1 | A Case Study on DH’s M&A of Woowa Brothers: Exit of Korean Startup by Global Funds 송은영; 김민기; 유효상, Korea Business Review, v.27, no.4, pp.43 - 69, 2023-11 |
2 | A Farewell to Arms? Patent War in the Smartphone Industry 이동현; 김민기, 2015 경제학 공동학술대회, 한국경제학회, 2015-02-25 |
3 | Characterizing likely coupon redeemers for mobile promotion via business analytics = 비즈니스 애널리틱스 기반 모바일 쿠폰 사용 고객 특성화link Jeong, Jun Ok; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2021 |
4 | Customer retention management considering the long-term effects of the marketing campaign = 마케팅 활동의 장기적인 효과를 고려한 고객 유지 관리link Kim, Hyeon Woo; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2022 |
5 | Demand estimation via machine learning : the case of TV home shopping = 머신 러닝을 통한 상품 수요 예측: TV 홈쇼핑 시장을 중심으로link Choi, Kyungdon; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2022 |
6 | Do Media Type and Time of Day Matter in Social Media Engagement? The Case of the Music Industry 임주영; 김민기; 고건혁, 정보통신정책연구, v.24, no.1, pp.105 - 124, 2017-03 |
7 | Effects of ICT Device Ownership on Consumers’ Digital Piracy Behavior 심현보; 김민기; 문정훈, 정보시스템연구, v.23, no.4, pp.169 - 196, 2014-12 |
8 | Empirical investigation on the role of free products in the bundle context = 공짜 상품의 역할에 대한 실증적 고찰 : 번들 상품 맥락을 중심으로link Koo, Youngwook; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2018 |
9 | Empirical study on the effect of AI chat-bot on consumer purchase behavior = 챗봇이 소비자 구매 행동에 미치는 영향에 대한 실증 연구link Ahn, Minkyoung; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2019 |
10 | Essays on gambling preference in January and timing ability of hedge fund managers = 신년 복권 선호 현상과 헤지펀드 메니저의 타이밍 능력에 대한 연구link Kim, Minki; Kim, Tong Suk; et al, 한국과학기술원, 2019 |
11 | Evaluation of a learning analytics application in Korea : framework analysis = 프레임워크 분석을 통한 한국 learning analytics 어플리케이션에 대한 평가link Chung, Ha Eun; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2020 |
12 | Hierarchical Prescription Pattern Analysis with Symptom Labels Shin, SJ; Oh, JY; Park, SR; 김민기; Moon, Il Chul, Workshop on Biological Data Mining and Its Applications in Healthcare, International Conference on Data Mining, 2015-11-14 |
13 | How to resolve employee-driven social media crisis? = 소셜미디어 위기에서 사과의 효과 검증: 도미노 피자 사건을 중심으로link Kang, Yeyoung; 강예영; et al, 한국과학기술원, 2016 |
14 | Investigating changes in the price elasticity of high-priced goods during COVID-19 = 코로나-19로 인한 고가 제품 가격탄력성의 변화 연구link Song, Eunyoung; 송은영; et al, 한국과학기술원, 2024 |
15 | Investigating family influence on purchasing household credence good = 가구단위 신뢰재화 구매에서 가족 구성원의 영향력 연구 : 유기농 식품을 중심으로link Ko, Da Jeong; 고다정; et al, 한국과학기술원, 2016 |
16 | Investigating the customer journey across channels via Google analytics = 구글 애널리틱스를 통한 소비자 여정과 채널 선택 과정 탐색link Kim, Hee Hun; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2021 |
17 | Investigating the role of self-discipline in the absence of face-to-face learning during COVID-19 = COVID-19으로 인한 원격 교육 상황에서 자기 통제의 역할link Hong, Juwon; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2021 |
18 | Modeling Physicians’ Heterogeneous New Drug Prescription Behavior Under Asymmetric Social Interaction 박정현; 김민기, 2015 경제학 공동학술대회, 한국경제학회, 2015-02-25 |
19 | Online Brand Community Management for New Products: The Role of Consumer-Specific Social Network Topology 이정윤; 김민기, 정보통신정책연구, v.22, no.2, pp.67 - 92, 2015-06 |
20 | SNS에서의 신규 음악 전파: 네트워크 내 친구간 영향력 차이를 중심으로 고건혁; 김민기, 2014년 경제학 공동학술대회, 한국경제학회, 2014-02-11 |
21 | Survival in the Music Industry: An Empirical Analysis of Fan Network Topology 이정윤; 김민기, 2014년 경제학 공동학술대회, 한국경제학회, 2014-02-11 |
22 | (The) effect of information disclosure on parents' educational investment : evidence from the children's e-book market = 정보 불균형 해소에 따른 부모의 교육 투자 행태 변화 분석 : 아동 전자책 시장을 중심으로link Lee, Sol; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2019 |
23 | Two essays on the service quality driven by new technologies and consumer reactions = 신기술 기반 서비스 품질과 소비자 반응에 관한 두 연구link Yun, Seonghun; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2020 |
24 | Utilizing and discovering hidden information: strategic usage of curiosity and predicting personal traits = 숨은 정보의 활용과 발굴: 호기심의 전략적 활용과 개인 특성 예측link Yoon, Seokjoon; Kim, Minki; et al, 한국과학기술원, 2023 |
25 | 거시환경요인과 복합제품시스템의 기술진화: 원자력 발전 플랜트의 사례를 중심으로 곽기호; 김원준; 김민기; 조창연, 기술혁신연구, v.25, no.2, pp.89 - 126, 2017-06 |
26 | 결제 과정 디자인 간소화가 소비자 구매 행동에 미치는 영향 = Impact of simplified payment process design on consumer buying behaviorlink 임웅빈; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2020 |
27 | 다중 이상점 선호 기반 OTT 사업자 경쟁우위 전략: 동시방영권 협상을 중심으로 = Exploring the strategic use of a broadcast license deal in the korean OTT marketlink 김소현; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2023 |
28 | 다중 이상점 선호 기반 OTT 사업자 경쟁우위 전략: 동시방영권 협상을 중심으로 김소현; 박정현; 김민기, 정보사회와 미디어, v.24, no.1, pp.113 - 150, 2023-04 |
29 | 빅데이터와 경쟁정책: 국내 온라인 비즈니스 분야 시장 현황 분석을 중심으로 황태희; 김민기; 조혜신; 윤성훈, 정보통신정책연구, v.26, no.3, pp.101 - 124, 2019-09 |
30 | 사용자 선호기반 웨어러블 디바이스의 수용성 연구: 스마트워치를 중심으로 김민석; 김원준; 김민기; 강재원, 한국콘텐츠학회 논문지, v.17, no.9, pp.523 - 535, 2017-08 |
31 | 소셜웹 시대의 미디어 마케팅 전략: 디지털 음악 콘텐츠를 중심으로 김민기; 고건혁; 조슬아, Entrue Journal of Information Technology, v.12, no.1, pp.45 - 58, 2013-04 |
32 | 한국 주식시장에서의 수익성 프리미엄 발생 요인 분석 김민기; 정진수; 김동석, 재무관리연구, v.35, no.4, pp.69 - 108, 2018-12 |