1 | (An) analysis of the factors of agricultural entrepreneurship on subjective well-being = 농업기업가정신이 주관적 웰빙에 미치는 요인 분석link Ahn, Suho; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
2 | Analyzing the sharing economy of airbnb from social exchange perspective = 에어비앤비(Airbnb) 사용자의 공유경제 참여요인에 관한 연구 : 사회교환 이론 관점에서link Kim, Jeonghye; 김정혜; et al, 한국과학기술원, 2016 |
3 | Blockchain in the luxury industry: measuring consumers’ acceptance of Blockchain-based applications = 럭셔리 산업의 블록체인: 블록체인 기반 애플리케이션에 대한 소비자의 수용도 측정link Niakate, Kadidiatou; 카디디아투 니아카테; et al, 한국과학기술원, 2024 |
4 | Crowdsourcing motivation and performance : (a) social identity perspective = 크라우드소싱의 동기와 성과: 사회적 정체성 관점에서link Seo, Jeong Hun; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2017 |
5 | Customer acceptance of restaurant service robot: The role of restaurant types and personal innovativeness = 레스토랑 서비스 로봇의 소비자 수용도 연구link Lee, HyeSoo; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
6 | Developing a mobile RPGs success model : A multi-method approach = 토픽 분석과 구조 방정식 모형을 활용한 모바일 롤플레잉 게임 성공 모형에 관한 연구link Kim, Hyeok; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
7 | Effects of perceived heterogeneity on social media use : a perspective of cognitive dissonance theory = 의견의 이질성이 소셜 미디어 사용에 미치는 영향 : 인지부조화 이론 관점에서link Jeong, Myeongki; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2018 |
8 | Examining the duality of social media : the role of users’ motivation and risk taking tendency = 소셜미디어의 이중성 : 소비자의 동기와 위험 선호 성향을 중심으로link Kim, Min-Ju; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
9 | Exploring Critical Success Factors for Adopting e-Government Procurement in Vietnam = 베트남 전자정부 조달 시스템 도입의 성공 요인 탐색link Tan, Hoang Ngoc; 탄황녹; Rho, Jae-Jeung; 노재정; et al, 한국과학기술원, 2010 |
10 | Exploring the sustainability of open source software projects : clustering and pattern analysis = 오픈소스 소프트웨어 프로젝트의 지속가능성 연구 : 클러스터링과 패턴 분석link Lim, Seunghwan; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2019 |
11 | How to avoid fake used cars in the online market: An empirical study with signaling theory = 온라인 중고차 시장에서 허위 중고차를 식별할 수 있는 신호 연구link Joo, KwonNeung; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
12 | Impact of individual perception of inclusion on crowdsourcing participation and collaboration = 개인의 포용 인식이 크라우드소싱 참여 및 협업에 미치는 영향link Sirisongkol, Thanyapat; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2017 |
13 | Investigating the impact of short-form video advertising features on consumer purchase intention = 숏폼 비디오 광고의 특성이 소비자 구매 의도에 미치는 영향link Cho, Yeram; 조예람; et al, 한국과학기술원, 2024 |
14 | Robot umpire vs uuman umpire: the spectators’ perception of algorithm errors in baseball games = 로봇 심판의 야구 경기 오심에 대한 관중들의 이해link Choi, Sunyoung; 최선영; et al, 한국과학기술원, 2023 |
15 | Smart enterprise: the success of corporate SNS pages and mobile office = 스마트 기업: 기업 SNS 페이지 및 모바일 오피스 성공요인에 관한 연구link Seol, Se-Young; 설세영; et al, 한국과학기술원, 2013 |
16 | The heterogeneous impact of sentiment embedded in review on review helpfulness = 리뷰에 내재된 감정이 리뷰의 유용성에 미치는 이질적 영향에 대한 연구link Pak, Jeong-Hu; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
17 | The impact of competition factors on crowdsourcing software development = 크라우드소싱 소프트웨어 개발에서 대회 요소가 미치는 영향link Kim, Yeongbeom; Zo, Hang Jung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
18 | (The) effect of frequent patent disclosures on firm value : evidence from the KOSDAQ stock market = 빈번한 특허 공시가 기업 가치에 미치는 영향 : 코스닥 주식 시장을 중심으로link Seo, Suk-Hyun; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2018 |
19 | (The) effect of nationalism on organizational identification: A moderation effect analysis = 민족주의가 조직 정체성에 미치는 영향: 조절 효과 분석link Massamba, Gordon; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
20 | (The) impact of celebrity controversies on price premiums in the resale market = 재판매 시장에서 유명인의 논란이 가격 프리미엄에 미치는 영향link Park, Jeongah; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
21 | (The) impact of limiting negative ratings on review systems: The case of Naver Place = 부정적 평가의 제한이 리뷰 시스템에 미치는 영향: 네이버 플레이스 사례를 중심으로link Choi, Hanseol; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2022 |
22 | (The) impact of swift trust on message credibility assessment in online virtual meetings: exploring the moderating role of media naturalness based on evolution theory = 가상회의에서 속성신뢰가 메시지 신뢰도 평가에 미치는 영향: 진화 이론에 기반한 미디어 자연성의 조절 역할 연구link Choi, Janghyun; 최장현; et al, 한국과학기술원, 2023 |
23 | (The) role of remixing for generating innovative ideas in online innovation communities = 온라인 혁신 커뮤니티에서 혁신적인 아이디어를 생성하기 위한 리믹싱의 역할link Baik, Seungyeop; 백승엽; et al, 한국과학기술원, 2023 |
24 | Understanding online knowledge contribution: social learning and social knowledge perspective = 온라인 지식 기여에 관한 연구: 사회학습이론과 사회지식의 관점에서link Kim, Hye-Rin; 김혜린; et al, 한국과학기술원, 2011 |
25 | Understanding the effect of a patient's severity of illness on medical AI utilization = 환자 질병 중증도가 의료용 인공지능 사용에 미치는 영향link Kim, Dohee; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2023 |
26 | User acceptance of offline mobile payment = 오프라인 모바일 결제의 사용자 수용에 관한 연구 : 인지된 가치의 관점에서link Kang, Dongwan; 강동완; et al, 한국과학기술원, 2016 |
27 | User acceptance of personal intelligent agent: an extended UTAUT2 with anthropomorphism = 개인 지능형 에이전트에 대한 사용자 인식 연구: 확장된 UTAUT2 관점에서link Kim, So-Dam; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
28 | Why do customers cancel the e-commerce membership service? Based on Amazon Prime = 전자상거래 구독 서비스 탈퇴 요인 분석: 아마존 프라임을 중심으로link Lee, Ahreum; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2021 |
29 | Why users participate in cryptocurrencies? an exploratory study using self-determination theory = 암호화폐의 참여 동기에 대한 탐색적 연구 : 자기결정성 이론 관점에서link Lee, Sanghun; Zo, Hangjung; et al, 한국과학기술원, 2017 |
30 | 회수시장과 중소기업정책 = Exploring the exit market strategies in Korealink 김영지; Kim, Young-Ji; 조항정; Zo, Hang-Jung; et al, 한국과학기술원, 2013 |