Browse "College of Liberal Arts and Convergence Science(인문사회융합과학대학)" by Author 유승호

Showing results 1 to 9 of 9

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Effects of self-image use in interactive digital media = 자기이미지 기반 인터랙티브 디지털 미디어의 영향에 관한 연구link

Jang, Ye-Beet; 장예빛; Ryu, Seung-Ho; 유승호; et al, 한국과학기술원, 2013

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Who are you behind the review? The effect of reviewers' profiles on consumer response = 리뷰작성자의 회원정보가 소비자 반응에 미치는 영향에 대한 연구link

Lee, Ji-Sun; 이지선; et al, 한국과학기술원, 2012

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가사가 있는 배경음악이 광고 메시지 전달에 미치는 영향 = Effects of background music with vocal on message processing in advertisinglink

김진우; Kim, Jin-Woo; et al, 한국과학기술원, 2011

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사이버공간에 대한 이용자 인식이 규제 수용에 미치는 영향 연구 : 블로그 이용자를 중심으로 = A study on the effects of the user's perception of cyberspace on the acceptancy of internet regulation: focusing on bloggerslink

도동준; Doh, Dong-Joon; et al, 한국과학기술원, 2009

5
사회적 자본과 집단 크기 관계의 최적수준에 대한 연구: 페이스북 집단 크기를 중심으로 = A study about the optimal level of relationship between the social capital and group size: focused on the number of friends on facebooklink

박현아; Park, Hyun-Ah; et al, 한국과학기술원, 2012

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심리적 거리가 소비자의 온라인 구전정보 수용에 미치는 영향 = The effects of psychological distance on consumer response to eWOMlink

이윤진; Lee, Yun-Jin; 김원준; Kim, Won-Joon; et al, 한국과학기술원, 2013

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영화소비의 집중도와 영화산업 성장의 상관관계에 대한 연구 = Relationship between the concentration of movie consumption and the growth of movie industrylink

사영준; Sah, Young-June; et al, 한국과학기술원, 2009

8
온라인게임 이용경험이 자기효능감에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on online game experiences and self-efficacy of online game userslink

장예빛; Jang, Yei-Beech; 유승호; Ryu, Seung-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007

9
입소문 전파자로서의 블로거 집단에 관한 연구 : 내적동기와 관용성을 중심으로 = The study for the chracteristics of bloggers as influentials of word of mouthlink

한민우; Han, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2007

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