Browse by Subject 트위터

Showing results 1 to 25 of 25

1
A study on new channel development and trust in government: Usage of social media and smart devices in public sector = 공공분야 신규 채널 도입과 정부신뢰에 관한 연구 : 소셜미디어와 스마트 디바이스를 중심으로link

Kim, Suk-Kyoung; 김숙경; et al, 한국과학기술원, 2014

2
An exploration of brand attitude on micro-blogs: a sentiment analysis = 마이크로 블로그 상의 브랜드 태도에 관한 연구: 정서적 분석을 중심으로link

Yoon, Jae-Ho; 윤재호; et al, 한국과학기술원, 2012

3
An inconvenient truth: the effect of economic status on social networking pattern in Twitter = 불편한 진실: 경제적 지위가 트위터에서의 사회관계망 형성에 미치는 영향link

Park, Jae-Hyuk; 박재혁; Cha, Mee-Young; 차미영; et al, 한국과학기술원, 2012

4
Analysis of cultural values in online communication across countries on the use of nonverbal cues and content consumption = 온라인 커뮤니케이션에서의 문화비교 연구 : 비언어적 암시와 컨텐츠 소비패턴을 중심으로link

Park, Jaram; 박자람; et al, 한국과학기술원, 2016

5
Analysis on characteristics and utilities of the consumer attitude information extracted from twitter = 트위터에서 추출된 소비자 태도 정보의 특성과 효용에 대한 연구link

Ihm, Hwon; 임훤; et al, 한국과학기술원, 2013

6
Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link

Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011

7
Analysis on information spreading as recorded in twittersphere = 트위터 소셜 네트워크에서의 정보 전파 분석link

Park, Ho-Sung; 박호성; et al, 한국과학기술원, 2011

8
Antecedents of brand communication outcomes via social media: roles of interaction level, informality, and social presence = 소셜미디어를 이용한 브랜드 커뮤니케이션의 연구 - 상호작용, 격식성, 사회적 실재감을 중심으로link

Lee, Ji-won; 이지원; et al, 한국과학기술원, 2012

9
Event radar : a real-time local event detection scheme using twitter stream = Event Radar : 트위터 스트림 기반 로칼 이벤트 실시간 검출 기법link

Boettcher, Alexander; Lee, Dong-Man; et al, 한국과학기술원, 2012

10
Exploring healthcare opportunities in twitter: on user-generated health information and depressive moods of users = 온라인 소셜 네트워크 상의 건강 정보와 우울감에 대한 연구link

Park, Min-Su; 박민수; et al, 한국과학기술원, 2012

11
Exploring Semantic Social Networks Revealed by Conversational Topic Diversity and Topic Purity = 대화 주제의 다양성과 순도를 기반으로 한 시맨틱 소셜 네트워크에 관한 연구link

Jang, Ji-Yeon; 장지연; et al, 한국과학기술원, 2012

12
Finding information spreading and topics based clustering on Twitter = 트위터 상에서의 정보 확산과 주제별 집단화에 관한 연구link

Kim, Jung-Min; 김정민; et al, 한국과학기술원, 2012

13
Korean twitter emotion classification and application = 한글 트위터 감정 분류 및 적용link

Do, Hyo Jin; 도효진; et al, 한국과학기술원, 2016

14
Musical sonification of twitter = 트위터의 음악적 소리화link

Lee, Jong-Bin; 이종빈; et al, 한국과학기술원, 2014

15
SNS 유저의 인적 사항과 정치적 성향에 따른 유저 그룹간 영향력 분석 = The analysis of user group’s influence according to personal information and political dispositionlink

이정환; Lee, Jeong Hwan; et al, 한국과학기술원, 2015

16
Twitter as product reviews: extracting semantic knowledge for mining opinions from twitter = 트위터에서의 사용자 의견 분석을 위한 의미 정보 추출 기법link

Park, Sang-Won; 박상원; et al, 한국과학기술원, 2012

17
TwittsIn: 장소 인식을 이용한 모바일 트위터 친구 알림 서비스

장래영; 이민규; 조준희; 한동수, 정보과학회논문지 : 컴퓨팅의 실제 및 레터, v.16, no.7, pp.814 - 818, 2010-07

18
Understanding multilingualism in Switzerland using text mining algorithms = 텍스트 마이닝 알고리즘을 이용한 다중 언어 사회 스위스에 대한 이해link

Kim, Jae-Won; 김재원; et al, 한국과학기술원, 2014

19
Understanding social network service as a daily deal marketing platform = 소셜 커머스 마케팅 플랫폼으로서 소셜 네트워크 서비스에 관한 연구link

Park, Ye-Jean; 박예진; et al, 한국과학기술원, 2012

20
감정 메시지와 가치 메시지의 확산 분석을 통한 트위터 상의 공중 연구 = The public on Twitter: testing social diffusion of emotion and valuelink

유소라; Yu, So-Ra; et al, 한국과학기술원, 2013

21
미술관 마케팅 방안으로서의 트위터 활용에 대한 연구-경기도미술관을 대상으로. = Exploring potential of using twitter in the museum as a marketing tool : A case analysis of gyeonggi museum of modern artlink

김세용; Kim, Se-Yong; et al, 한국과학기술원, 2011

22
소셜 데이터 기반 실시간 식자재 물가 예측 모형

김재우; 차미영; 이종건, 정보과학회논문지, v.44, no.12, pp.1258 - 1268, 2017-12

23
소셜네트워크서비스(SNS)의 지역별 영향력 및 이에 기반한 선거전략 검토:4.11 총선에서 서울을 중심으로 = A study on the regional differences of the SNS influence and coming up with election campaign strategies: the case of 4.11(2012) election in Seoullink

안용수; An, Yong-Soo; et al, 한국과학기술원, 2013

24
트위터로 본 메르스(MERS)의 사회적 영향: 대응 시기와 집단에 따른 목소리의 다양성

이병휘; 정하웅, 한국사회, v.21, no.1, pp.35 - 62, 2020-06

25
트위터상에서의 정보 영향력자와 의제 설정자 발견에 관한 연구 = Finding information influential and agenda setter on twitterlink

박현우; Park, Hyun-Woo; et al, 한국과학기술원, 2011

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0