Browse "KGSM-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Author 안재현

Showing results 1 to 7 of 7

1
A statistical modeling approach to customer acquisition and retention: methods and applications = 고객획득과 유지에 대한 통계적 모델링 연구: 분석방법 및 응용연구link

Han, Sang-Pil; 한상필; et al, 한국과학기술원, 2008

2
Effect of animation in banner ads : an eye-tracking approach = 애니메이션 사용이 인터넷 배너광고의 효과에 미치는 영향 : 아이트래킹 접근방법을 중심으로link

Lee, Joo-Won; 이주원; et al, 한국과학기술원, 2011

3
Impact of information delivery capability and behavior of research shoppers on distribution channel decision = 유통채널의 정보 전달력과 소비자의 채널이용행태가 유통채널전략에 미치는 영향link

Bang, Young-Sok; 방영석; et al, 한국과학기술원, 2011

4
Management of knowledge asset : reward system design for knowledge sharing and strategy analysis of product personalization = 지식 자산의 관리 : 지식 공유를 위한 보상시스템 설계와 개인화를 위한 전략 분석link

Lee, Dong-Joo; 이동주; et al, 한국과학기술원, 2006

5
Policy analysis on online game addiction and business analysis on transmedia storytelling : System dynamics and structural equation modeling approach = 온라인 게임 중독에 대한 정책 분석 및 트랜스미디어 스토리텔링에 대한 비즈니스 분석 : 시스템 다이내믹스와 구조방정식모형의 적용link

Park, Bong-Won; 박봉원; et al, 한국과학기술원, 2009

6
Sources and dynamics of trust in the e-marketplace = 이마켓플레이스에서의 신뢰 원천과 다이나믹스에 관한 연구link

Kim, Myoung-Soo; 김명수; et al, 한국과학기술원, 2006

7
(The) impact of expectancy disconfirmation on market share : the role of WOM and loss aversion = 기대불일치가 시장점유율에 미치는 영향에 관한 연구 : 구전과 손실회피의 역할을 중심으로link

Yi, Sang-Yoon; 이상윤; et al, 한국과학기술원, 2009

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