38 | Effective and compact neural autoregressive models for piano music transcription = 피아노 음악 채보를 위한 효과적이고 간결한 자기회귀 신경망 모델link Kwon, Taegyun; 권태균; et al, 한국과학기술원, 2024 |
39 | Effects of self-image use in interactive digital media = 자기이미지 기반 인터랙티브 디지털 미디어의 영향에 관한 연구link Jang, Ye-Beet; 장예빛; Ryu, Seung-Ho; 유승호; et al, 한국과학기술원, 2013 |
40 | Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020 |
41 | Essays on consumer behavior under digital communication channels in the mobile era = 모바일 시대 디지털 커뮤니케이션 채널의 소비자 행동 영향에 관한 연구link Kim, Songmi; 김송미; et al, 한국과학기술원, 2017 |
42 | Essays on consumer-generated information and its applications in creative industries = 창조산업에서 소비자생산정보 활용에 관한 연구link Yang, Joonhyuk; 양준혁; et al, 한국과학기술원, 2014 |
43 | Expansive sound organization = 확장형 사운드 조직화 연구 : 비쥬얼 뮤직 실험연구와 사운드 아트 현역활동을 기반으로 한 추상적 멀티미디어 표현 작품의 미적 지각에 있어서 보조적인 고양 효과에 대한 고찰link Lee, Irene Eunyoung; 이은영; et al, 한국과학기술원, 2017 |
44 | From innovation to econovation : a study of new paradigm towards market oriented innovation system = 혁신에서 이코노베이션으로: 시장 지향 신 혁신시스템 패러다임 연구link Oh, Choon-Ho; 오춘호; Kim, Won-Joon; 김원준; et al, 한국과학기술원, 2013 |
45 | Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwords = Haptic and audio authentication: empirically exploring the usability, security and feasibility of non-visual passwordslink Andrea Bianchi; 안드리아; Wohn, Kwang-Yun; 원광연; et al, 한국과학기술원, 2012 |
46 | Identifying darwinian evolutionary dynamics of contemporary culture based on the life trajectory data of cultural products and memes = 문화콘텐츠와 밈의 생애 데이터 기반 현대문화의 다윈 진화 역학 분석link Shin, Seungkyu; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2019 |
47 | Identity play : self-presentation and transformations in MMORPG = 아이덴티티 플레이 : MMORPG 아바타 커스터마이징에서 자기 표현과 변형link Paik, Paul Chul-ho; 백철호; et al, 한국과학기술원, 2012 |
48 | Implicit image tagging via image-based CAPTCHAs = 캡챠(CAPTCHA)를 통한 암묵적 사진 주석 생성 방법link Kim, Jong-Hak; 김종학; et al, 한국과학기술원, 2013 |
49 | Improving note-level singing transcription with phonetic information and note label refinement = 발음 정보와 음표 레이블 정제를 통한 노트 단위 가창 채보 개선link Yong, Sangeon; 용상언; et al, 한국과학기술원, 2024 |
50 | Individual and gender difference of the cognitive style in modulating the cognitive conflict on information processing = 정보처리에서 인지갈등 조절에 미치는 인지양식의 개인 및 성별 차이link Chung, Chongwook; Shi, Chung-Kon; et al, 한국과학기술원, 2019 |
51 | Integrating wearable muscle sensing for hand-based interactions in mixed reality = 혼합 현실 손 기반 상호작용을 위한 착용형 근육 센싱 결합link Kim, Hyung-il; 김형일; et al, 한국과학기술원, 2023 |
52 | Interactive scan planning for heritage recording = 문화유산의 기록을 위한 인터랙티브 스캔 플래닝link Ahn, Jaehong; 안재홍; et al, 한국과학기술원, 2015 |
53 | Learning conditional motion distribution for generating human motions in indoor environments = 실내 환경 내 인간 동작 생성을 위한 환경 조건부 동작 분포 학습link Jin, Taeil; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023 |
54 | Lords and strangers: Two network contexts of social influence = 사회적명성에영향을미치는두가지상반된 네트워크 위치: 문화 시장과 온라인 트롤링link Wi, Hyeung-Seok; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2020 |
55 | Manifold learning and stylization of human motion = 인간 행동의 매니폴드 학습 및 스타일화link Jang, Deok-Kyeong; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023 |
56 | Model predictive control with a visuomotor system for physics-based character animation = 물리 기반 캐릭터 애니메이션을 위한 시각운동 시스템을 결합한 모델 예측 제어link Eom, Haegwang; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020 |
57 | Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022 |
58 | Multi-contact motion retargeting and synthesis for a virtual human character = 인간형 가상 캐릭터의 다중 접촉 모션 리타게팅 및 생성link Kim, Yeonjoon; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020 |
59 | Multiscale techniques for increasing the efficiency and controllability of water simulations = 물 시뮬레이션의 효율성 및 제어성 향상을 위한 멀티스케일 기법 연구link Jang, Tae-Kwon; 장태권; et al, 한국과학기술원, 2013 |
60 | Museum informatics centered on visitor experience in art museum = 미술관 관람객 경험 중심의 정보화 방안 연구link Yi, Taeha; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2022 |
61 | Neural network-based learning of sleep patterns and application-driven interventions = 신경망 기반 수면 패턴 학습과 애플리케이션 주도 중재 연구link Park, Sungkyu; Kim, Wonjoon; 김원준; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2020 |
62 | Neural underpinnings of factors influencing aesthetic judgment of artworks = 미술작품의 미적 판단에 영향을 미치는 요소와 그 신경기저에 관한 연구link Park, Seong-Min; 박성민; et al, 한국과학기술원, 2012 |
63 | Non-linear navigation methods for portable e-books using region and direction based touch gesture = 휴대용 전자 책에서 영역과 방향 기반 터치 제스처를 사용한 비선형적 이동 방법link Kim, Do Hyung; 김도형; et al, 한국과학기술원, 2017 |
64 | Nowcasting commodity price of a developing country based on social web data : research and practical implications = 소셜 데이터 기반 개발도상국 소비재 가격 예측 실용화 연구link Kim, Jaewoo; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2018 |
65 | Off-screen area visualization for 3D orientation based on focus+context and dynamic magnification = 3 차원 방향전환을 위한 시야각 외부영역 시각화: 포커스+컨텍스트와 동적 확대기법을 중심으로link Jo, Hyun-Geun; 조현근; et al, 한국과학기술원, 2012 |
66 | Online-offline integrated analysis of social link formation : focusing on the process of social link formation through social potential model = 소셜 연결 형성의 온/오프라인 통합 연구 : 소셜 포텐셜 모델을 통한 소셜 연결 형성 과정의 해석link Kwak, Doyeon; Kim, Wonjoon; et al, 한국과학기술원, 2018 |
67 | Optimized image-space representations of panoramic contents = 이미지 공간 내 최적화를 통한 파노라마 콘텐츠의 표현link Lee, Jungjin; 이정진; et al, 한국과학기술원, 2017 |
68 | Perceptual disambiguation by audiovisual information association & congruence and its applications on brain-machine interface = 시청각정보연합과 동일맥락형성에 의한 인지적모호성 감소와 뇌-기계 인터페이스 응용 연구link Kim, Sungyong; Kim, Jeounghoon; et al, 한국과학기술원, 2020 |
69 | Physical layer modeling and parameter estimation for efficient human soft tissue animation = 효율적인 인체연조직애니메이션을 위한 물리적인 레이어 모델링과 파라미터 추정link Kim, Meekyoung; 김미경; et al, 한국과학기술원, 2017 |
70 | Physics-based full-body soccer motion control for dribbling and shooting = 축구 동작 생성을 위한 물리 기반 전신 동작 제어link Hong, Seokpyo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020 |
71 | Pose estimation of a fast-moving articulated hand = 빠른 움직임의 손 관절 자세 추정link Park, Gabyong; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2020 |
72 | Prediction of localization error in generation of virtual source = 가상음원 구현에 따른 음상정위 오차link Song, Min-Ho; 송민호; et al, 한국과학기술원, 2013 |
73 | Projection-based method for analysis and generation on the multi-contact motion data = 제약 공간 투영 방법을 이용한 다 접촉 운동 데이타 분석과 생성link Lee, Sukwon; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019 |
74 | PseudoSensor: emulation of input modality by repurposing sensors on mobile devices = 슈도센서: 모바일 기기의 센서 재목적화를 통한 입력 모달리티 에뮬레이션link Hwang, Sungjae; 황성재; et al, 한국과학기술원, 2015 |
75 | Psychological and neural influences of public apology on audience responses in corporate crisis situations. = 위기상황에서 기업의 공개사과가 대중 반응에 미치는 인지적 영향에 대한 연구link Kim, Hoh; 김호; et al, 한국과학기술원, 2015 |
76 | Quantification of styling strategies for the management of design = 디자인 경영을 위한 스타일링 전략 정량화link Hyun, Kyung Hoon; 현경훈; et al, 한국과학기술원, 2016 |
77 | Quantitative understanding of the co-feature and innovation in the creation of western classical music using complex systems theory = 복잡계 이론 기반 서양 고전 음악 제작에서 나타나는 동일음반출현과 혁신에 대한 정량적 이해link Park, Doheum; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2018 |
78 | Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022 |
79 | Reconstructing sewing pattern structures from 3D point clouds of garments = 3D 점군으로 표현된 의복의 바느질 패턴 복원 기법 연구link Maria, Korosteleva; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022 |
80 | Research on game as praxis = 실천으로서의 게임의 정체성 탐구link Leem, Eek Su; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Woo, Tack; et al, 한국과학기술원, 2019 |
81 | Rig space motion retargeting for efficient animation production pipeline = 애니메이션 제작 작업 공정의 효율성을 위한 캐릭터 리그 공간으로의 동작 전달 기술link Song, Jaewon; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2017 |
82 | Risk management of architectural heritage in virtual reality = 가상현실에서 건축문화유산 위험 관리link Lee, Jongwook; Woo, Woontack; 우운택; Ahn, Jaehong; et al, 한국과학기술원, 2019 |
83 | Scene-space video extrapolation = 장면 정보 기반 비디오 영역 확장 기술link Lee, Sang-Woo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018 |
84 | Self-adjusting facial animation retargeting = 부드러운 메쉬 표면 및 대응점 움직임의 주성분에 의해 조정된 얼굴 애니메이션 리타겟팅link Blanco i Ribera, Roger; 블란코 리베라, 루제; et al, 한국과학기술원, 2017 |
85 | Sketch-based motion editing for 3D articulated characters = 3차원 다 관절체 캐릭터를 위한 스케치 기반 동작 편집link Choi, Byungkuk; 최병국; et al, 한국과학기술원, 2016 |
86 | Social-value embedded ethical decision-making framework of autonomous vehicles : a cross-cultural study = 사회적 가치를 반영하는 자율주행 자동차의 윤리적 의사결정 프레임워크 : 문화적 비교 연구link Rhim, Jimin; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2020 |
87 | Sonic control of audio feedback and its artistic uses according to environmental openness = 공간 개방성에 따른 오디오 피드백의 음향 특성 제어와 이에 기반한 예술적 활용 연구link Kim, Seunghun; 김승훈; et al, 한국과학기술원, 2016 |
88 | Space-adaptive artwork placement based on content similarities for curating thematic spaces in a virtual museum = 가상 박물관의 주제 공간 큐레이팅을 위한 콘텐츠 유사성에 기반한 공간 적응형 작품 배치link Kim, Hayun; 김하연; et al, 한국과학기술원, 2024 |
89 | Space-adaptive mutual space generation for mixed reality remote collaboration = 혼합 현실 원격 협업을 위한 공간 적응적 공유 공간 생성link Kim, Dooyoung; 김두영; et al, 한국과학기술원, 2024 |
90 | Spline interface for intuitive skinning weight editing = 직관적 스키닝 웨이트 수정을 위한 스플라인 인터페이스link Bang, Seungbae; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019 |
91 | Study on related search terms stimuli for creative concept generation = 창의적 컨셉 전개에 있어서 연관 검색어 자극에 관한 연구link Huh, Yoon-Jung; 허윤정; Kim, Myung-Suk; 김명석; et al, 한국과학기술원, 2014 |
92 | Tangible user interface based virtual 3d object manipulation method for augmented reality authoring = 증강현실 저작을 위한 감각형 사용자 인터페이스기반 가상 3D 객체 조작 방법link Ha, Tae-Jin; 하태진; et al, 한국과학기술원, 2013 |
93 | The creation of realistic paint simulation reflecting the real painting characteristics = 실제 페인팅 특징을 반영한 사실적인 페인트 시뮬레이션 생성link You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2014 |
94 | The embodiment of mediated transformation: presence technologies and their effects on the notion of medium = 매개적 변형의 체현: 현존 기술이 매체 개념에 미친 영향link Oh, Jun-Ho; 오준호; et al, 한국과학기술원, 2012 |
95 | (The) framework of systematic creation process and methods for designing novel conceptual character's appearance = 새로운 개념 캐릭터 외형 디자인을 위한 체계적인 창작 과정과 방법에 대한 프레임워크link Yi, Ji Hyun; 이지현; et al, 한국과학기술원, 2016 |
96 | Theoretical and experimental approaches on game remediation strategy = 게임의 재매개 전략에 대한 이론 및 실험적 접근 : 동작 기반 게임의 비매개성과 하이퍼매개성의 상관 관계를 중심으로link Lee, Ji-Young; 이지영; et al, 한국과학기술원, 2017 |
97 | Transcription and modeling of expressive piano performance using machine learning = 기계학습을 이용한 피아노 연주 채보와 모델링link Jeong, Dasaem; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020 |