21 | Road bike riding posture model and bicycle dimensions recommendation based on ergonomics, performance, preference = 인간공학과 운동효율, 개인의 선호도를 기반으로 한 로드 바이크 자세 모델 및 자전거 치수 제안link Yun, Dong Hyeok; Saakes, Daniel; 석 다니엘, 한국과학기술원, 2021 |
22 | Product style assessment in various interiors using virtual reality = VR을 이용한 다양한 인테리어 환경에서의 제품 스타일 평가link Aigerim, Shunayeva; Suk, Hyeon-Jeong; 석현정, 한국과학기술원, 2021 |
23 | Bubble coloring to visualize speech emotion in voice messaging = 음성 메시지의 감성 시각화를 위한 말풍선 색채 적용link Qinyue, Chen; Suk, Hyeon-Jeong; 석현정, 한국과학기술원, 2021 |
24 | Idea Squares: an AI-assisted design concept text generation tool for supporting the ideation process = 아이디어 스퀘어즈: 디자인 아이디에이션 과정 보조를 위한 인공지능 지원 디자인 컨셉 텍스트 생성 도구link Yun, Gyeongwon; Nam, Tek-jin; 남택진, 한국과학기술원, 2021 |
25 | Design guidelines on fabricating large and functional soft furniture using foam sheets = 폼시트를 활용한 실사용 대형 가구 디자인 방법link Kim, Doheon; Saakes, Daniel; 석 다니엘, 한국과학기술원, 2021 |
26 | 블록 기반 프로그래밍에서 문제 분해의 스케치 기반 시각화 = Sketch-based visualization of problem decomposition in block-based programminglink 한승현; 이우훈; Lee, Woohun, 한국과학기술원, 2022 |
27 | Designing the conversational agent to enhance the user experience of code-mixing multilingual speakers = 코드믹싱으로 대화하는 다국어 사용자의 사용 경험 개선을 위한 대화형 에이전트 디자인 연구link Choi, Yunjae Josephine; Lee, Sangsu; 이상수, 한국과학기술원, 2023 |
28 | Design considerations for enhancing mixed-group videoconferencing experiences with deaf and hearing users = 청각장애인과 비장애인간 온라인 화상회의 상황에서 사용자 경험 디자인link Kim, Yeon Soo; Lee, Sangsu; 이상수, 한국과학기술원, 2023 |
29 | Viewer-animal interaction in cat live streams = 고양이 라이브 방송에서의 시청자-동물 인터랙션link Ahn, Chee Eun; Lee, Woohun; 이우훈, 한국과학기술원, 2022 |
30 | 지역 상점에서 고객경험 데이터의 자발적 생성을 위한 인터벤션 디자인 = Designing intervention for self-generation of customers’ local shop experience datalink 최지훈; 남기영; Nam, Ki-Young, 한국과학기술원, 2022 |