1 | 온라인게임 이용경험이 자기효능감에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on online game experiences and self-efficacy of online game userslink 장예빛; Jang, Yei-Beech; 유승호; Ryu, Seung-Ho; 김원준; Kim, Won-Joon, 한국과학기술원, 2007 |
2 | 마코프 체인 모델을 이용한 화성 기반의 작곡 스타일 분류 방법 = Classification of the composition style based on the choral flow using the Markov chain modellink 정황영; Jung, Hwang-Young; 양현승; Yang, Hyun-Seung, 한국과학기술원, 2005 |
3 | 차세대 유비쿼터스형 게임을 지원하기 위한 플레이어 스페이스 디렉터의 설계와 구현 = Design and implementation of player space director to support ubiquitous gameslink 김준재; Kim, June-jae; 송준화; Song, June-hwa, 한국과학기술원, 2008 |
4 | 혼합현실을 활용한 텔레비전 시청경험 확장에 대한 연구 = A study on augmenting viewers' experiences of watching TV with mixed realitylink 배희정; Bae, Hee-Jeong; 이우훈; Lee, Woo-Hun, 한국과학기술원, 2005 |
5 | 인체 골격계에 기반한 케릭터 에니메이션 리깅 = Animation character rigging based on human skeletal systemlink 장태수; Jang, Tae-Soo; 노준용; Noh, Jun-Yong; 코디어, 프레드릭; Cordier, Frederic, 한국과학기술원, 2007 |
6 | 입출력 일체화 개체를 이용한 물리적 엔터테인먼트 미디어에 대한 연구 = Physical entertainment media using I/O coupling unitslink 한경훈; Han, Kyung-Hoon; 이우훈; Lee, Woo-Hun, 한국과학기술원, 2006 |
7 | 반전 결말 서사물에서의 편향과 은닉 기법 = The mechanism of bias generation and concealment in twist-ending narrativeslink 전창의; Chun, Chang-Ui; 김탁환; Kim, Tak-whan; 정재승; Jeong, Jae-seung, 한국과학기술원, 2008 |
8 | MUVEs에서의 친밀감 상승에 관한 연구 : '세컨드 라이프’ 중심으로 = A study on the augmenting levels of intimacy in MUVEs : focused on the ‘Second Life’link 임창빈; Im, Chang-Bin; 이중식; Lee, Joong-Seek, 한국과학기술원, 2007 |
9 | A study of online reputation system for blogosphere based on relationship and activity = 블로그스피어에서의 온라인 평판에 관한 연구 및 개발 : 관계성과 활동성에 기인하여link Kim, Gi-Hong; 김기홍; Han, Sang-Ki; Han, Steve; Han, 'Steve'Sang-Ki; 한상기, 한국과학기술원, 2008 |
10 | 모바일 서비스와 컨텍스트의 관계에 관한 연구 = A study of the relationship between mobile services and contextslink 한수정; Han, Su-Jung; 임창영; Lim, Chang-Young, 한국과학기술원, 2009 |