이규희; Lee, Kyu-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001 |
87 | 인터넷 자동차 시장의 고객 특성에 대한 연구 = A study on characteristics of customer in the internet automotive marketlink 차광섭; Kwang-Sup Cha; et al, 한국과학기술원, 2002 |
88 | 인터넷기업의 국제화전략 수립 모형에 관한 연구 = A study on a model to establish a strategy for the globalization of internet company based on the analysis of successful companieslink 이병희; Lee, Byung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001 |
89 | 일반전자부품 기업의 성장에 따른 마케팅전략 변환에 관한 고찰 : 일본의 松下電子部品과 村田製作所를 중심으로 = Marketing strategies in different stages of life cycle of electronic components' firmlink 이성준; Lee, Sung-Joon; et al, 한국과학기술원, 1997 |
90 | 자기기록재용 산화철 국산화에 대한 경제성 분석 = An economic analysis on the localization of iron oxide for magnetic recording medialink 이옥산; Lee, Ok-San; 김지수; 한민희; et al, 한국과학기술원, 1999 |
91 | 전략적 유통경로 설계 : 가전 제조업체 시각에서 = Designing strategic marketing channels for consumer electronics manufacuturerslink 송호근; Song, Ho-Keun; 한민희; 김상용; et al, 한국과학기술원, 2000 |
92 | 전자산업에서 글로벌 사업화 프로세스의 연구 = A study of globalization process of Korean electronic businesseslink 민영진; Min, Young-Jin; et al, 한국과학기술원, 1997 |
93 | 정보탐색비용과 효익을 고려한 소비자의 사전지식과 외부정보탐색량의 관계 = Effects of search cost and search benefit on the relationship between prior knowledge and external search amountlink 한두희; Hahn, Doo-Hee; et al, 한국과학기술원, 1989 |
94 | 제빵체인 고객의 시장세분화에 관한 연구 : 국내 프랜차이즈 베이커리 3사를 중심으로 = A study of market segmentation in the franchised bakery marketlink 고명아; Ko, Myung-Ah; et al, 한국과학기술원, 2006 |
95 | 제품 수명주기에 따른 디지탈TV의 가격 예측연구 = A study on the price forecast for digital TV over life cycle periodlink 김국일; Kim, Kuk-Il; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999 |
96 | 제품과 정보의 유형이 온라인 구매에서의 비선택 옵션 선호에 미치는 영향 = The effects of type of products and information on preference for a no-choice option in the online shopping situationlink 김도연; Kim, Do-Yeon; et al, 한국과학기술원, 2002 |
97 | 제품관여도의 매개적 영향을 고려한 상표전환의 분석 = Mediating effect of product involvement on brand switchinglink 김익태; Kim, Ig-Tae; et al, 한국과학기술원, 1988 |
98 | 제품군에 대한 일반적 지식을 고려한 자발적 추론 모형 = The effects of general product class knowledge on spontaneous inferencelink 박부영; Park, Boo-Yeong; et al, 한국과학기술원, 1990 |
99 | 제품묶음명과 공통상표명의 영향을 고려한 인출단서의 효과 = Effect of product category name and common brand name on retrieval cue effectivenesslink 김인회; Kim, In-Hoe; et al, 한국과학기술원, 1989 |
100 | 조직의 마케팅조사 수행과 의사결정자의 마케팅정보 활용에 영향을 미치는 요인 = Factors affecting the use of marketing research : at organization and individual project levellink 김상훈; Kim, Sang-Hun; et al, 한국과학기술원, 1990 |
101 | 주거래 신용카드 선택 요인과 라이프스타일에 따른 차이에 관한 연구 = A study on how the lifestyle of credit card users affects the choice of their main credit cardlink 정명숙; Jung, Myung-Suk; et al, 한국과학기술원, 2003 |
102 | 지각 품질이 구매 평가 기준에 미치는 영향 : color TV에 대한 한국과 영국 소비자 비교분석 = Effects of the perceived quality of brands on consumers' evaluative criteria : a comparative study of Korean and English consumers for color television setslink 엄영훈; Eom, Young-Hoon; 한민희; 김지수; et al, 한국과학기술원, 1999 |
103 | 최대치 불용의 가격에 근거한 묶음판매제품의 최적가격결정 = Optimal bundle pricing based on the reservation priceslink 김강현; Kim, Kang-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 1989 |
104 | 추상적 주장의 영향에 관한 연구 : 세부 속성 정보에 의한 신뢰도의 역할 = Effect of abstract claims : determinants and outcomes of claim credibilitylink 정상현; Sung, Sang-Hyun; et al, 한국과학기술원, 1994 |
105 | 타협전환자료를 이용한 시장구조분석 = Market structure analysis using compromise switching datalink 김기수; Kim, Kee-Soo; et al, 한국과학기술원, 1990 |
106 | 판매촉진 유형과 소비자 및 제품 유형간 일치성이 제품 선택에 미치는 영향 = The effect of congruency among the types of sales promotion, consumer and product on brand choicelink 박종욱; Park, Jong-Wook; et al, 한국과학기술원, 2002 |
107 | 판매촉진광고에 대한 소비자 반응의 이론적 체계 및 전략적 활용방법 = Theoretical framework and strategic implementation of SPAD (sales promotional advertising)link 김익태; Kim, Ik-Tae; et al, 한국과학기술원, 1995 |
108 | 표적집단면접 정보특성 및 정보개선을 위한 연구 = A study on the identification and improvement of focus group interview(FGI)'s informationlink 이장희; Lee, Jang-Hee; et al, 한국과학기술원, 1999 |
109 | 혁신제품에 대한 소비자 반응에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구 : 소비자의 전문성, 혁신의 연속성, 광고메시지 유형을 중심으로 = A study on antecedents of consumer response to new products : based on consumer expertise, innovation continuity and type of messagelink 김문용; Kim, Moon-Yong; et al, 한국과학기술원, 2003 |
110 | 확산모형을 이용한 수요예측모형의 개발 : 한국의 가전제품을 중심으로 = Sales forecasting of korean electronic products using diffusion modelslink 김태명; Kim, Tai-Myoung; et al, 한국과학기술원, 1988 |
111 | 확장 제품 군 내 지배적 경쟁 브랜드에 대한 브랜드 몰입이 브랜드 확장 제품 평가에 미치는 영향 = How the brand commitment in a dominant competitor influences consumer evaluation of brand extensionlink 김주희; Kim, Jue-Hee; et al, 한국과학기술원, 2009 |