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1442
가격 충격 이후에 주가 수익률과 정보 사이의 관계에 대한 실증 분석 = An empirical analysis of the relationship between stock returns and information after price shocklink

박지형; Park, Ji-Hyoung; et al, 한국과학기술원, 2014

1443
가격이 소비자의 인지가치에 미치는 영향을 고려한 변형된 바퀴살 모형에 대한 분석 = Price effect on consumer perceived value in a modified spokes model analysislink

유승원; Yu, Seungwon; et al, 한국과학기술원, 2016

1444
가격할인 추구소비자에 대한 특성분석 = Identifying the characteristics of the deal-prone consumerslink

이호석; Lee, Ho-Suk; et al, 한국과학기술원, 1994

1445
가구 및 주거 행태에 따른 가정용 전력수요 예측 모형 = Residential electricity demand forecast model based on household and dwelling characteristicslink

오혁진; Oh, Hyeok-Jin; et al, 한국과학기술원, 2014

1446
가구 특성에 따른 사적 연금 크기 및 동태적 가입행태 분석 = Analysis on the amount of payment and dynamic insurance behavior of private pension by household characteristicslink

최현준; Choi Hyeon-Jun; et al, 한국과학기술원, 2014

1447
가변적 데이터 생성법 적용한 딥러닝 시계열 알고리즘 기반 기업부도 예측 모형의 효과성에 관한 연구 = (A) study on the effectiveness of the corporate default prediction model based on the deep learning time series algorithm using the variable data generation methodlink

차성재; 강장구; et al, 한국과학기술원, 2019

1448
가상 인간에 대한 소비자의 일차적인 반응과 그것이 브랜드 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 = (The) effect of consumers’ response to virtual humans on brand image and purchase intentlink

이민경; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2022

1449
가상 재화의 현금 거래 규모에 따른 게임 제작사의 매출 영향도 분석 = A study on the effect of real-money trading to the sales of the online game companieslink

서하연; Suh, Ha Yearn; et al, 한국과학기술원, 2012

1450
가상가치접근법을 이용한 군(軍)부대 수질오염 개선사업의 타당성 분석 연구 = A study on the project validity for the improvement of water pollution problem in the military sector - Using contingent valuation methodlink

조홍진; Cho, Hong-Jin; et al, 한국과학기술원, 1996

1451
가상공간에서의 기업활동이 브랜드 태도 및 구매 의도에 미치는 영향: 세컨드라이프를 중심으로 = The effects of corporate activity in virtual space on brand behavior and intention to purchase with a focus on second lifelink

김상엽; Kim, Sang-Yup; et al, 한국과학기술원, 2008

1452
가상제조기업의 구현전략에 관한 연구 = A research of implementation strategy for virtual manufacturing enterpriselink

김은교; Kim, Eun-Kyo; et al, 한국과학기술원, 1997

1453
가상통화거래소의 신뢰도 제고를 위한 계정 및 자산의 보호 전략 = (The) strategy for the account and asset protection to improve the reliability of the crypto currency exchangelink

이윤주; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2018

1454
가입형 서비스 고객선택 결정모형 개발과 그 활용 : 초고속인터넷 서비스를 중심으로 = Development of customer choice model in a continuous purchasing setting and its application to the high-speed internet access servicelink

류호철; Ryu, Ho-Chul; et al, 한국과학기술원, 2005

1455
가전제품 온라인 구매 고객의 구매 여정 단계별 디지털 고객경험 분석 = Digital customer experience in online channels by purchase journey phases of home appliance customerslink

강성권; 정재민; et al, 한국과학기술원, 2018

1456
가중최소자승법을 이용한 전환사채 전환권의 가치평가 = Valuation of conversion rights for convertible bonds using the weighted least squares monte-carlo simulationslink

이현주; 강장구; et al, 한국과학기술원, 2018

1457
가치 및 성장투자의 펀더멘탈 분석을 통한 Value trap의 의미에 대한 실증 연구 = (An) empirical study on investing value vs growth and the fundamental analysis behind an explanation to value trap in the Korean marketlink

이준영; 조훈; et al, 한국과학기술원, 2019

1458
가치주 포트폴리오의 주가모멘텀 = The Price Momentum of Value Portfolioslink

김정현; Kim, Jung-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2012

1459
가치주와 성장주의 생산성 차이가 주식 수익률에 미치는 영향 = The effect of productivity difference between value and growth stocks on stock returnslink

서주희; Seo, Ju-Hee; et al, 한국과학기술원, 2007

1460
가치혁신과 정보시스템 활용을 통한 전략 프레임워크 개발에 관한 연구 = A study on strategy framework development by using value innovation and information systemlink

조성식; Cho, Seong-Sik; et al, 한국과학기술원, 2006

1461
각국의 식민지 영향과 전자정부 구성요소간의 관계연구를 통한 해외전자정부 구축전략 = Development of overseas e-government implementation strategy based on relationship between colonial influence and e-government factors in each countrylink

이제석; Lee, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2009

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