GCT-Theses_Ph.D.(박사논문)

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Designing an adaptive input modality decision model for elderly’s universal accessibility in a smart environment = 스마트 공간에서 노인의 보편적 접근성을 강화하기 위한 적응적 인풋 모달리티 결정 모델link

Choi, In Kyung; 최인경Lee, Dong Manresearcher ; 이동만researcher ; Kwon, Dong Sooresearcher ; 권동수researcher 한국과학기술원, 2017

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(A) study on selection and manipulation of a distant subspace in wearable augmented reality = 착용형 증강현실에서의 원거리 부분공간 선택 및 조작 상호작용 기술 연구link

Lee, Hyeongmook; 이형묵Woo, Woon Tackresearcher ; 우운택researcher 한국과학기술원, 2017

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Rig space motion retargeting for efficient animation production pipeline = 애니메이션 제작 작업 공정의 효율성을 위한 캐릭터 리그 공간으로의 동작 전달 기술link

Song, Jaewon; 송재원Noh, Jun Yongresearcher ; 노준용researcher 한국과학기술원, 2017

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Physical layer modeling and parameter estimation for efficient human soft tissue animation = 효율적인 인체연조직애니메이션을 위한 물리적인 레이어 모델링과 파라미터 추정link

Kim, Meekyoung; 김미경Lee, Sung Heeresearcher ; 이성희researcher 한국과학기술원, 2017

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Optimized image-space representations of panoramic contents = 이미지 공간 내 최적화를 통한 파노라마 콘텐츠의 표현link

Lee, Jungjin; 이정진Noh, Junyongresearcher ; 노준용researcher 한국과학기술원, 2017

6

Essays on consumer behavior under digital communication channels in the mobile era = 모바일 시대 디지털 커뮤니케이션 채널의 소비자 행동 영향에 관한 연구link

Kim, Songmi; 김송미Kim, Wonjoonresearcher ; 김원준researcher 한국과학기술원, 2017

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Characteristics of rumor spreading in online social media and classification = 온라인 소셜미디어 내의 루머 전파의 특징과 초기 루머 구분 연구link

Kwon, Sejeong; 권세정Cha, Meeyoungresearcher ; 차미영researcher 한국과학기술원, 2017

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Theoretical and experimental approaches on game remediation strategy : interaction of immediacy and hypermediacy of motion based game = 게임의 재매개 전략에 대한 이론 및 실험적 접근 : 동작 기반 게임의 비매개성과 하이퍼매개성의 상관 관계를 중심으로link

Lee, Ji-Young; 이지영Woo, Tackresearcher ; 우탁researcher 한국과학기술원, 2017

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Self-adjusting facial animation retargeting = 부드러운 메쉬 표면 및 대응점 움직임의 주성분에 의해 조정된 얼굴 애니메이션 리타겟팅link

Blanco i Ribera, Roger; 블란코 리베라, 루제Noh, Junyongresearcher ; 노준용researcher 한국과학기술원, 2017

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Expansive sound organization : examinations of added value effects on aesthetic experience based on empirical study of visual music and existent sound art practice explorations = 확장형 사운드 조직화 연구 : 비쥬얼 뮤직 실험연구와 사운드 아트 현역활동을 기반으로 한 추상적 멀티미디어 표현 작품의 미적 지각에 있어서 보조적인 고양 효과에 대한 고찰link

Lee, Irene Eunyoung; 이은영정재승researcher ; Jeong, Jaeseungresearcher 한국과학기술원, 2017

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Non-linear navigation methods for portable e-books using region and direction based touch gesture = 휴대용 전자 책에서 영역과 방향 기반 터치 제스처를 사용한 비선형적 이동 방법link

Kim, Do Hyung; 김도형Lee, Geehyukresearcher ; 이기혁researcher 한국과학기술원, 2017

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Sketch-based motion editing for 3D articulated characters = 3차원 다 관절체 캐릭터를 위한 스케치 기반 동작 편집link

Choi, Byungkuk; 최병국Noh, Junyongresearcher ; 노준용researcher 한국과학기술원, 2016

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Essays on consumer-generated information and its applications in creative industries = 창조산업에서 소비자생산정보 활용에 관한 연구link

Yang, Joonhyuk; 양준혁Kim, Wonjoonresearcher ; 김원준researcher 한국과학기술원, 2014

14

Quantification of styling strategies for the management of design = 디자인 경영을 위한 스타일링 전략 정량화link

Hyun, Kyung Hoon; 현경훈Lee, Ji-Hyunresearcher ; 이지현researcher 한국과학기술원, 2016

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Verification of the spatial design adequacy for the prospective occupants’ amenity and efficiency needs = 잠재적 거주자의 쾌적성 및 편리성 니즈 충족을 위한 공간디자인 적합성 검증link

Lee, Sang Won; 이상원Wohn, Kwang Yunresearcher ; 원광연researcher 한국과학기술원, 2016

16

(The) framework of systematic creation process and methods for designing novel conceptual character's appearance = 새로운 개념 캐릭터 외형 디자인을 위한 체계적인 창작 과정과 방법에 대한 프레임워크link

Yi, Ji Hyun; 이지현Shi, Chung-konresearcher ; 시정곤researcher 한국과학기술원, 2016

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Sonic control of audio feedback and its artistic uses according to environmental openness = 공간 개방성에 따른 오디오 피드백의 음향 특성 제어와 이에 기반한 예술적 활용 연구link

Kim, Seunghun; 김승훈Nam, Juhanresearcher ; 남주한researcher 한국과학기술원, 2016

18

(A) bayesian learning model for measuring social influence : new music diffusion on twitter = 사회적 영향력 측정을 위한 베이지안 학습 모델 : 트위터에서의 음악 전파 과정을 중심으로link

Go, Geon Hyeok; 고건혁Kim, Minkiresearcher ; 김민기researcher ; Lee, Wonjaeresearcher ; 이원재researcher 한국과학기술원, 2016

19

Crowd-sourced information and its application on cultural collections = 문화예술기관의 크라우드소싱 정보 활용에 관한 연구link

Chae, Gunho; 채건호Shi, Chung Konresearcher; 시정곤researcher 한국과학기술원, 2015

20

PseudoSensor: emulation of input modality by repurposing sensors on mobile devices = 슈도센서: 모바일 기기의 센서 재목적화를 통한 입력 모달리티 에뮬레이션link

Hwang, Sungjae; 황성재Wohn, Kwang Yunresearcher; 원광연researcher 한국과학기술원, 2015

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