Browse "Graduate School of Management((구)테크노경영대학원)" by Subject CRM

Showing results 1 to 22 of 22

1
(A) study on event-driven marketing for effective CRM implementation = 효과적 CRM 수행을 위한 이벤트 기반 마케팅 기법 도입에 관한 연구link

Cheon, Gang-Il; 천강일; et al, 한국과학기술원, 2001

2
(An) economic analysis of customer network externalities on customer relationship management strategy : an agent-based modeling approach = 고객관계관리 전략에 대한 고객 망외부성의 경제적 분석 : 에이전트 기반 모델링 접근방법link

Kim, Hyo-Young; 김효영; et al, 한국과학기술원, 2003

3
CRM 환경의 콜센터 상담원 인적특성이 상담원 성과에 미치는 영향에 대한 실증연구 : 국내신용카드사 사례를 중심으로 = An empirical study on the effects of human characteristics of call center agents on job performance in the crm-based call centerlink

최민석; Choi, Min-Suk; et al, 한국과학기술원, 2009

4
CRM과 eCRM의 고객접점채널 통합모형에 대한 연구 : 국내 신용카드사 사례를 중심으로 = A study on the integration model for customer contact channel between CRM and eCRMlink

김종우; Kim, Jong-Woo; et al, 한국과학기술원, 2002

5
Deveolping methodologies for customer classification in CRM : decision trees and collaborative recommendations = 고객관계관리에서의 고객분류방법론 : 의사결정나무와 협업적 상품추천에의 적용link

Cho, Yeong-Bin; 조영빈; et al, 한국과학기술원, 2005

6
Dynamic CRM planning based on data availability = 데이터 가용성에 기반 한 역동적인 CRM 계획법link

Park, Jong-Han; 박종한; et al, 한국과학기술원, 2002

7
Economic analysis of the strategic use of and investment in customer relationship management (CRM) Systems under network effects and digital divides = 네트워크 효과와 고객간 디지털 격차가 존재하는 시장에서의 고객관계관리 시스템의 전략적 활용 및 투자에 관한 연구link

Kim, Eun-Jin; 김은진; et al, 한국과학기술원, 2007

8
Effects of CRM process on organizational performance : CRM scorecard development and empirical analysis = 고객관계관리 프로세스가 조직성과에 미치는 효과분석 : CRM Scorecard 개발 및 실증연구link

Kim, Hyung-Su; 김형수; et al, 한국과학기술원, 2007

9
Modeling and analysis of a dynamic user behavior and social trust relationship for eCRM = 인터넷 기반 고객관계관리를 위한 사용자의 동적 행위 및 social trust 분석 및 모델링link

Kim, Young-Ae; 김영애; et al, 한국과학기술원, 2009

10
Offline data를 활용한 online 기업의 CRM 사례 연구 : 육아용품 기업을 중심으로 = CRM case study of online company with offline data : a company caselink

한상철; Han, Sang-Cheol; et al, 한국과학기술원, 2002

11
(The) customer relationship management for telecom market using knowledge discovery in database = 지식 추출 기법을 이용한 통신 시장의 고객 관계 관리 기법link

Roh, Tae-Hyup; 노태협; et al, 한국과학기술원, 2000

12
Workflow기반의 agent 시스템을 활용한 PDM과 CRM의 연계 방안 = A study on the integration of PDM and CRM using agent system based on workflowlink

조원준; Cho, Won-Joon; et al, 한국과학기술원, 2002

13
고객관계관리 아키텍쳐 개발 : ㅈ은행 사례 = Developing an architecture for customer relationship management : C bank caselink

김남중; Kim, Nam-Jung; et al, 한국과학기술원, 2001

14
고객관계관리를 위한 고객 세분화 방법론 적용 : L사사례 = Applying customer segmentation methodology for customer relationship management : L company caselink

송민영; Song, Min-Young; 이희석; 조형석; et al, 한국과학기술원, 2001

15
고객유치와 관리에서 비용절감을 위한 CRM 기반의 인터넷 채널의 설계 : buyculture.com 사례 = Design of the CRM based internet channel for the cost reduction in the recruitment and retention : the case of buyculture.comlink

김태훈; Kim, Tae-Hoon; et al, 한국과학기술원, 2000

16
국내 금융산업의 CRM(고객관계관리) 현황분석 및 발전방향에 관한 연구 : 투신 및 은행을 중심으로 = A study on the situation analysis and development direction of CRM(Customer Relationship Management) in korean financial industry : Investment trust and banklink

남경희; Nam, Kyung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2001

17
데이터 웨어하우스 아키텍처 구현 : 의료정보시스템 사례 기반으로 = Developing a data warehouse architecture : a case for medical information systemlink

심경섭; Shim, Kyoung-Sub; et al, 한국과학기술원, 2003

18
성공/실패 요인 분석을 통한 성공적인 CRM 전략 : A통신사 사례 중심 = Successful CRM strategies through success/failure factors analysislink

문영아; Moon, Young-Ah; et al, 한국과학기술원, 2002

19
소매은행에서의 CRM 추진현황 분석 및 개선방안에 관한 연구 : 국내 4개 소매은행의 사례 비교 분석 = Analysis of CRM implementation and strategies of retail banks in Korealink

김영실; Kim, Young-Sil; et al, 한국과학기술원, 2003

20
은행의 고객관계관리 프로세스에 관한 사례 연구 = A case study on the customer relationship management process of bankslink

오종섭; Oh, Jong-Seop; et al, 한국과학기술원, 2008

21
전략적 IT관리를 위한 균형성과표 활용방안 = Strategic IT management using balanced scorecardlink

이영석; Lee, Young-Seok; et al, 한국과학기술원, 2002

22
지식 경영을 기반으로 한 고객관계 관리 : L 편의점 사례를 중심으로 = Customer relatioship management based on knowledge management - the case of L convenience storelink

김상신; Kim, Sang-Shin; et al, 한국과학기술원, 2002

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