Browse "Graduate School of Management((구)테크노경영대학원)" by Subject 인터넷

Showing results 1 to 20 of 20

1
Analysis and design of the internet based payment system = 인터넷 기반 지불 시스템의 분석 및 설계link

Sung, Ki-Yoon; 성기윤; et al, 한국과학기술원, 1996

2
Development of multimedia call center for internet shopping mall:IMC = 인터넷쇼핑몰을 위한 멀티미디어 콜센터의 개발:IMClink

Moon, Bong-Ki; 문봉기; et al, 한국과학기술원, 1998

3
e-coupon도입으로 인한 couponing behavior의 변화에 대한 연구 = A study on the change of couponing behavior with the emergence of e-couponlink

강현모; Kang, Hyun-Mo; et al, 한국과학기술원, 2002

4
Knowledge-based data mining using quantitative and qualitative information on the internet = 인터넷상에서의 정량적, 정성적 정보를 이용한 지식기반 데이터마이닝에 관한 연구link

Hong, Tae-Ho; 홍태호; et al, 한국과학기술원, 2002

5
기업 경영에 있어 인터넷의 기대 효과에 관한 실증적인 연구 = Empirical study of perceived benefits of the internet in managing small & medium sized firmslink

김창주; Kim, Chang-Ju; et al, 한국과학기술원, 2001

6
기업-고객 관계 발전을 위한 인터넷 기반의 고객 지원 서비스 = A study on internet-based customer service for corporate-customer relationship developmentlink

김두규; Kim, Doo-Kyoo; et al, 한국과학기술원, 1999

7
농산물 공급자의 전자상거래 참여효과 = Supply-side effectiveness of electronic marketing in agricultural productslink

강연욱; Kang, Yeon-Wook; et al, 한국과학기술원, 2002

8
무선 인터넷 서비스 성공요인 도출 = Investigating success factors for mobile internet servicelink

김홍식; Kim, Hong-Sik; et al, 한국과학기술원, 2004

9
인터넷 FPD(Flat Panel Display) TV 시장의 고객 특성에 대한 연구 = A study of characteristics of customers in the Internet FPD(Flat Panel Display) TV marketlink

문일호; Moon, Il-Ho; et al, 한국과학기술원, 2007

10
인터넷 경매의 결과에 영향을 미치는 요인에 대한 연구 = A study on the determinants of the results in internet auctionslink

권오성; Kwon, Oh-Sung; et al, 한국과학기술원, 2002

11
인터넷 인큐베이팅 사업에 관한 연구 : 미국 사례를 중심으로 = The incubating business for internet start-ups : a focus on American caseslink

최윤석; Choi, Yun-Seok; et al, 한국과학기술원, 2001

12
인터넷 자동차 시장의 고객 특성에 대한 연구 = A study on characteristics of customer in the internet automotive marketlink

차광섭; Kwang-Sup Cha; et al, 한국과학기술원, 2002

13
인터넷 활용현황 분석에 의한 전자상거래의 의미와 비지니스 영향에 관한 연구 = Electronic commerce on internet : an analysis of business implications and influences based on internet usagelink

정석기; Jung, Seok-Ki; et al, 한국과학기술원, 1997

14
인터넷과 기존 통신망과의 효율적 접속방안 : 한국통신 망 중심 = Efficient interconnection of internet and other networks : focused on Korea telecom networkslink

이정헌; Lee, Jeong-Heon; et al, 한국과학기술원, 1999

15
인터넷에서의 효율적 경로설정을 위한 지역 분할에 관한 연구 = Area partitioning for efficient routing in internetlink

심재걸; Shim, Jae-Geol; et al, 한국과학기술원, 1996

16
인터넷의 발전이 통신서비스 산업의 패러다임에 미치는 영향과 대응전략 : 한국통신을 중심으로 = The strategy towards paradigm Shift on the telecommunication's services industry affected by the growth of the internet : focused on Korea Telecomlink

서상원; Seo, Sang-Won; et al, 한국과학기술원, 1999

17
인터넷의 자기조직화와 집단지성의 도입을 통한 혁신 = Innovation through Self-organization of internet and collective intelligencelink

이동훈; Lee, Dong-Hun; et al, 한국과학기술원, 2008

18
정보기술기업의 인터넷 은행 서비스 제공 능력에 관한 연구 : PC 통신 서비스 기업을 중심으로 = The study on the internet banking service capability of information technology firms : a case of on-line service companylink

김용기; Kim, Yong-Kee; et al, 한국과학기술원, 1998

19
정보통신망의 컨제스쳔을 고려한 가격체계에 관한 연구 = Price scheme for congestion control in the information networklink

최병삼; Choi, Byeong-Sam; et al, 한국과학기술원, 1996

20
지식 커뮤니티 유형의 분류방법론과 효과 분석 = Taxonomy of knowledge community types and its effectivenesslink

허준혁; Huh, Jun-Hyuk; et al, 한국과학기술원, 2008

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