113 | Validation of the knowledge management stage model : a triangulation approach = 지식경영 성장단계 모형의 실증적 고찰 : triangulation 접근link Lee, Dae-Young; 이대영; Ahn, Jae-Hyeon; Kim, Young-Gul; et al, 한국과학기술원, 2003 |
114 | Valuable Genomes: Taxonomy and Archetypes of Business Models in Direct-to-Consumer Genetic Testing![open access](/image/layout/oa_logo.png) Thiebes, Scott; Toussaint, Philipp A.; Ju, Jaehyeon; Ahn, Jae-Hyeon; Lyytinen, Kalle; Sunyaev, Ali, JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH, v.22, no.1, 2020-01 |
115 | Valuation of Knowledge: A business performance-oriented methodology Ahn, Jae-Hyeon; Chang, Suk-Gwon, HICSS, pp.1 - 7, 2002 |
116 | VR 콘텐츠 전략 수립을 위한 VR 콘텐츠 시청 패턴 분석: 마코프 체인 모델 접근 = Dynamic consumption pattern analysis of VR contents: Markov chain modelling approachlink 박창희; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
117 | Why do free-to-play game users pay for? : Mediating effects between flow and intention to purchase virtual assets = Why do free-to-play game users pay for? : Mediating effects between flow and intention to purchase virtual assetslink Park, Gun-Ho; 박건호; Jung, Jae-Min; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2014 |
118 | Willingness to provide personal information: Perspective of privacy calculus in IoT services Kim, Dongyeon; Park, Kyuhong; Park, Yongjin; Ahn, Jae-Hyeon, COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR, v.92, pp.273 - 281, 2019-03 |
119 | 가입형 서비스 고객선택 결정모형 개발과 그 활용 : 초고속인터넷 서비스를 중심으로 = Development of customer choice model in a continuous purchasing setting and its application to the high-speed internet access servicelink 류호철; Ryu, Ho-Chul; et al, 한국과학기술원, 2005 |
120 | 개방형 앱 개발 플랫폼은 언제나 옳은가?: 차량용 앱 개발에서의 스마트폰과의 상호 운용성의 중요성 = Openness of development platform is no big deal : the importance of interoperability with smartphones for developing in-vehicle applicationslink 홍주혜; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021 |
121 | 고객욕구에 근거한 통신서비스 유통경로구조에 관한 연구 = A study on the distribution structure of telecommunication services based on customer needslink 김백곤; Kim, Baek-Gon; et al, 한국과학기술원, 2000 |
122 | 고객특성과 유통채널이 구매에 미치는 영향 : 온라인 패션 쇼핑몰을 중심으로 = (The) impact of customer demographics and retail channels on purchase decisions : experiences in an online fashion shopping malllink 신주승; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021 |
123 | 국내 프라이빗 뱅킹 고객의 투자 성향 별 특성 및 서비스 만족도 조사를 통한 차별적인 마케팅 방안 연구 = Marketing strategy for private banking service through customer and service satisfaction analysis based on investment preferencelink 김지수; Kim, JI-Soo; et al, 한국과학기술원, 2007 |
124 | 네트워크 구조가 기업 간 지식공유 수준과 속도에 미치는 영향 = Network structure impact on the speed and level of inter-firm knowledge sharinglink 이정훈; Lee, Jeong-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2007 |
125 | 네트워크 상호작용과 미디어 이용동기에 근거한 디지털 컨텐츠 서비스 개발 방법에 관한 연구 = A study on the methodology for developing digital contents service based on the network interaction and motivation for media uselink 고영석; Ko, Young-Seok; et al, 한국과학기술원, 2006 |
126 | 대의명분 마케팅의 적합성과 지속성이 이용자 행위 의도에 미치는 영향: SNS 채널효과와 소비자 귀인을 중심으로 = The effect of fit and durability in cause-related-marketing on user behavioral intention: focusing on the effect of SNS channel and consumer's attributionlink 김기준; Kim, Ki-Jun; 정재민; Jung, Jae-Min; et al, 한국과학기술원, 2014 |
127 | 대체/보완을 고려한 번들링 유인과 최적 번들링 가격 = Bundling incentive and optimal bundling price with substitution and complementary effectslink 방영석; Bang, Young-Sok; et al, 한국과학기술원, 2005 |
128 | 데스크톱 위젯을 중심으로 한 e-commerce 개인화 연구 = Personalization in e-commerce : Case study on desktop widgetlink 유주원; Weon, Yoo-Joo; et al, 한국과학기술원, 2008 |
129 | 동영상 UCC 광고 수익에 대한 사례 연구 = A case analysis on the advertisement revenue of video UCClink 남승률; Nam, Seung-Ryul; et al, 한국과학기술원, 2007 |
130 | 디지털 컨버전스를 활성화 할 수 있는 협상 방법론에 관한 연구 = A study of negotiation approach to stimulate digital convergence in the telecom industrylink 김재형; Kim, Jae-Hyung; et al, 한국과학기술원, 2007 |
131 | 리뷰 피드백 시스템이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : Airbnb 사례를 중심으로 = (The) impact of review-feedback system on the consumer’s purchase intention : the case of airbnblink 류일한; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017 |
132 | 모바일 동영상 서비스에서 시청 상황이 사용 의도 및 사용 행동에 미치는 영향 = (The) effect of viewing situation on the behavioral intention and usage behavior of mobile video servicelink 박민수; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019 |
133 | 모바일게임특성이 모바일게임 사용량에 미치는 영향에 대한 연구 = A study on the factors influencing mobile game usagelink 한승돈; Han, Sung-Don; et al, 한국과학기술원, 2006 |
134 | 모빌리티 서비스를 위한 시나리오 기반 원가 추정 모형 = Development of a scenario-based cost estimation model for mobility servicelink 천서형; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019 |
135 | 불확실성 요소를 고려한 한국자동차시장 내 전기자동차 기업전략 개발 프로세스 : 시나리오 플래닝적 접근 = Process for developing corporate strategies for electric vehicles in the Korean automobile market considering uncertainty factors : a scenario planning approachlink 이상협; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
136 | 비즈니스 모델 캔버스를 활용한 사물인터넷 비즈니스 모델 연구 = A study of business model for internet of things through business model canvaslink 김미선; Kim, Mi Seon; et al, 한국과학기술원, 2016 |
137 | 사용자위치에 기반한 무선인터넷 정보의 가치평가모델 개발 및 실증적 연구 = Development of an evaluation model for location-based wireless internet contents and its empirical stydylink 이성재; Lee, Sung-Jae; et al, 한국과학기술원, 2001 |
138 | 상품특성별 서비스상품 개발프로세스 및 적용사례에 대한 연구 : 이동통신 서비스 상품을 중심으로 = A new telecommunications service development process customized by the service characteristics : its developmnet and applications in the mobile telecommunications industrylink 양희일; Yang, Hee-Il; et al, 한국과학기술원, 2004 |
139 | 서비스 제공자 전환 의사결정에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : 서비스 배타성의 효과 = Determinants of customer intention to switch for service providers : impact of service exclusivenesslink 강현정; Hyun Jung-Kang; et al, 한국과학기술원, 2013 |
140 | 성공/실패 요인 분석을 통한 성공적인 CRM 전략 : A통신사 사례 중심 = Successful CRM strategies through success/failure factors analysislink 문영아; Moon, Young-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002 |
141 | 소비자 구매행동이 롱테일 현상에 미치는 조절효과에 관한 연구 = A study on the long-tail phenomenon focusing on the moderating effects of consumer purchasing behaviorlink 배윤수; Bae, Yoon-Soo; et al, 한국과학기술원, 2008 |
142 | 소셜 네트워크 게임의 지속적 이용 및 아이템 구매 의도에 관한 연구 = A study on the Intention to continue to play and to purchase items in the Social Network Gamelink 정민우; Jeong, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2013 |
143 | 소셜 미디어 상의 브랜드 커뮤니티에서 관계혜택이 사용자 참여도에 미치는 영향 = A study on relational benefits and customer engagement in social media brand communitieslink 윤호정; Yoon, Ho-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2013 |
144 | 수요 및 공급 측 사용자 간 공유경제 플랫폼 참여 차이에 대한 연구 = (A) study on the differences of platform participation intention : two-sided markets perspective in the sharing economylink 신건호; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017 |
145 | 수요불확실성 하에서 백본망구축 분석 프레임워크 : 몽골의 사례를 중심으로 = An analytical framework for backbone network deployment under demand uncertainty : a case of Mongolialink 바트자르갈; Purevdorj, Batjargal; et al, 한국과학기술원, 2007 |
146 | 시나리오 플래닝 기법을 이용한 무선 LAN 사업전략 = Development of wireless LAN strategies through scenario planning approachlink 천강권; Cheon, Kang-Gueon; et al, 한국과학기술원, 2003 |
147 | 시내교환기의 IP 기능 부여를 통한 코넷망의 고도화 방안 = Strategy analysis for enhancing Kornet Network through introducing IP function into local exchangelink 신동근; Sihn, Dong-Keun; et al, 한국과학기술원, 2000 |
148 | 암호화폐 시장의 비이성과 매스 미디어의 역할 = (The) irrationality of cryptocurrency market and the role of mass media : VAR analysis using news sentiment score and text qualitative analysislink 이강욱; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
149 | 오프라인 매장 브랜드 커뮤니케이션 전략 연구: 디지털 속성을 활용한 고객 브랜드 태도 제고 = A study on brand communication strategy at offline brand square: the role of digital attributes for positive brand attitudelink 백지연; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
150 | 온라인 맞춤형 광고의 개인화 수준이 소비자의 인식 및 광고 회피에 미치는 영향 = The effect of Personalization level on consumer's perception and Ad avoidancelink 김나영; Kim, Na-Young; et al, 한국과학기술원, 2014 |
151 | 옴니채널 활성화에 따른 담배 산업에서의 채널 전략 사례연구 = A case study on the omni-channel strategy of tobacco industrylink 김영태; Kim, Young Tae; et al, 한국과학기술원, 2016 |
152 | 위치 기술 고도화 관점에서 접근한 위치 기반 서비스 사용자의 위치정보 제공의도에 관한 연구 = (A) study on the intention to disclose the location information of users in location based service : the perspective of the advanced location technologylink 김원경; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019 |
153 | 유비쿼터스 환경에서의 SOA 기반 신규 서비스 개발 플랫폼 프레임워크 = A framework for SOA-based new service development platform in ubiquitous environmentslink 이애리; Lee, Ae-Ri; et al, 한국과학기술원, 2007 |
154 | 이동통신 산업의 고객 이탈 행동에 관한 연구 : 매개효과를 중심으로 = The mediation effect of the customer status on the churning behavior in the mobile telecommunications industrylink 안용길; Ahn, Yong-Kil; et al, 한국과학기술원, 2004 |
155 | 이마켓플레이스의 마켓메이커의 역할에 관한 연구 : 소비자의 지각된 위험감소전략 관점에서 = A study on the market maker's role in the e-marketplace : a perspecive of reducing the consumer's perceived risklink 이동후; Lee, Dong-Hoo; et al, 한국과학기술원, 2006 |
156 | 인터넷 특성에 근거한 온라인 상에서의 Customer loyalty 모형 개발과 실증적 분석 : 웹 사이트 분석을 중심으로 = Development of the customer loyalty model and its empirical study in the on-line industrylink 김명수; Kim, Myoung-Soo; et al, 한국과학기술원, 2001 |
157 | 전기차 배터리 교체 프로그램의 경제성 분석 = Economic analysis of battery replacement program in electric vehiclelink 이창호; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2020 |
158 | 전자화폐의 이용확산이 상거래에 미치는 영향 = Influence of the E-money diffusion on the commercelink 김병철; Kim, Byung-Chul; et al, 한국과학기술원, 2001 |
159 | 정보 서비스 품질이 고객 로열티에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 로열티 관점에서 = The effect of information service quality on customer loyalty : a customer relationship management perspectivelink 김승하; Gim, Seung-Ha; 안재현; 김영걸; et al, 한국과학기술원, 2003 |
160 | 정보 통신 서비스 부진요인 분석 및 신규서비스 개발 프로세스에의 적용 : 조직요인 중심으로 = Analysis of factors contributing to telecommunications service failures and its application to new service development process : focus on organizational traplink 김재영; Kim, Jae-Young; et al, 한국과학기술원, 2010 |
161 | 정보 통신 서비스 성과 요인 분석 및 신규서비스 개발 프로세스에의 적용 = Analysis of factors contributing to telecommunications service performance and its application to new service development processlink 이상윤; Lee, Sang-Youn; et al, 한국과학기술원, 2002 |
162 | 정보 통신 서비스의 실패 사례를 통한 유형별 서비스 실패 원인 분석 = Analysis of the telecommunications service failures through case studieslink 권재원; Kwon, Jae-Won; et al, 한국과학기술원, 2001 |
163 | 정보기기 제조사의 디지털콘텐츠 비즈니스 성공 요인에 대한 연구 = An analysis of the key success factors for digital contents business by information device manufacturerslink 김창필; Kim, Chang-Pil; 안재현; Ahn, Jae-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2008 |
164 | 차량 FoD 구독 서비스 특성이 이용의도에 미치는 영향 : 자율주행 및 차량용 인포테인먼트 서비스 비교 분석 = Influence of the characteristics of vehicle FoD subscription service on intention to use : Comparative analysis of autonomous driving function and In-vehicle infotainment serviceslink 김승현; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2021 |
165 | 차량 공유 서비스 참여 의지에 관한 연구 : 양면시장의 특수성과 자율주행 서비스의 영향 = Study on the willingness of participation in the car-sharing service : the specificity of the two-sided market and the impact of autonomous driving servicelink 이근표; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2019 |
166 | 초고속 인터넷 시장에서 결합상품 판매의 유인과 사회적 최적 접속료에 관한 연구 = A study on the incentive for service bundling and the socially optimal access charge in the broadband internet service marketlink 심성희; Shim, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2004 |
167 | 초기 시청시간 패턴 분석을 통한 대흥행 드라마 예측 = Prediction of block-buster drama, through initial viewing-time pattern analysislink 정우창; Chung, Woo-Chang; et al, 한국과학기술원, 2014 |
168 | 추천 수량과 재 추천을 고려한 사용자 기반 협업 필터링 추천 시스템 = (A) user based collaborative filtering recommender system with inventory and repetitive recommendation considerationslink 박지회; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017 |
169 | 충족적소분석을 통한 유료방송과 온라인 동영상 서비스 간의 대체 및 보완관계에 관한 연구 = A study on the substitution/complementary relationships between MVPD and OTT service providers through the gratification niche analysislink 신현필; Shin, Hyun-Pil; et al, 한국과학기술원, 2014 |
170 | 콘텐츠 포맷이 콘텐츠 상품 평가에 대한 도움도(Helpfulness)에 미치는 조절효과에 관한 연구 = A study on the helpfulness of content evaluation : moderating effect of content formatlink 황병순; Hwang, Byeong-Soon; et al, 한국과학기술원, 2011 |
171 | 통신서비스 개발과정 분석을 통한 무선인터넷 서비스 개발 전략 = Development strategy for the wireless internet service the analysis of the telecommunications service development processlink 김수현; Kim, Su-Hyeon; et al, 한국과학기술원, 2002 |