81 | Learning conditional motion distribution for generating human motions in indoor environments = 실내 환경 내 인간 동작 생성을 위한 환경 조건부 동작 분포 학습link Jin, Taeil; Lee, Sung-Hee; 이성희, 한국과학기술원, 2023 |
82 | Manifold learning and stylization of human motion = 인간 행동의 매니폴드 학습 및 스타일화link Jang, Deok-Kyeong; Lee, Sung-Hee; 이성희, 한국과학기술원, 2023 |
83 | Museum informatics centered on visitor experience in art museum = 미술관 관람객 경험 중심의 정보화 방안 연구link Yi, Taeha; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; 이정미, 한국과학기술원, 2022 |
84 | (A) user-oriented design framework of narrative space for space-adaptive storytelling in wearable augmented reality environments = 착용형 증강현실 환경에서의 공간적응적 스토리텔링을 위한 사용자 중심의 서사 공간 디자인 프레임워크link Shin, Jae-eun; Woo, Woontack; 우운택, 한국과학기술원, 2022 |
85 | (A) natural language processing approach to quantitative measurement of symbolic melodic similarity = 멜로디 유사성의 정량적 측정: 자연어 처리 기법을 중심으로link Park, Saebyul; Nam, Juhan; 남주한; Kim, Jeounghoon; 김정훈, 한국과학기술원, 2023 |
86 | (A) study on a new distance education platform for medical skill training in the non-face-to-face era : focusing on CPR skill training = 비대면 시대의 의료 술기교육을 위한 새로운 원격 교육 플랫폼 연구 – CPR 술기를 중심으로link Kwon, Yeram; Kim, Wonjoon; 김원준, 한국과학기술원, 2023 |
87 | Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link Kim, Jaedong; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2022 |
88 | Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2022 |
89 | (A) unified voice model for data-efficient singing voice synthesis = 통합 음성 모델을 통한 데이터 효율적인 가창 합성link Choi, Soonbeom; Nam, Juhan; 남주한, 한국과학기술원, 2023 |
90 | Understanding the role and system of competition in the development of cultural product = 문화 상품의 발전 과정에서 경쟁의 역할과 경쟁 체계의 이해link Jeon, Gyuhyeon; Park, Juyong; 박주용, 한국과학기술원, 2022 |