Browse "GCT-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Author 노준용

Showing results 1 to 23 of 23

1
A hybrid parallel approach to a multigrid poisson solver for incompressible fluid simulation = 비압축성 유체 시뮬레이션을 위한 CPU와 GPU의 병렬처리를 동시에 활용하는 멀티그리드 포아송 기법link

Jung, Hwi-Ryong; 정휘룡; et al, 한국과학기술원, 2013

2
(A) single image representation model for efficient multi-view stereoscopic content creation = 효율적인 입체영상 생성을 위한 단일 이미지 표현 방법link

Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2014

3
(An) Approach to the efficient creation of creature animation = 크리쳐 애니메이션의 효율적인 생성 방법link

Seo, Jae-Woo; 서재우; et al, 한국과학기술원, 2012

4
Artist friendly retargeting and editing in producing high quality facial animation = 고품질 얼굴 애니메이션 제작을 위한 아티스트 친화적 리타겟팅과 에디팅link

Seol, Yeong-Ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2012

5
Attribute of screen-based virtual space and its artistic uses = 스크린 기반 가상공간의 속성 분석과 예술적 활용link

Park, Jungsun; Noh, Junyong; 노준용; Wohn, Kwangyun; et al, 한국과학기술원, 2018

6
Augmented presentation for immersive information visualization and delivery = 몰입적 정보 표현과 전달을 위한 증강 프레젠테이션 디자인link

Kim, Minju; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

7
Deep-learning based sketch extraction techniques using attention mechanism and contrastive learning framework = 어텐션 및 대비학습 프레임워크를 활용한 딥러닝 기반의 스케치 생성 기술link

Seo, Chang Wook; 서창욱; et al, 한국과학기술원, 2024

8
Design and applications of shape-changing display with closed surface based on spherical coordinate system = 구형 좌표계 기반 닫힌 표면을 갖는 형상변환 디스플레이 시스템의 설계 및 활용link

Ban, Seonghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

9
Enhanced interactive 360° viewing via automatic guidance = 자동 안내를 통한 향상된 360° 비디오 관람 방법link

Cha, Seunghoon; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

10
Model predictive control with a visuomotor system for physics-based character animation = 물리 기반 캐릭터 애니메이션을 위한 시각운동 시스템을 결합한 모델 예측 제어link

Eom, Haegwang; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

11
Motion recommendation for online character control = 온라인 캐릭터 제어를 위한 모션 추천 시스템link

Cho, Kyungmin; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

12
Multiscale techniques for increasing the efficiency and controllability of water simulations = 물 시뮬레이션의 효율성 및 제어성 향상을 위한 멀티스케일 기법 연구link

Jang, Tae-Kwon; 장태권; et al, 한국과학기술원, 2013

13
Neural based image metamorphosislink

Park, Sanghun; Noh, Junyong; et al, 2021

14
Optimized image-space representations of panoramic contents = 이미지 공간 내 최적화를 통한 파노라마 콘텐츠의 표현link

Lee, Jungjin; 이정진; et al, 한국과학기술원, 2017

15
Physics-based full-body soccer motion control for dribbling and shooting = 축구 동작 생성을 위한 물리 기반 전신 동작 제어link

Hong, Seokpyo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2020

16
Real-time content projection onto a tunnel from a moving subway train = 움직이는 지하철 열차에서 터널 위 실시간 콘텐츠 투사link

Kim, Jaedong; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

17
Rig space motion retargeting for efficient animation production pipeline = 애니메이션 제작 작업 공정의 효율성을 위한 캐릭터 리그 공간으로의 동작 전달 기술link

Song, Jaewon; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2017

18
Scene-space video extrapolation = 장면 정보 기반 비디오 영역 확장 기술link

Lee, Sang-Woo; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2018

19
Self-adjusting facial animation retargeting = 부드러운 메쉬 표면 및 대응점 움직임의 주성분에 의해 조정된 얼굴 애니메이션 리타겟팅link

Blanco i Ribera, Roger; 블란코 리베라, 루제; et al, 한국과학기술원, 2017

20
Sketch-based motion editing for 3D articulated characters = 3차원 다 관절체 캐릭터를 위한 스케치 기반 동작 편집link

Choi, Byungkuk; 최병국; et al, 한국과학기술원, 2016

21
The creation of realistic paint simulation reflecting the real painting characteristics = 실제 페인팅 특징을 반영한 사실적인 페인트 시뮬레이션 생성link

You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2014

22
User-friendly object and display registration method for a mid-air pointing interface = 공중 포인팅 인터페이스를 위한 사용자 친화적인 오브젝트 및 디스플레이 레지스트레이션 방법link

Seo, Hyung-Goog; Noh, Junyong; et al, 한국과학기술원, 2022

23
Utilizing digital fashion in the process of fashion designlink

한아영; Noh, Junyong; 노준용; Ahn, Jaehong; et al, 2020

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