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1
Exploring depressive moods through the lens of online social behaviors = 온라인 소셜 네트워크 내 행동 특성에 기반한 우울감 파악 연구link

Park, Sung-Kyu; 박성규; et al, 한국과학기술원, 2014

2
Gender and online friendship on facebook: the effect of gender difference in closeness of facebook links = 페이스북 상에서의 젠더와 온라인 친구관계: 페이스북 링크의 친밀도에 대한 젠더의 영향link

Kim, Mi-Jung; 김미정; et al, 한국과학기술원, 2012

3
Impact of emotional contents on viral behaviors = 감정적 콘텐츠가 소셜미디어 호응도에 미치는 영향연구 : FACEBOOK을 중심으로link

Park, Hyun Woo; 박현우; et al, 한국과학기술원, 2016

4
Motivations for economic news consumption and sharing on Facebook = 페이스북에서의 경제뉴스 소비 및 공유에 대한 이용과 충족 연구link

Park, Hyongki; 박형기; et al, 한국과학기술원, 2016

5
Open platform 정책이 social network service 활성화에 미치는 영향 연구 : facebook.com 사례를 중심으로 = The influence of open platform policy on revitalization of social network service : a case study on facebook.comlink

주상필; Ju, Sang-Phil; et al, 한국과학기술원, 2008

6
Research on the complementarity of online and offline social networks = 온라인, 오프라인 소셜 네트워크의 보완관계에 대한 연구link

, 한국과학기술원, 2013

7
The effects of online expressive writing targeting SNS users = 소셜 네트워크 서비스 이용자들을 대상으로 한 온라인 감정 글쓰기의 효과 연구link

Kim, In Yeob; 김인엽; Cha, Mee Young; 차미영; et al, 한국과학기술원, 2015

8
(The) impact of open innovation strategy on social network value : in case of facebook = 개방형 혁신이 소셜 네트워크의 가치에 미치는 영향에 관한 연구 : 페이스북 사례를 중심으로link

Shim, Jae-Won; 심재원; et al, 한국과학기술원, 2010

9
사회적 자본과 집단 크기 관계의 최적수준에 대한 연구: 페이스북 집단 크기를 중심으로 = A study about the optimal level of relationship between the social capital and group size: focused on the number of friends on facebooklink

박현아; Park, Hyun-Ah; et al, 한국과학기술원, 2012

10
소셜 네트워킹 서비스의 현황 및 비즈니스 모델 = The status and business models of SNS (Social Networking Service)link

김현; Kim, Hyun; et al, 한국과학기술원, 2008

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