Browse "School of Management Engineering(경영공학부)" by Author 조대곤

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애플리케이션 기반 스마트미터기 접속빈도와 사용자 특성간의 상관관계분석 = Analysis of relationship between user characteristic and access frequency of App based smart-meterlink

양진욱; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018

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어플리케이션 기반 스마트 미터 사용자의 계절별 일평균 전력 사용량에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting seasonal average daily electric consumption of application based smart meter userlink

정윤수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018

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에너지 절감을 위한 게임화된 스마트미터기 피드백의 효과적인 커뮤니케이션 방안 연구 = Study on effective communication of gamified smartmeter feedback to reduce energy consumptionlink

김지윤; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2017

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온라인 P2P 대출 신청 사업장의 폐업 요인 실증 분석 = (An) empirical study on business failure factors of online P2P lending applicants in Korealink

이나영; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020

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온라인 여행상품 API 도입의 효과성과 효율성 분석 = The analysis of effectiveness and efficiency of online travel product API linkagelink

박재현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2020

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융합형 IT인재의 이직의도에 미치는 결정요인에 관한 연구 = (A) study on the determinants of turnover intention of the next-gen IT talentslink

하민수; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2018

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중고차 시세 예측에 있어 온라인 뉴스 평판 활용 방안에 대한 연구 = (A) study on the use of online news reputation in predicting price of used carslink

권상헌; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019

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지하철 이동 중 인터넷 서비스 이용을 위한 모바일 네트워크 선택에 미치는 요인 연구 = Study on factors affecting the use of the mobile network for mobile internet services on the subwaylink

조승현; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019

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코로나19가 고객의 shopping time habit에 미친 영향에 관한 연구 = Does COVID-19 pandemic affect customers’ shopping time habit?: an empirical investigation from an offline retailerlink

정혜정; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

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텍스트마이닝을 활용한 주요 대기업 신년사 분석

김유경; 조대곤, 한국IT서비스학회지, v.22, no.2, pp.93 - 127, 2023-04

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통합기술수용이론(UTAUT)를 이용한 메타버스 (Metaverse) 이용의도에 관한 연구 = (A) study on factors affecting the intention to use the metaverse based on UTAUTlink

김윤기; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2022

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투자 특화 소셜 미디어 플랫폼 내 사용자 특성과 컨텍스트가 감정에 미치는 영향 = (The) impact of user characteristics and contextual information on sentiments at social media platform for investmentlink

오창근; 조대곤; et al, 한국과학기술원, 2019

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한국 스타트업 창업자 인맥이 투자금 유치에 미치는 영향 분석 = (A) study on the impact of personal connections among Korean start-up founders on attracting investmentlink

임경업; Lim, Kyeong Eop; et al, 한국과학기술원, 2023

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확장된 통합기술수용이론(UTAUT2)을 통해 본 가상인플루언서 기술이 브랜드 이용의도 및 브랜드 구매에 미치는 영향에 대한 연구 = (A) study on the influence of virtual influencer technology on the intention to use brand and purchase of brand by applying UTAUT2 modellink

최중원; Choi, Jung Won; et al, 한국과학기술원, 2023

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