31 | (A) study on a new distance education platform for medical skill training in the non-face-to-face era : focusing on CPR skill training = 비대면 시대의 의료 술기교육을 위한 새로운 원격 교육 플랫폼 연구 – CPR 술기를 중심으로link Kwon, Yeram; Kim, Wonjoon; 김원준, 한국과학기술원, 2023 |
32 | Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link Kim, Jaedong; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2022 |
33 | Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2022 |
34 | (A) unified voice model for data-efficient singing voice synthesis = 통합 음성 모델을 통한 데이터 효율적인 가창 합성link Choi, Soonbeom; Nam, Juhan; 남주한, 한국과학기술원, 2023 |
35 | Understanding the role and system of competition in the development of cultural product = 문화 상품의 발전 과정에서 경쟁의 역할과 경쟁 체계의 이해link Jeon, Gyuhyeon; Park, Juyong; 박주용, 한국과학기술원, 2022 |
36 | User-friendly object and display registration method for a mid-air pointing interface = 공중 포인팅 인터페이스를 위한 사용자 친화적인 오브젝트 및 디스플레이 레지스트레이션 방법link Seo, Hyung-Goog; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2022 |
37 | Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; 시정곤, 한국과학기술원, 2022 |
38 | Integrating wearable muscle sensing for hand-based interactions in mixed reality = 혼합 현실 손 기반 상호작용을 위한 착용형 근육 센싱 결합link Kim, Hyung-il; 김형일; 우운택, 한국과학기술원, 2023 |