41 | User experience design through psychological ownership to promote responsible user behavior : the case of shared micromobility services = 심리적인 소유감을 통해 책임감 있는 사용자 행동을 촉진하는 사용자 경험 디자인 : 공유 마이크로모빌리티 서비스의 사례link Choi, Jonghak; Lee, Sangsu; 이상수, 한국과학기술원, 2023 |
42 | Deep-learning driven exploration of automotive exterior design attributes = 딥러닝 기반 자동차 외장 디자인 요소 탐색link Lee, Gyunpyo; Suk, Hyeon-Jeong; 석현정, 한국과학기술원, 2022 |
43 | Projected augmented reality co-creation system for in-car interaction design of autonomous vehicle = 자율 주행 자동차의 실내 인터랙션 디자인을 위한 증강 현실 기반 협동 디자인 시스템link Lee, Jieun; Nam, Tek-Jin; 남택진, 한국과학기술원, 2021 |
44 | Thought-encourager: Designing social interactions via AI agents responsibly = Thought-encourager: 인공지능 에이전트를 통한 사회적 교류 디자인에서의 책임감 고양을 위한 툴 개발 연구link Hong, Dasol; 홍다솔; 임윤경, 한국과학기술원, 2020 |
45 | 사용자의 성찰을 유도하는 과거 사진 기반 추천 시스템 디자인 = Design for recommendation systems that can engage reflective experience through user's past photoslink 윤소정; Yun, Sojeong; Lim, Youn-kyung, 한국과학기술원, 2021 |
46 | 맨손 제스처를 이용한 가상현실 곡면 모델링 = VR surface modeling using bare-handed gestureslink 이상현; Lee, Sang-Hyun; Bae, Seok-Hyung, 한국과학기술원, 2023 |
47 | 물리적 입자 디스플레이 = Physical particle displaylink 김명성; Kim, Myeoongseong; Lee, Woohun, 한국과학기술원, 2023 |
48 | Designing facial expression guideline for avatar-mediated communication = 아바타 매개 의사소통을 위한 표정 디자인 가이드라인link Park, Minjung; 박민정; 석현정, 한국과학기술원, 2023 |
49 | Exploring design applicable enablers that motivate mundane mindfulness = 일상 속 마음 돌봄의 동기를 부여하는 디자인 요소 탐색 연구link 황유진; Hwang, Eujeen; 임윤경, 한국과학기술원, 2020 |
50 | 하이브리드 교실내 학생간 상호작용을 위한 접이식 구조의 아바타 시스템 = Avatar system with foldable structure for students’interaction in hybrid classroomlink 김태완; Kim, Taewan; Nam, Tek-jin, 한국과학기술원, 2023 |