Browse "GCT-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Title 

Showing results 27 to 46 of 116

27
Bureaucratic success in the joseon dynasty: a computational study of intergenerational mobility patterns = 조선시대 관료의 성공: 세대간 사회이동성 패턴의 계산적 연구link

Choi, Donghyeok; 최동혁; et al, 한국과학기술원, 2024

28
Characteristics of rumor spreading in online social media and classification = 온라인 소셜미디어 내의 루머 전파의 특징과 초기 루머 구분 연구link

Kwon, Sejeong; 권세정; et al, 한국과학기술원, 2017

29
Characterizing and classifying clickbaits on fashion brands in visual-centric social media = 시각 중심 소셜미디어에서의 패션 브랜드 관련 클릭베이트 특성화 및 분류 연구link

HA, Yu-i; Cha, Meeyoung; et al, 한국과학기술원, 2019

30
Cognitive and emotional processing of suspenseful narrative experience: The effect of uncertainty and repeated exposurelink

Chun, Chang Ui; Shi, Chungkon; 시정곤; Park, Byungho; et al, 2021

31
Context-adaptive notification placement for smart glasses in augmented reality environment = 증강현실 환경에서 스마트 안경을 위한 맥락 적응적 알림 배치link

Lee, Hyunjin; 이현진; et al, 한국과학기술원, 2024

32
Context-based representation of avatar visibility and style to support social presence in mixed reality remote collaboration = 혼합현실 원격 협업에서 사회적 실재감을 고려한 맥락 기반 아바타 가시성 및 스타일 표현link

Yoon, Boram; 윤보람; et al, 한국과학기술원, 2024

33
Context-driven spatio-temporal classifier for articulated hand gesture recognition = 연결구조의 손 제스쳐 인식을 위한 맥락 중심 시공간 분류기에 관한 연구link

Jang, Youngkyoon; 장영균; et al, 한국과학기술원, 2015

34
Crowd-sourced information and its application on cultural collections = 문화예술기관의 크라우드소싱 정보 활용에 관한 연구link

Chae, Gunho; 채건호; et al, 한국과학기술원, 2015

35
Deep learning for vocal melody extractionlink

Kum, Sangeun; Nam, Juhan; et al, 2021

36
Deep-learning based sketch extraction techniques using attention mechanism and contrastive learning framework = 어텐션 및 대비학습 프레임워크를 활용한 딥러닝 기반의 스케치 생성 기술link

Seo, Chang Wook; 서창욱; et al, 한국과학기술원, 2024

37
Design and applications of shape-changing display with closed surface based on spherical coordinate system = 구형 좌표계 기반 닫힌 표면을 갖는 형상변환 디스플레이 시스템의 설계 및 활용link

Ban, Seonghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

38
Designing an adaptive input modality decision model for elderly’s universal accessibility in a smart environment = 스마트 공간에서 노인의 보편적 접근성을 강화하기 위한 적응적 인풋 모달리티 결정 모델link

Choi, In Kyung; 최인경; Lee, Dong Man; 이동만; et al, 한국과학기술원, 2017

39
Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link

Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; et al, 한국과학기술원, 2022

40
Effective and compact neural autoregressive models for piano music transcription = 피아노 음악 채보를 위한 효과적이고 간결한 자기회귀 신경망 모델link

Kwon, Taegyun; 권태균; et al, 한국과학기술원, 2024

41
Effects of self-image use in interactive digital media = 자기이미지 기반 인터랙티브 디지털 미디어의 영향에 관한 연구link

Jang, Ye-Beet; 장예빛; Ryu, Seung-Ho; 유승호; et al, 한국과학기술원, 2013

42
Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link

Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

43
Essays on consumer behavior under digital communication channels in the mobile era = 모바일 시대 디지털 커뮤니케이션 채널의 소비자 행동 영향에 관한 연구link

Kim, Songmi; 김송미; et al, 한국과학기술원, 2017

44
Essays on consumer-generated information and its applications in creative industries = 창조산업에서 소비자생산정보 활용에 관한 연구link

Yang, Joonhyuk; 양준혁; et al, 한국과학기술원, 2014

45
Estimating physical properties of contact objects in multi-touch interaction: focusing on art-related applicationslink

Hong, Sanghwa; Nam, Juhan; et al, 2021

46
Expansive sound organization = 확장형 사운드 조직화 연구 : 비쥬얼 뮤직 실험연구와 사운드 아트 현역활동을 기반으로 한 추상적 멀티미디어 표현 작품의 미적 지각에 있어서 보조적인 고양 효과에 대한 고찰link

Lee, Irene Eunyoung; 이은영; et al, 한국과학기술원, 2017

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0