21 | Representation learning of music using artist labels = 아티스트 레이블을 이용한 음악의 표현 학습link Park, Jiyoung; Nam, Juhan; 남주한, 한국과학기술원, 2018 |
22 | Interactive shadow removal using a conditional generative adversarial network = 생성적 적대 신경망을 사용한 상호작용적 그림자 제거link Seo, Kwanggun; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2018 |
23 | Increasing the intention to play rhythm games in novice players by using story plot = 초보자의 플레이 의도 향상을 위한 스토리 플롯 활용 리듬게임 디자인 연구link Wongchurairat, Napat; Doh, Young Yim; 도영임, 한국과학기술원, 2019 |
24 | Analyzing movie characters with face features in shots and position in social network = 쇼트에서 표현된 얼굴 특징과 네트워크에서의 위상을 고려한 영화 캐릭터 분석link Kim, Sohee; Park, Juyong; 박주용, 한국과학기술원, 2019 |
25 | Foot contact-based gait motion style synthesis = 발 접촉 정보에 기반한 보행 동작 스타일 합성 기법link Kim, Chaelin; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2020 |
26 | Communication factor analysis of pediatric dental patients for developing health communication system = 의료커뮤니케이션 시스템 개발을 위한 소아치과환자의 커뮤니케이션 요소 분석link Chung, Ho-Chung; Shi, Chung-Kon; 시정곤, 한국과학기술원, 2018 |
27 | Effect of locomotion style and body visibility of telepresence avatar = 보행 스타일과 신체 투명도가 텔레프레젠스 아바타에 미치는 영향에 관한 연구link Choi, Youjin; Lee, Sung Hee; 이성희; 이정미, 한국과학기술원, 2019 |
28 | Cinemagraph generation from a static image with generative adversarial networks = 생성적 적대 신경망 기반 단일 이미지를 이용한 시네마그라프 생성link Karimi Dastjerdi, Mohammad Reza; Noh, Jun Yong; 노준용, 한국과학기술원, 2019 |
29 | (A) proposal of gesture-based input method for VR rhythm game = VR 리듬게임을 위한 제스처 기반 입력 기법 제안link Moon, JaeHoon; Doh, Young Yim; 도영임, 한국과학기술원, 2020 |
30 | Outfielder trajectory synthesis based on psychological models = 심리학 모델에 기반한 야구 외야수 궤적 생성link Cho, Kyung-min; Noh, Junyong; 노준용, 한국과학기술원, 2016 |