1 | 제품 사용환경의 사용자 초기 감성 측정 시스템과 분석 도구 개발 = The development tool for measuring and analyzing the initial stage of emotion in use contextlink 이재화; Lee, Jae-Hwa; 이건표; Lee, Kun-Pyo; 이우훈; Lee, Woo-Hun; 임윤경; Lim, Youn-Kyung, 한국과학기술원, 2009 |
2 | 성장요소를 도입한 식물 로봇 디자인 = Design of growth element implemented plant robot systemlink 김령; Kim, Ryoung; 김명석; Kim, Myung-Suk, 한국과학기술원, 2009 |
3 | 움직임 요소에 기반한 엔터테인먼트 로봇의 성격 디자인 = Entertainment robot personality design based on basic factors of motionslink 김재욱; Kim, Jae-Wook; 김명석; Kim, Myung-Suk, 한국과학기술원, 2009 |
4 | 의인화적 사운드를 활용한 서비스 로봇의 기능장애 피드백 디자인 = Design of the anthropomorphic sound feedback for service robot malfunctionlink 김보미; Kim, Bo-Mi; 김명석; Kim, Myung-Suk, 한국과학기술원, 2009 |
5 | 대형 마트의 친환경적 POP 디자인 방법에 관한 연구 = A study on point-of-purchase design method for reducing environmental impact under hypermarket conditionlink 양지은; Yang, Ji-Eun; 배상민; Bae, Sang-Min, 한국과학기술원, 2009 |
6 | 3D CAD 데이터를 활용한 제스처 기반의 제품 디자인 품평회의 지원 도구 개발 = Development of gesture-based supportive tool using 3D CAD data for product design evaluation meetinglink 김민중; Kim, Min-Joong; 김명석; Kim, Myung-Suk, 한국과학기술원, 2009 |
7 | 실체적 인터페이스 디자인 컨셉의 독립적 고속 구현을 위한 도구 개발 = Development of stand-alone & rapid construction toolkit for physical interface design conceptslink 손민식; Son, Min-Shik; 이건표; Lee, Kun-Pyo, 한국과학기술원, 2009 |
8 | 인터랙션 디자인 발상을 위한 제품 성격화 방법에 관한 연구 = A Study on a product personification method for ideation of interaction designlink 박선영; Park, Sun-Young; 남택진; Nam, Tek-Jin, 한국과학기술원, 2009 |
9 | 인지 스타일의 차이가 발상적 워크샵에 미치는 영향 : 한국인과 유럽인 참여자의 비교를 중심으로 = Cognitive Style and Its Effects on Generative Session : Comparing Korean and European Participantslink 유임경; You, Im-Kyeong; 이건표; Lee, Kun-Pyo, 한국과학기술원, 2009 |
10 | 대형할인점 자가 상표(PB) 구매에 패키지디자인이 미치는 영향 : 그로서리를 중심으로 = Influence of package design on consumer's private brand purchase intention : a focus on grocery productslink 한정민; Han, Jung-Min; 정경원; Chung, Kyung-Won, 한국과학기술원, 2009 |