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Showing results 1 to 60 of 366

1
2D animation style rendering of water = 물에 대한 2D 애니메이션 스타일의 렌더링link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2009

2
360 image upright adjustment via deep learning = 딥러닝을 이용한 360 이미지의 직립보정link

Jung, Raehyuk; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2020

3
3D LAYERED SPHERE: 대규모 문화콘텐츠의 복잡한 다변수 네트워크 시각화 모델 디자인 = 3D layered sphere : large, complex, multivariate cultural contents network visualizationlink

염혜정; Yeum, Hea Jeong; et al, 한국과학기술원, 2015

4
3D Object-grabbing hand tracking based on prior knowledge of grasp = 물체를 쥔 손에 대한 사전 지식을 이용한 손 관절 자세 추적link

Cho,Woojin; Woo, woontack; et al, 한국과학기술원, 2019

5
3D 실내 공간 배치를 위한 조명 레이아웃 최적화 = lighting layout optimization for 3D indoor scene arrangementlink

진샘; 이성희; et al, 한국과학기술원, 2018

6
3D홀로그램 공연에서의 관객 몰입요인 분석: 넌버벌 퍼포먼스 'SYNO SHOW'를 중심으로 = The determinants of audience's immersion into performance: a study on the role of 3D holographic media in nonverbal performanceslink

박은아; Park, Eun-Ah; 김이경; Kim, Yi-Kyung; et al, 한국과학기술원, 2012

7
3차원 다수 객체 추적을 위한 상호보완적 카메라 자세 관리 기법 = Complementary inter-camera pose management for multiple 3D object Trackinglink

박노영; Park, Noh-Young; et al, 한국과학기술원, 2014

8
A comparative study on locomotion in desktop VR and the real world = 데스크탑 가상현실과 실제 환경에서의 이동에 관한 비교 연구link

Kim, Jae-Hyeon; 김재현; et al, 한국과학기술원, 2012

9
A comparative study on thematic building color usages based on digital image analysis : Focusing on regional and cultural differences in global theme parks = 디지털 이미지 분석을 통한 테마 건물 색채 비교 연구link

Lee, Ji Ho; 이지호; et al, 한국과학기술원, 2016

10
A framework for the relationship between psychological persuasion and empowerment towards sustainable heritage tourism: A case of seokguram grotto = 지속 가능한 문화 관광을 위한 심리학적인 설득과 권한 사이의 관계에 대한 프레임워크: 경주(慶州) 석굴암(石窟庵) 사례를 중심으로link

Tufail, Muhammad; 무하마드 투페일; et al, 한국과학기술원, 2014

11
A new advertising method on interactive tv using content-related information = 양방향 방송에서 콘텐트 관련정보를 이용한 새로운 광고방법 연구link

Cho, Jae-Hoon; 조재훈; et al, 한국과학기술원, 2008

12
A procedural flow generation method using coordinate transformation = 좌표변환을 활용한 절차적 유동생성기법link

Kang, Ji-Hyung; 강지형; et al, 한국과학기술원, 2012

13
A study of developing an instrument for measuring the user satisfaction of Web 2.0 services - with emphasis on blogs and SNS - = 웹 2.0 서비스에서의 사용자 만족 측정 도구 개발: 블로그와 SNS를 중심으로link

Lee, Sang-Won; 이상원; Han, Sang-Ki; Han, Steve; et al, 한국과학기술원, 2008

14
A study of online reputation system for blogosphere based on relationship and activity = 블로그스피어에서의 온라인 평판에 관한 연구 및 개발 : 관계성과 활동성에 기인하여link

Kim, Gi-Hong; 김기홍; Han, Sang-Ki; Han, Steve; et al, 한국과학기술원, 2008

15
A study on control system that consists of full body motion and speech input : focusing on gameplay experience and interface learning = 전신동작과 음성으로 이루어진 조작체계에 대한 연구: 게임경험과 인터페이스 학습을 중심으로link

Lee, Jang-Won; 이장원; et al, 한국과학기술원, 2013

16
A study on the effect of visualization in computer-assisted music education for education of musical dynamics = 컴퓨터를 활용한 음악 교육에서 시각화 방법이 셈여림 학습에 미치는 영향 연구link

Park, Eun-Ji; 박은지; et al, 한국과학기술원, 2014

17
A user study on content-based visual music thumbnailing = 콘텐츠 기반 음악 썸네일링 시각화에 관한 사용자 연구link

Kim, Taewan; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

18
(A) design of a cross-media 3.0 production model with a bridged narrative. = 연결형 내러티브 구조를 가진 크로스미디어 3.0 제작모델 디자인link

Ha, Si-Nae; 하시내; et al, 한국과학기술원, 2011

19
(A) new online ad model for UGC based on qualitative social tagging = 정성적 소셜태깅 기반의 새로운 UGC 광고 모델link

Shin, Seung-Eui; 신승의; et al, 한국과학기술원, 2009

20
(A) proposal of gesture-based input method for VR rhythm game = VR 리듬게임을 위한 제스처 기반 입력 기법 제안link

Moon, JaeHoon; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2020

21
(A) qualitative method to find influencers using similarity-based approach in the blogosphere = 블로거의 영향력 분석을 위한 유사도 기반 정량화 모델에 관한 연구link

Moon, Eun-Young; 문은영; et al, 한국과학기술원, 2010

22
(A) study of a travel guide using tag information of places = 장소의 태그 정보를 이용한 여행 가이드의 연구link

Kim, Jin-Young; 김진영; et al, 한국과학기술원, 2009

23
(A) study on complexity measure of rhythmic pattern and human preference in evolutionary art = 진화 생성 예술에서의 리듬 패턴 복잡성 측정과 사람의 선호도 정량화link

Kim, Hyungjoong; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2017

24
(A) study on constructing dictionary for Korean hate speech classification : focusing on online news comments = 한글 혐오 발언 분류를 위한 사전 구축 연구 : 온라인 뉴스 댓글을 중심으로link

Kang, Seungche; Lee, Wonjae; 이원재; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2018

25
(A) study on the feasibility and future of digital art therapy = 디지털 미술치료의 가능성 및 발전방향에 대한 연구link

Lee, Sang-Hee; 이상희; Wohn, Kwang-Yeonresearcher; 원광연; et al, 한국과학기술원, 2009

26
(A) system for collaborative mobile music performance = 스마트폰을 활용한 협업 공연을 위한 시스템에 관한 연구link

Park, Si-Hwa; 박시화; et al, 한국과학기술원, 2011

27
Accurate depth inference of multi-view stereo using deep neural network = 심층 신경망을 활용한 다중 시점 스테레오의 정확한 깊이값 추정link

Jung, Whie; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2019

28
Affective and cognitive dimensions correlated to abstract movement features extracted from modern dance = 현대 무용 움직임의 특징과 관련된 정서 및 인지 차원에 관한 연구link

Joung, Jeehyun; 정지현; et al, 한국과학기술원, 2015

29
Age-related gait motion generation based on biomechanical observations = 생체 역학적 관찰에 기반한 연령에 따른 보행 동작 생성link

Jung, Sunjin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2017

30
Aggregation of fragmented location descriptions from the web for human way-finding = 직관적인 이동경로 탐색을 위한 웹 상의 위치기술 조합에 대한 연구link

Kim, Jae-Jeung; 김재정; et al, 한국과학기술원, 2009

31
An efficient diffusion model for viscous fingering = 비스커스 핑거링 표현을 위한 효율적인 확산 모델에 관한 연구link

Cha, Seung-Hoon; 차승훈; et al, 한국과학기술원, 2012

32
An empirical study on enhancing presence in telecommunication environment: with a focus on augmented reality = 원거리 의사소통 환경에서의 현존감 강화 방안 연구: 증강현실 기술을 중심으로link

Kim, Jea-In; 김재인; Shi, Chung-Konresearcher; 시정곤; et al, 한국과학기술원, 2014

33
An exploratory study on relations between gameplay experience and the level of moral judgment = 게임경험과 도덕적 판단력의 상관관계에 대한 탐색적 연구link

Ahn, Kay-Youn; 안계윤; et al, 한국과학기술원, 2012

34
Analysis of a narrative structure using quantitative methods: view from les miserables = 서사구조의 정량적 분석: 소설 레 미제라블을 중심으로link

Moon, kyung yeon; 문경연; et al, 한국과학기술원, 2015

35
Analysis of creativity in western classical piano melodies based on complex systems theory = 복잡계 이론 기반 서양 고전음악 피아노곡 선율의 창의성 분석link

Kim, Halla; Park, Juyong; 박주용; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2020

36
Analyzing email for prediction of job performance = 이메일 분석을 통한 업무 능력 예측 요인의 개발link

Kim, Yoon-Ji; 김윤지; et al, 한국과학기술원, 2010

37
Analyzing movie characters with face features in shots and position in social network = 쇼트에서 표현된 얼굴 특징과 네트워크에서의 위상을 고려한 영화 캐릭터 분석link

Kim, Sohee; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2019

38
AR petite theater : 아동의 공감 행동을 도와주는 증강현실 동화책 인터랙션 연구 = AR petite theater : influence about children’s empathy behavior using augmented reality storybooklink

길경원; Gil, Kyung Won; 우운택; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2014

39
"Artist-on-the-Map" : visualization system of music artist data using content-based artist embedding vectors and popularity = 콘텐츠 기반의 아티스트 임베딩 벡터와 인기도를 통한 아티스트 데이터 시각화 시스템link

Park, Chaelin; Nam, Juhan; et al, 한국과학기술원, 2019

40
Attention model of between and during tasks based on wearable activity tracking = 착용형 디바이스의 활동 추적을 통한 사용자의 작업 중과 사이의 주의 정량화 방법link

Lee, Ju Young; Lee, Ji Hyun; 이지현; Woo, Woon Tack; et al, 한국과학기술원, 2017

41
Auto-calibration of multi-projector displays with a single hand-held camera = 핸드헬드 카메라를 이용한 멀티프로젝터 디스플레이의 자동 교정 방법link

Park, Sanghun; Noh, Junyong; 노준용; Lee, Sunghee; et al, 한국과학기술원, 2015

42
Bio-information based parametric modeling methodology research to support biomimetic design for high-speed trains = 고속전철 생체모방 외형설계를 뒷받침하는 생체정보기반 파라메트릭 모델링 방법론 연구link

Kim, Sun-Joong; 김선중; et al, 한국과학기술원, 2012

43
Bookolym: introducing gamification to multilateral e-book reading interface for enriched reading experience = Bookolym:게임요소를 도입한 전자책 다자읽기를 통한 독서경험의 증강에 대한 연구link

최아람; Choi, A-Ram; et al, 한국과학기술원, 2013

44
Brushstroke analysis for oil painting authentication based on image-to-image translation with generative adversarial networks = 생성적 적대 신경망에 의한 이미지 변환 기술을 활용한 유화의 진위감정을 위한 붓터치 분석link

Azimi, Elhamsadat; Ahn, Jaehong; et al, 한국과학기술원, 2020

45
Characteristic Facial Retargeting = 대상의 특성에 따른 얼굴 애니메이션 리타겟팅link

Song, Jae-Won; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2011

46
Cinemagraph generation from a static image with generative adversarial networks = 생성적 적대 신경망 기반 단일 이미지를 이용한 시네마그라프 생성link

Karimi Dastjerdi, Mohammad Reza; Noh, Jun Yong; et al, 한국과학기술원, 2019

47
Color reproduction in virtual lip makeup using convolutional neural networks = Convolutional neural networks 알고리즘을 이용한 가상화장에서의 립스틱 색 재현 연구link

Kim, Meereh Candice; Lee, Ji Hyun; 이지현; Lee, Jeongmi; et al, 한국과학기술원, 2019

48
Communication factor analysis of pediatric dental patients for developing health communication system = 의료커뮤니케이션 시스템 개발을 위한 소아치과환자의 커뮤니케이션 요소 분석link

Chung, Ho-Chung; Shi, Chung-Kon; et al, 한국과학기술원, 2018

49
Comparing pointer, sketch and hand gesture in the 3D workspace with MR remote collaboration system = MR 원격 협업 기반 3D 작업 공간에서의 포인터, 스케치와 제스처간의 비교link

Liu, Shuo; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2020

50
Comparison of Korean, Chinese and English language descriptions of spatial audio reproduction = 한국어, 중국어, 영어에서의 공간음향 표현 비교link

Yu, Xue-Lian; 옥설련; et al, 한국과학기술원, 2013

51
Complex network analysis of language networks in novels of Ernest Hemingway, Virginia Woolf and F. Scott Fitzgerald = 어네스트 헤밍웨이, 버지니아 울프, 스콧 피츠제럴드 소설의 언어 네트워크에 대한 복잡계 네트워크 분석link

Baek, Jong-Won; 백종원; Kim, Tak-Hwanresearcher; 김탁환; et al, 한국과학기술원, 2009

52
Constructing a foundation for semantic structure of korean heritage information : a study on creating a substructure of korean heritage portal by implementing cidoc CRM = 한국 문화유산 정보의 시멘틱 구조 조성을 위한 연구 : CIDOC CRM 적용 목적으로 기존 포탈 정보의 기반 조성을 위하여link

Cha, So-Young; 차소영; et al, 한국과학기술원, 2010

53
Creation of stereoscopic movies’ previews : focus on the S3D effect with human factors = 휴먼 팩터와 입체감을 고려한 스테레오스코픽 영화의 S3D 프리뷰 생성link

Kwon, Jae-Hwan; 권재환; et al, 한국과학기술원, 2014

54
CredibilityRank : credibility-based blogger news ranking system using users’ voting history = 사용자 추천 행동 신뢰도를 활용한 신뢰도 기반 블로거 뉴스 랭킹 시스템의 개발link

Kim, Kang-Hak; 김강학; et al, 한국과학기술원, 2010

55
Data-driven image expansion using structure aware image warping = 구조 인식 이미지 워핑을 통한 데이터 기반 이미지 확장 기법link

Kim, Ji-hwan; 김지환; et al, 한국과학기술원, 2014

56
Data-driven motion capture using a single smartphone = 스마트폰을 이용한 데이터 기반 모션 캡쳐link

Eom, Haegwang; 엄해광; et al, 한국과학기술원, 2014

57
Data-driven multiple importance sampling for monte carlo rendering = 몬테카를로 렌더링을 위한 데이터 기반의 다중 중요도 샘플링 기법link

Seo, MyoungHwan; 서명환; et al, 한국과학기술원, 2014

58
Daylighting based parametric design exploration of 3D facade patterns = 파라메트릭 3D 입면 디자인의 연구link

Narangerel, Amartuvshin; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2017

59
Deformation based animation of snake locomotion = 디포메이션 기반 뱀의 이동 애니메이션 생성link

Seol, Yeong-ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2008

60
Deictic gesture retargeting for telepresence avatars in dissimilar remote spaces = 상이 공간 내 텔레프레즌스 아바타의 지시 동작 리타겟팅link

Kim, Mee Jin; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

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