Browse "College of Liberal Arts and Convergence Science(인문사회융합과학대학)" by Type Thesis(Ph.D)

Showing results 87 to 106 of 117

87
Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link

Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

88
Reconstructing sewing pattern structures from 3D point clouds of garments = 3D 점군으로 표현된 의복의 바느질 패턴 복원 기법 연구link

Maria, Korosteleva; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022

89
'Reference' as standards : taming uncertainties and quality in the era of big data = '참조표준'을 통한 빅데이터 시대 불확실성 관리와 품질 재정의link

Lee, Do Young; Park, Buhm Soon; et al, 한국과학기술원, 2020

90
Reinventing education with technology : EdTech and education policy in South Korea = 에듀테크 정책과 한국 교육현장의 재편link

Jeong, Hanbyul; Jeon, Chihyung; et al, 한국과학기술원, 2023

91
Research on game as praxis = 실천으로서의 게임의 정체성 탐구link

Leem, Eek Su; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Woo, Tack; et al, 한국과학기술원, 2019

92
Rig space motion retargeting for efficient animation production pipeline = 애니메이션 제작 작업 공정의 효율성을 위한 캐릭터 리그 공간으로의 동작 전달 기술link

Song, Jaewon; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2017

93
Risk management of architectural heritage in virtual reality = 가상현실에서 건축문화유산 위험 관리link

Lee, Jongwook; Woo, Woontack; 우운택; Ahn, Jaehong; et al, 한국과학기술원, 2019

94
Riskscapes of biotechnology: how the politics of novelty works in the biosafety regulation of emerging technologies = 합성생물학과 크리스퍼(CRISPR)의 규제정책: 신기술의 바이오안전성 규제와 위험경관의 형성link

Woo, Taemin; Park, Buhm Soon; et al, 한국과학기술원, 2022

95
Scene-space video extrapolation = 장면 정보 기반 비디오 영역 확장 기술link

Lee, Sang-Woo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

96
Science and technology policy and university reform in Korea = 한국 과학기술정책과 대학개혁: 생물학의 변화 (1969-2004) 사례연구link

Kim, Jeehyun; 김지현; et al, 한국과학기술원, 2016

97
Science and technology policy studies through data analysis of Korean research facilities and equipment = 연구시설장비 데이터 분석을 통한 한국의 과학기술 정책 및 전략 연구link

Lee, Kyoungmi; Yang, Jae-Suk; et al, 한국과학기술원, 2022

98
Self-adjusting facial animation retargeting = 부드러운 메쉬 표면 및 대응점 움직임의 주성분에 의해 조정된 얼굴 애니메이션 리타겟팅link

Blanco i Ribera, Roger; 블란코 리베라, 루제; et al, 한국과학기술원, 2017

99
Sketch-based motion editing for 3D articulated characters = 3차원 다 관절체 캐릭터를 위한 스케치 기반 동작 편집link

Choi, Byungkuk; 최병국; et al, 한국과학기술원, 2016

100
Social-value embedded ethical decision-making framework of autonomous vehicles : a cross-cultural study = 사회적 가치를 반영하는 자율주행 자동차의 윤리적 의사결정 프레임워크 : 문화적 비교 연구link

Rhim, Jimin; Lee, Ji-Hyun; et al, 한국과학기술원, 2020

101
Sonic control of audio feedback and its artistic uses according to environmental openness = 공간 개방성에 따른 오디오 피드백의 음향 특성 제어와 이에 기반한 예술적 활용 연구link

Kim, Seunghun; 김승훈; et al, 한국과학기술원, 2016

102
Space development without a dream : implications of an industry focused space policy in establishing a sustainable national space program = 국가우주개발 정책 추진체계 및 성과에 관한 다중흐름모형 분석link

Lee, Seorim; Kim, So Young; et al, 한국과학기술원, 2018

103
Spline interface for intuitive skinning weight editing = 직관적 스키닝 웨이트 수정을 위한 스플라인 인터페이스link

Bang, Seungbae; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2019

104
Study on related search terms stimuli for creative concept generation = 창의적 컨셉 전개에 있어서 연관 검색어 자극에 관한 연구link

Huh, Yoon-Jung; 허윤정; Kim, Myung-Suk; 김명석; et al, 한국과학기술원, 2014

105
Tangible user interface based virtual 3d object manipulation method for augmented reality authoring = 증강현실 저작을 위한 감각형 사용자 인터페이스기반 가상 3D 객체 조작 방법link

Ha, Tae-Jin; 하태진; et al, 한국과학기술원, 2013

106
The creation of realistic paint simulation reflecting the real painting characteristics = 실제 페인팅 특징을 반영한 사실적인 페인트 시뮬레이션 생성link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2014

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0