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Showing results 105 to 124 of 427

105
Game interface enhancement under smart-phone platform focused on touch-screen interaction = 터치스크린 인터랙션을 고려한 스마트폰 플랫폼상에서의 게임인터페이스 개선에 관한 연구link

Kim, Yoon-Hyun; 김윤현; et al, 한국과학기술원, 2013

106
Game satisfaction in narrative game with character switches : the role of agency, critical concern and the player-character relationship in The Last Of Us Part II. = 캐릭터 스위칭을 포함한 내러티브 게임 만족도에 영향을 미치는 요인: 라스트 오브 어스 파트 II 에서 관찰한 플레이어의 에이전시, 비판적 사고, 플레이어-캐릭터 관계link

Erb, Valerie Olivia; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2022

107
Garment sewing pattern estimation from a single image = 의상을 착용한 단일 이미지로부터 의상 바느질 패턴 예측link

Lim, Seungchan; Lee, Sung-Hee; et al, 한국과학기술원, 2022

108
Gender and online friendship on facebook: the effect of gender difference in closeness of facebook links = 페이스북 상에서의 젠더와 온라인 친구관계: 페이스북 링크의 친밀도에 대한 젠더의 영향link

Kim, Mi-Jung; 김미정; et al, 한국과학기술원, 2012

109
Gender difference in the effect of status on performance in a writers online community = 온라인 작가 커뮤니티에서 작가의 성별에 따른 지위의 성과에 대한 영향 분석link

Lee, Gyu Hyun; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2019

110
Generating 3D human texture from a single image with sampling and refinement = 샘플링 및 정교화를 통한 단일 이미지로부터 3D 인물 텍스처 생성link

Cha, Sihun; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

111
Generative spatial montage with multi-layered screens: a new non-linear cinema and media art = 제너레이티브 공간 몽타주와 멀티레이어 스크린: 새로운 비선형적 시네마와 미디어아트link

Bahng, Sojung; 방소정; Shi, Chung Kon; 시정곤; et al, 한국과학기술원, 2015

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High quality depth maps generation of humans in monocular videos = 단안 영상에서의 인간 오브젝트에 대한 고품질 깊이정보 생성link

Park, Jong-Jin; 박종진; et al, 한국과학기술원, 2012

113
HMD 기반 증강현실 환경에서의 강건한 6-DOF 객체 조작을 위한 스마트 워치 활용 손 추적 시스템 = Smartwatch-assisted robust 6-DOF hand tracking system for HMD-based augmented realitylink

김형일; Kim, Hyung-il; et al, 한국과학기술원, 2016

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Holistic quantified-self framework for CAWAR : Context-Aware Wearable Augmented Reality = 전체론적 자아정량화 프레임워크와 착용형 증강 현실에서 맥락 인식에의 응용link

Song, Eunhwa; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2023

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How to develop educational content in digital environment for children in art museum: a proposal for content design framework based on visual thinking strategies = 어린이를 위한 아트 뮤지엄의 디지털 교육 콘텐츠 개발 방안: 시각적 사고 전략 기반의 콘텐츠 디자인 프레임워크 제안link

Kim, Ye-Won; 김예원; et al, 한국과학기술원, 2012

116
Identifying the causal relationship between party loyalty and nomination depending on party status = 정당 지위에 따른 정당 충성도와 선거 공천의 인과적 상관관계 분석link

Lee, Myeonghwa; Lee, Wonjae; et al, 한국과학기술원, 2022

117
Identifying the influence of design features on vehicle style recognition using contour deletion = 자동차 스타일 인식에 대한 디자인 요소 형태의 시각적 중요도 정량화link

An, Sungeun; 안성은; et al, 한국과학기술원, 2016

118
Image-based tactile emojis = 이미지 기반 촉각에모지 : 시각장애인의 컴퓨터 매개 커뮤니케이션(CMC)에서의 더 명확한 감정전달에 관한 연구link

Choi, Yuri; 최유리; et al, 한국과학기술원, 2016

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Impact of biased edge weights and generalized modularity for positively weighted complete networks = 편향된 가중치를 가진 노드 간 연결이 네트워크에 미치는 영향과 양의 가중치를 지닌 완전 네트워크에서 일반화된 모듈화 계수를 구하는 방법 제안link

Jeon, Gyujyeon; Park, Juyong; et al, 한국과학기술원, 2017

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Implicit neural representation based SLAM with semantic information = 시멘틱 정보를 활용한 INR 기반 슬램link

Yoon, Hyongseok; Woo, Woontack; et al, 한국과학기술원, 2023

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Improving reliability of virtual collision responses: a cue integration technique = 큐 통합 이론을 통한 가상 충돌 반응 신뢰도 향상link

Do, Seungwon; Lee, Byungjoo; et al, 한국과학기술원, 2020

122
InCEPTIO: Vesica Piscis as a Receptacle for Metallic Ratios = InCEPTIO : 메탈릭 비율을 위한 리셉터클로서의 베시카 파이시스 연구link

Urvashi, Dwivedi; 이지현; Lee, Ji-Hyun; 이정미; et al, 한국과학기술원, 2021

123
Incorporation of a vitality measure in socio-spatial analysis: a case of old city center in daejeon, korea = <대전중앙시장 활성화 구역>의 거리 활력 균등화를 위한 사회공간적 분석link

Min, Deedee Aram; 민아람; et al, 한국과학기술원, 2015

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Increasing the intention to play rhythm games in novice players by using story plot = 초보자의 플레이 의도 향상을 위한 스토리 플롯 활용 리듬게임 디자인 연구link

Wongchurairat, Napat; Doh, Young Yim; et al, 한국과학기술원, 2019

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