Browse "MT-Theses_Master(석사논문) " by Author Oh, Wonseok

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All for one or one for all? effects of mobile banking app integration on customer churn, multi-homing and engagement = 모바일 뱅킹 앱 통합이 고객 이탈, 멀티호밍, 인게이지먼트에 미치는 영향link

Ji, Sin Jeoung; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2019

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Effects of weather on financial activities in mobile platforms = 모바일 플랫폼에서 금융 활동에 대한 날씨의 효과link

Jeong, Jae-Hwan; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2019

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Spillover effect of pre-installed mobile apps usage on third-party mobile apps usage = 모바일 선탑재 앱 사용이 다운로드 앱 사용에 미치는 스필오버 효과link

Kim, Dabee; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2022

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(The) digital diet : effects of self-regulatory IT artifacts on mobile app usage patterns = 디지털 다이어트 : 스마트폰 자기 절제와 모바일 앱 사용 패턴에 관한 연구link

Lee, Seung Yoon; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2018

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(The) truth behind items on sales: effects of adjusting consumption on transaction utility = 소비 반영 거래 유틸리티 측정의 효과 분석 연구link

Oh, Hyelin; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2021

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Two-faces of the online prepaid card : effects of online retailer-specific prepaid card on the consumers' purchase behavior and consumption behavior = 온라인 선불카드의 양면 : 온라인 선불카드가 소비자의 구매와 소비에 미치는 영향link

Lee, Jaewon; Oh, Wonseok; et al, 한국과학기술원, 2018

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개인 성향과 이미지 분석 기반 스마트폰 고객 분류에 대한 실증 연구 : 인스타그램 데이터를 중심으로 = (An) empirical study on smartphone user segmentation based on personality traits and image analysis : focusing on Instagram datalink

권정호; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

8
고객의 대중교통 카드 사용 패턴에 따른 이탈 예측 실증 연구 = (An) empirical analysis on churn prediction using customers' transit card usage patternslink

정윤정; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

9
금융앱 및 소셜미디어 사용이 암호화폐 투자에 미치는 영향 = Exploring cryptocurrency investment : the effects of investment apps and social media usagelink

김보경; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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모바일 인앱 상품 구매자의 공통 요인 분석 : 커플 SNS의 사례를 중심으로 = (An) analysis of common factors in mobile in-app purchase : a case of SNS for coupleslink

한지현; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2019

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외부 이슈 발생이 신제품 출시에 대한 소비자의 검색 의도 및 구매 의도에 미치는 영향 실증 분석 = An empirical study on the external effect on customers search and purchase intention on newly launched productslink

최창환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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텍스트 마이닝을 통한 구매 추천시스템 고도화 연구 = Study on enhancing purchase-driven recommendation system through text-mining techniquelink

이동환; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

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