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1
3D CAD 데이터를 활용한 제스처 기반의 제품 디자인 품평회의 지원 도구 개발 = Development of gesture-based supportive tool using 3D CAD data for product design evaluation meetinglink

김민중; Kim, Min-Joong; et al, 한국과학기술원, 2009

2
3D 곡면 생성을 위하여 3D 스케칭 의도를 구체화하는 3D 오버레이 드로잉 = 3D Overlay Drawing to Refine 3D Sketching Intent for 3D Surfacinglink

안상균; 배석형; et al, 한국과학기술원, 2019

3
3D 애니메이티드 타입 디자인과 공공 사이니지를 위한 사례연구 = Designing three dimentional animated types and case study for a public signage systemlink

김은진; 이우훈; et al, 한국과학기술원, 2017

4
3D 프린트로 제작되는 규조토 가습기 디자인 = Designing 3D printed diatomaceous earth humidifierlink

조무진; 배상민; et al, 한국과학기술원, 2021

5
A cross-cultural comparative study in designing gestures in natural and mobile communication: Comparing the user-defined gestures by Korean, Chinese, and North American = 자연스러운 모바일-커뮤니케이션을 위한 제스처 디자인: 한국, 중국, 북미에서의 사용자 정의 제스처 비교를 중심으로link

Jia Xu; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2011

6
A Cross-cultural comparative study on users’ perception of the webpage : with the focus on cognitive style of Chinese, Korean and American = 사용자의 웹페이지 지각에 관한 비교 문화 연구 : 중국인, 한국인, 미국인의 인지 스타일을 중심으로link

Dong,Ying; 동, 잉; 동, 영; et al, 한국과학기술원, 2007

7
Adaptation profiles in first-time robot users = 생애 첫 로봇 사용자의 적응 프로파일: 적응 패턴 이해 및 디자인 적용 방안을 중심으로link

Montalvan Lume, Juan Giusepe; 후안; et al, 한국과학기술원, 2016

8
Air spray modeling : 증강현실 기반의 실체적인 3차원 모델링 인터페이스에 관한 연구 = Air spray modeling : an augmented reality based tangible 3D modeling interfacelink

정희경; Jung, Hee-Kyoung; et al, 한국과학기술원, 2005

9
ARskin : 증강현실을 활용한 제품표면변형식 디자인 시뮬레이션 기법에 대한 연구 = ARskin : a study on design simulation method based on product surface deformation using augmented realitylink

강혜경; Kang, Hye-Kyoung; et al, 한국과학기술원, 2004

10
Beyond-Screen Interface: 화면의 확장을 활용한 스마트 TV 사용자 인터페이스와 인터랙션 기법의 디자인 = Beyond-screen interface: designing user interface and interaction techniques specialized for smart TV by utilizing display extensionlink

신명수; Shin, Myeong-Soo; et al, 한국과학기술원, 2012

11
Blame-o-matic: Innocuous release of violent urges via generative AIs = Blame-o-matic: 생성형 인공지능을 통한 폭력적 충동의 무해한 해소link

Kim, Byoungjae; 김병재; et al, 한국과학기술원, 2024

12
BodyPrinter : fabricating circuits directly on the skin using a wearable compact 3-axis plotter = BodyPrinter : 3축 웨어러블 플로터를 이용하여 전기회로를 사용자의 피부에 직접 제작하는 장치link

Choi, Youngkyung; Bianchi, Andrea; et al, 한국과학기술원, 2020

13
Broadening the definition of creative use for integration with design = 창의적 사용 사례의 디자인 적용을 위한 개념 정의 확장 연구link

Whiting, Mark; 백, 마크; et al, 한국과학기술원, 2011

14
Broadening the definition of creative use for integration with design = 창의적 사용 사례의 디자인 적용을 위한 개념 정의 확장 연구link

Whiting, Mark; 백, 마크; et al, 한국과학기술원, 2011

15
Bubble coloring to visualize speech emotion in voice messaging = 음성 메시지의 감성 시각화를 위한 말풍선 색채 적용link

Qinyue, Chen; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2021

16
CAID 시스템의 디지털 라이팅을 위한 증강현실 기반의 실체적 인터페이스에 관한 연구 = Augmented reality based tangible interface for digital lighting of CAID systemlink

황정아; Hwang, Jung-Ah; et al, 한국과학기술원, 2007

17
Calm automaton : (a) DIY toolkit for ambient displays = Calm automaton : 앰비언트 디스플레이를 위한 DIY 툴킷link

Cho, Minjoo; Saakes, Daniel; et al, 한국과학기술원, 2017

18
CI를 통한 기업이미지 관리에 관한 연구 : CI 기본시스템 구축 프로세스를 중심으로 = A study on managing corporate image through corporate identification : with emphasis on establishing process for the basic systemlink

안병호; Ahn, Byung-Ho; et al, 한국과학기술원, 1996

19
CoLingual: 모바일 위치기반 크라우드소싱 언어 번역 및 학습 서비스 개발 = CoLingual: development of mobile location-based crowdsourcing language translation and learning servicelink

김대성; Kim, Dae-Sung; et al, 한국과학기술원, 2012

20
ConCreate: 일관된 브랜드 정체성 유지를 위한 그래픽 디자인 보조 도구 = ConCreate: A graphic design editor for guiding consistent visual brand identitylink

장서연; 남택진; et al, 한국과학기술원, 2022

21
Couple designing: supporting collaborative design decisions in the living room = 커플 디자인: 상호 협력적 실내 생활공간 설계 보조 시스템link

Chia, Foong Yi; Chia Foong Yi; et al, 한국과학기술원, 2015

22
Crowd vs. Crowd: 개방형 팀 경쟁을 통한 대규모 협업 디자인 = Crowd vs. crowd: large-scale cooperative design through open team competitionlink

박청하; Park, Cheong-Ha; et al, 한국과학기술원, 2012

23
Deep-learning driven exploration of automotive exterior design attributes = 딥러닝 기반 자동차 외장 디자인 요소 탐색link

Lee, Gyunpyo; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2022

24
Deepening the understanding of designer’s behavior and challenges in prompt-based prototyping with a proposition for a supportive agent = 프롬프트 기반 프로토타이핑에서 디자이너 이해 및 보조 에이전트 제언link

Park, Ju-Hyeong; 박주형; et al, 한국과학기술원, 2024

25
Design attachable cooling system on the outdoor unit of air conditioner to improve the community atmosphere = 지역사회 환경 개선을 위한 에어컨 실외기 부착형 냉각 시스템 디자인link

Kim, Ju Yeon; Bae, Sangmin; et al, 한국과학기술원, 2020

26
Design considerations for enhancing mixed-group videoconferencing experiences with deaf and hearing users = 청각장애인과 비장애인간 온라인 화상회의 상황에서 사용자 경험 디자인link

Kim, Yeon Soo; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

27
Design evaluation guideline for light interfaces of home appliances = 가전제품 라이트 인터페이스 디자인 품질 평가 가이드라인link

Park, Hyeonju; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2022

28
Design exploration on a real-time text-to-speech speaking tool for videoconferencing = 화상회의를 위한 실시간 TTS 말하기 도구에 대한 디자인 탐색link

Kim, Wooseok; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

29
Design guidelines for enhancing videoconferencing experience by mitigating distractions = 화상 회의 시 사용자 주의 분산 경험 개선을 위한 디자인 가이드라인 도출link

Lee, Minha; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2022

30
Design guidelines for speech rate in conversational agent for people with vision impairments = 시각장애인을 위한 대화형 에이전트의 발화 속도 디자인 가이드라인link

Choi, Dasom; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2021

31
Design guidelines on fabricating large and functional soft furniture using foam sheets = 폼시트를 활용한 실사용 대형 가구 디자인 방법link

Kim, Doheon; Saakes, Daniel; et al, 한국과학기술원, 2021

32
Design interventions in online petition for empowering users’ deliberation = 사용자의 숙의성을 강화하는 온라인 청원 인터페이스의 인터벤션 디자인link

Kim, Jini; Nam, Ki-Young; et al, 한국과학기술원, 2022

33
Design of a smart-ring based on skin-drag motions for expressive haptic feedback = 스킨 드래그를 이용하여 풍부한 촉각 피드백을 전달하는 스마트 반지 개발link

Je, Seungwoo; Andrea Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2018

34
Design of novel haptic device for rendering kinesthetic haptic feedback of flexible object in VR = VR에서 유연한 물체의 동적 촉감 피드백을 재현하는 새로운 촉감 디바이스의 개발link

Ryu, Neung; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2021

35
Design tool development for non-monetary accommodation sharing platforms : understanding couchsurfing user behaviors for profiles and stay requests = 비금전적 숙박 공유 경제 플랫폼 디자인을 위한 디자인 툴 개발 연구 : Couchsurfing 사용자의 Profile과 Stay Request 이해를 통해link

Jung, Jiwon; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

36
Designing a new assembly system that extends a dryer to a cloth manager = 드라이기를 의류 관리기로 확장하는 신개념 조립형 시스템 디자인link

Han, Su Ah; Bae, Sang Min; et al, 한국과학기술원, 2019

37
Designing a smart earring and applications based on spatiotemporal haptic cues on ears = 풍부한 촉각 피드백을 전달하는 스마트 귀걸이 개발과 응용link

Lee, Minkyeong; Bianchi, Andrea; et al, 한국과학기술원, 2019

38
Designing a stop-motion animation creating system using an augmented reality-based virtual assistant line = 증강 현실 기반의 가상 보조선을 이용한 스톱모션 애니메이션 제작 시스템 디자인link

Baek, Sunwoo; 백선우; et al, 한국과학기술원, 2024

39
Designing an augmented mask for enhancing clarity of communication using machine learning = 명료한 의사소통을 위한 기계 학습 기반 증강 마스크 디자인link

Lee, Hyein; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2020

40
Designing an interaction technique using spatial sound for remote guidance in 360-degree video call = 원격 지도를 위한 360도 영상 통화에서 입체 음향을 활용한 상호작용 방식 설계link

Lee, Yugin; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2021

41
Designing facial expression guideline for avatar-mediated communication = 아바타 매개 의사소통을 위한 표정 디자인 가이드라인link

Park, Minjung; 박민정; et al, 한국과학기술원, 2023

42
Designing for the conversational agent based on the user's mental model expressed in drawings = 그림으로 표현된 대화형 에이전트에 대한 사용자 멘탈 모델의 이해와 활용link

Lee, Sun-ok; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2020

43
Designing screen peripheral for mediating children's screen time = 어린이 스크린 타임 규제를 돕기 위한 스크린 주변기기 디자인link

Yim, Jee Bin; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2020

44
Designing the conversational agent to enhance the user experience of code-mixing multilingual speakers = 코드믹싱으로 대화하는 다국어 사용자의 사용 경험 개선을 위한 대화형 에이전트 디자인 연구link

Choi, Yunjae Josephine; Lee, Sangsu; et al, 한국과학기술원, 2023

45
Development of design guidelines for e-sticker usage : the case of KakaoTalk = e-sticker 활용을 위한 디자인 가이드라인 개발 : 카카오톡을 중심으로link

Cantieri Taube Fagundes, Jessica; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

46
Development of design guidelines for organic food labeling of small brands = 소규모 유기농 식품 브랜드의 패키지 디자인 가이드 개발을 위한 연구link

Baik, Mok-Ryun; 백목련; et al, 한국과학기술원, 2012

47
Development of user-centered lighting control interface for residential space = 주거환경을 위한 사용자 중심 조명 제어 인터페이스 개발link

Lee, Jeongmin; 이정민; et al, 한국과학기술원, 2014

48
DIY 스마트홈에서의 헬스 인터벤션 아이디에이션 툴 디자인 연구 = Study on designing a health intervention ideation tool in DIY smart homelink

설유림; 임윤경; et al, 한국과학기술원, 2018

49
Effects of visual chronolinks on visual attractiveness of heritage automotive design = 시각적 시간 요인이 헤리티지 자동차 디자인의 시각적 매력도에 미치는 영향에 대한 연구link

Park, Young In; 박영인; et al, 한국과학기술원, 2015

50
Enhancing multimodal interaction of intelligent interactive systems via thermal feedback = 지능형 인터랙티브 시스템의 멀티모달 인터랙션 증진을 위한 열 피드백link

Kim, Seyeong; Nam, Tek-Jin; et al, 한국과학기술원, 2019

51
Experience prototyping for vehicle-to-vehicle communication context = 차량 간 커뮤니케이션 환경을 위한 사용자 경험 프로토타이핑link

Kim, Do-Hyeong; Lee, Kun-Pyo; et al, 한국과학기술원, 2017

52
Exploring design applicable enablers that motivate mundane mindfulness = 일상 속 마음 돌봄의 동기를 부여하는 디자인 요소 탐색 연구link

황유진; Hwang, Eujeen; et al, 한국과학기술원, 2020

53
Exploring different augmented reality visualization methods of fitness videos and their effects on the exercise experience = 피트니스 비디오의 다양한 증강 현실 시각화 방법이 운동 경험에 미치는 영향 탐구link

Jo, Hye-Young; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2022

54
Exploring pseudo hand-eye interaction on the head-mounted display as a novel interaction technique = 새로운 상호작용 기법으로 헤드마운트 디스플레이의 유사 손-눈 상호작용 탐구link

Kim, Myung Jin; Andrea, Bianchi; et al, 한국과학기술원, 2021

55
Exploring the psychophysical effects of the variable-stiffness platform’s material properties on virtual reality experience = 가변강성 플랫폼의 재료 속성이 가상현실 경험에 미치는 심리물리학적 영향 탐구link

Chang, Wooje; 장우제; et al, 한국과학기술원, 2023

56
Exploring the value of using laughter reaction data to evaluate humor webtoon contents = 웃음 반응 데이터를 이용한 유머 웹툰 콘텐츠 평가 방법에 대한 가치 탐구link

Kwon, Soyoung; Lee, Kunpyo; et al, 한국과학기술원, 2016

57
Hands on the car: how autonomous car can communicate to other car drivers and pedestrians using gesture = 핸드 제스처를 활용한 자율주행 자동차의 의사 소통 수단 개발link

Kim, Seung-Ryeol; Saakes, Daniel Pieter; et al, 한국과학기술원, 2019

58
ICY interfaces: An exploration of ice’s unique ephemeral features for digital game user experience = 얼음 인터페이스: 디지털 게임 경험을 위한 얼음의 소멸적 특성 탐구link

Lee, Yoonji; 이윤지; et al, 한국과학기술원, 2024

59
Idea Squares: an AI-assisted design concept text generation tool for supporting the ideation process = 아이디어 스퀘어즈: 디자인 아이디에이션 과정 보조를 위한 인공지능 지원 디자인 컨셉 텍스트 생성 도구link

Yun, Gyeongwon; Nam, Tek-jin; et al, 한국과학기술원, 2021

60
Identifying design opportunities for relationship building algorithms in online dating services = 온라인 데이팅 서비스에서 관계 형성을 위한 알고리즘의 디자인 탐색link

Kang, Chowon; 강조원; et al, 한국과학기술원, 2024

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