Browse "MT-Theses_Master(석사논문) " by Author Park, Byungho

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RPA 기술의 기업 실무 도입에 대한 엔지니어의 기술 저항 및 수용 요인 분석 = Factors related to engineer resistance and acceptance of robotic process automation (RPA) technology in enterprise practicelink

김민국; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

2
SNS광고의 유입채널과 캠페인 목표에 따른 실제 광고 효과에 대한 상호작용 분석: 패션 커머스 몰 중심으로 = Interaction analysis on the actual advertising effect based on the acquisition channel and campaign objectives of SNS advertisements: focused on fashion commerce malllink

박우석; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020

3
VR 기술의 제조공정 도입에 따른 공장 기술직군의 기술 수용에 영향을 미치는 요인 분석에 관한 연구 = Factors that influence technician’s intent to accept virtual reality technologylink

허영욱; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

4
가상 인간에 대한 소비자의 일차적인 반응과 그것이 브랜드 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 = (The) effect of consumers’ response to virtual humans on brand image and purchase intentlink

이민경; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2022

5
개인의 특성과 인지된 에이전시가 챗봇 사용자 경험에 미치는 영향 : 뉴로 연구방법론과 설문을 통한 연구 = Individual differences and perceived agency on chatbot user experience : based on physiological responses and self-report datalink

홍민화; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

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게임 트랜스미디어의 지속 이용 및 구매 의도에 관한 연구 – K-POP 사례 분석- = (A) Study on intent to continue to use and purchase intent in game-centric transmedia: focused on K-POPlink

강현영; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020

7
고가 가전 소비자의 오프라인 채널 결정에 미치는 영향에 대한 요인 분석 연구 : 정보 탐색 과정을 중심으로 = Factors influencing consumer's offline-channel selection when purchasing high-priced home appliances : focusing on information search processlink

임영진; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

8
국내 TV VOD 이용자의 OTT 서비스로의 전환 의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors influencing the intention to switch to OTT service of domestic TV VOD userslink

이은영; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020

9
금융 정보가 금융 소비자에게 미치는 심리적 영향 = The psychological effect of financial information on financial consumers : the main effect of financial risk and expected return and the moderate effect of motivational systemlink

임태환; Im, Tae Hwan; et al, 한국과학기술원, 2016

10
녹색광고의 이익/손실 프레이밍 효과 = Gain/loss framing effect in green advertising : the main effect of message framing and the moderate role of construal level of psychological distancelink

강신영; Kang, Sinyoung; et al, 한국과학기술원, 2016

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디지털 마케팅 산업에서의 데이터관리플랫폼 수용에 관한 사례연구 : 기술 수용을 중심으로 = (A) case study on data management platform (DMP) acceptance by digital marketing industry : focusing on factors related to technology acceptancelink

공혜진; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

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온라인 플랫폼을 활용한 기업간 거래 사업 강화 및 서비스 구축 방안 연구 : 정보기기 제조사와 온라인 유통사 중심으로 = A study on service development and B2B business reinforcement using online platforms : focus on an IT device manufacturer and an online retailerlink

정진용; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2020

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유통채널과 상품군에 따른 구매의도에 영향을 끼치는 개인의 특성에 대한 연구 : 패션상품을 중심으로 = (The) effects of individual differences on purchase intent by varying distribution channels and product groups of fashion itemslink

이재원; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

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