1 | (A) computational approach to the analysis of electronic dance music and DJ mixes = 전자 댄스 음악 및 DJ 믹스 분석에 대한 전산적 접근link Kim, Taejun; 김태준; et al, 한국과학기술원, 2024 |
2 | Space-adaptive mutual space generation for mixed reality remote collaboration = 혼합 현실 원격 협업을 위한 공간 적응적 공유 공간 생성link Kim, Dooyoung; 김두영; et al, 한국과학기술원, 2024 |
3 | (A) study on Koreans' residential satisfaction based on maslow's human needs = 매슬로우 인간동기론 기반 한국인 주거만족 연구link Jung, Su-Eun; 정수은; et al, 한국과학기술원, 2024 |
4 | Bureaucratic success in the joseon dynasty: a computational study of intergenerational mobility patterns = 조선시대 관료의 성공: 세대간 사회이동성 패턴의 계산적 연구link Choi, Donghyeok; 최동혁; et al, 한국과학기술원, 2024 |
5 | Improving note-level singing transcription with phonetic information and note label refinement = 발음 정보와 음표 레이블 정제를 통한 노트 단위 가창 채보 개선link Yong, Sangeon; 용상언; et al, 한국과학기술원, 2024 |
6 | Space-adaptive artwork placement based on content similarities for curating thematic spaces in a virtual museum = 가상 박물관의 주제 공간 큐레이팅을 위한 콘텐츠 유사성에 기반한 공간 적응형 작품 배치link Kim, Hayun; 김하연; et al, 한국과학기술원, 2024 |
7 | Context-based representation of avatar visibility and style to support social presence in mixed reality remote collaboration = 혼합현실 원격 협업에서 사회적 실재감을 고려한 맥락 기반 아바타 가시성 및 스타일 표현link Yoon, Boram; 윤보람; et al, 한국과학기술원, 2024 |
8 | Context-adaptive notification placement for smart glasses in augmented reality environment = 증강현실 환경에서 스마트 안경을 위한 맥락 적응적 알림 배치link Lee, Hyunjin; 이현진; et al, 한국과학기술원, 2024 |
9 | Effective and compact neural autoregressive models for piano music transcription = 피아노 음악 채보를 위한 효과적이고 간결한 자기회귀 신경망 모델link Kwon, Taegyun; 권태균; et al, 한국과학기술원, 2024 |
10 | Deep-learning based sketch extraction techniques using attention mechanism and contrastive learning framework = 어텐션 및 대비학습 프레임워크를 활용한 딥러닝 기반의 스케치 생성 기술link Seo, Chang Wook; 서창욱; et al, 한국과학기술원, 2024 |
11 | Integrating wearable muscle sensing for hand-based interactions in mixed reality = 혼합 현실 손 기반 상호작용을 위한 착용형 근육 센싱 결합link Kim, Hyung-il; 김형일; et al, 한국과학기술원, 2023 |
12 | Augmented proximity in urban network for visitor mobility : a conceptual proposal and application to cities = 증강 근접성 개념 정립 및 활용 방안 연구: 도시 방문자 이동성 네트워크 분석을 중심으로link Chang, Mi; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2023 |
13 | Museum informatics centered on visitor experience in art museum = 미술관 관람객 경험 중심의 정보화 방안 연구link Yi, Taeha; Lee, Ji-Hyun; 이지현; Lee, Jeong Mi; et al, 한국과학기술원, 2022 |
14 | Reconstructing sewing pattern structures from 3D point clouds of garments = 3D 점군으로 표현된 의복의 바느질 패턴 복원 기법 연구link Maria, Korosteleva; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022 |
15 | Learning conditional motion distribution for generating human motions in indoor environments = 실내 환경 내 인간 동작 생성을 위한 환경 조건부 동작 분포 학습link Jin, Taeil; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023 |
16 | Manifold learning and stylization of human motion = 인간 행동의 매니폴드 학습 및 스타일화link Jang, Deok-Kyeong; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2023 |
17 | (A) user-oriented design framework of narrative space for space-adaptive storytelling in wearable augmented reality environments = 착용형 증강현실 환경에서의 공간적응적 스토리텔링을 위한 사용자 중심의 서사 공간 디자인 프레임워크link Shin, Jae-eun; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2022 |
18 | Understanding the role and system of competition in the development of cultural product = 문화 상품의 발전 과정에서 경쟁의 역할과 경쟁 체계의 이해link Jeon, Gyuhyeon; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2022 |
19 | Disruptive activities of interactive artwork = 인터랙티브 아트웍에서의 관객의 전복적 행동 연구link Oh, Je-ho; Shi, Chung-kon; et al, 한국과학기술원, 2022 |
20 | Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022 |