Browse "KGSM-Theses_Ph.D.(박사논문) " by Author 김성희

Showing results 1 to 28 of 28

1
(A) decision support system based on fuzzy cross-impact model for information technology forecasting = 정보기술 예측을 위한 퍼지 상호 영향 모델 기반 의사 결정 지원 시스템에 관한 연구link

Jeong, Gi-Ho; 정기호; et al, 한국과학기술원, 1998

2
(A) methodology and group support system for multi-attribute decision making with incomplete information = 불완전 정보하의 다요소의사결정을 위한 방법론 및 그룹지원시스템link

Han, Chang-Hee; 한창희; et al, 한국과학기술원, 1999

3
(A) methodology for tacit knowledge management based on the hybrid of cognitive map and case-based reasoning = 인지지도와 사례기반추론을 이용한 암묵지 관리 방법론link

Noh, Jae-Bum; 노재범; et al, 한국과학기술원, 2001

4
(A) methodology of constructing a decision path and prioritizaton for IT investment based on organizational flexibility = 조직의 유연성에 기반을 둔 정보기술투자의 우선순위 결정방법론link

Jang, Dong-Hoon; 장동훈; Kim, Soung-Hie; Cho, Seon-H.; et al, 한국과학기술원, 2001

5
(A) Methodology of eCRM adapting conjoint segmentation method = 컨조인트 시장세분화 기법을 이용한 eCRM 방법론 개발link

Lee, Dong-Hoon; 이동훈; et al, 한국과학기술원, 2001

6
(A) methodology of multi-criteria decision making with an interdependence relationship : an application to the evaluation of telecommunication management network operation systems = 상호 의존적 관계하의 다기준 의사결정 방법론 : 통신 운용망 시스템평가에의 적용link

Lee, Jin-Woo; 이진우; et al, 한국과학기술원, 2000

7
(A) study on information system priority assessment : alignment between information system and business strategy = 기업의 경영전략과 정보시스템 연계를 고려한 정보시스템 우선순위 평가 방법론에 관한 연구link

Lee, Chang-Ki; 이창기; et al, 한국과학기술원, 2009

8
(A) study on potential optimality for decision support under multiple criteria and incomplete information = 다기준과 불완전 정보 상황하에서 의사결정지원을 위한 잠재적 최적에 관한 연구link

Eum, Yun-Seong; 엄윤성; et al, 한국과학기술원, 1999

9
Analysis of customer behavior patterns for enhancing the collaborative recommendations : Ordinal scale-based implicit ratings approach = 협업 추천의 성능 향상을 위한 고객 행위 패턴 분석 : 서열 척도 기반의 암묵적 평가법link

Lee, Seok-Kee; 이석기; et al, 한국과학기술원, 2009

10
Analyzing consumers' loyal and disloyal behaviors for the customer retention and defection management: models and its applications = 고객유지관리를 위한 소비자 충성도 및 비충성도 분석모형의 개발 및 응용link

Kim, Chul-Min; 김철민; et al, 한국과학기술원, 2003

11
Case-based reasoning methodology for business process knowledge management = 비즈니스 프로세스 지식 관리를 위한 사례 기반 추론 방법론link

Kim, Sang-Il; 김상일; et al, 한국과학기술원, 2001

12
Data envelopment analysis with interval data : methods and applications to Korean general hospitals = 범위자료의 자료포락분석 방법론 개발과 국내종합병원으로의 적용link

Lee, Yong-Kyoon; 이용균; et al, 한국과학기술원, 2002

13
Data envelopment analysis with partial data and its application to the evaluation of telephone offices = 부정확한 자료를 이용한 조직의 효율성 분석 방법론 (DEA) 및 전화국의 효율성 분석에의 응용에 관한 연구link

Park, Choong-Gyoo; 박충규; et al, 한국과학기술원, 1998

14
Design of the operations system framework for managing telecommunications networks : Methodology and application = 전기통신망 관리를 위한 운용관리시스템 체계 설계 방법론 및 적용link

Kim, Young-Myoung; 김영명; et al, 한국과학기술원, 2001

15
Detecting the change of customer behavior for eCRM : Organizational and individual perspective = 인터넷 기반 고객관계관리를 위한 조직 및 개인관점에서의 고객 행위변화 탐지link

Song, Hee-Seok; 송희석; et al, 한국과학기술원, 2003

16
Development of methods for multiple criteria decision support under incomplete information and hierarchical structure = 불완전정보와 다계층구조 하의 다기준의사결정지원을 위한 방법론 개발link

Lee, Kyung-Sang; 이경상; et al, 한국과학기술원, 2001

17
Deveolping methodologies for customer classification in CRM : decision trees and collaborative recommendations = 고객관계관리에서의 고객분류방법론 : 의사결정나무와 협업적 상품추천에의 적용link

Cho, Yeong-Bin; 조영빈; et al, 한국과학기술원, 2005

18
Evaluating the efficiency using data envelopment analysis(DEA) and machine learning : system integration(SI) projects and life insurance industry cases = 자료봉합분석과 기계학습을 이용한 효율성 평가에 관한 연구 : 시스템 통합 프로젝트와 생명보험사 사례link

Hong, Han-Kuk; 홍한국; Kim, Soung-Hie; Park, Sang-Chan; et al, 한국과학기술원, 2000

19
Integrated data mining methodology for context-aware recommendation based on dynamic user behavior = 동적 행위 기반 상황인식 추천을 위한 데이터마이닝 방법론에 관한 연구link

Choi, Joon-Yeon; 최준연; et al, 한국과학기술원, 2007

20
Intelligent group decision support under multiple criteria : system development and its application = 다기준 그룹의사결정을 위한 지능형 그룹지원시스템 개발 및 응용link

Choi, Sang-Hyun; 최상현; et al, 한국과학기술원, 1998

21
Intelligent systems for modeling decision problems : an application to the internet business ventures = 의사결정 문제의 모형화를 위한 지능형 시스템 개발 및 인터넷 비즈니스 벤처에 적용link

Lee, Jae-Kwang; 이재광; et al, 한국과학기술원, 2000

22
Knowledge based decision making on higher level strategic concerns : system dynamics approach = 전략적 과제에 대한 지식기반의 의사결정 방법 : 시스템 다이나믹스 접근link

Yim, Nam-Hong; 임남홍; Kim, Soung-Hie; Cho, Seon-H.; et al, 한국과학기술원, 2004

23
Modeling and analysis of a dynamic user behavior and social trust relationship for eCRM = 인터넷 기반 고객관계관리를 위한 사용자의 동적 행위 및 social trust 분석 및 모델링link

Kim, Young-Ae; 김영애; et al, 한국과학기술원, 2009

24
Modeling and analysis of a supply chain with multiple objectives : application to harbor supply chain = 상이한 목적의 구조를 가진 공급사슬의 모델링과 분석 : 항만 공급사슬에의 적용link

Yi, Dong-Won; 이동원; et al, 한국과학기술원, 2002

25
Multi-criteria decision approaches for technical and managerial issues in customer relationship management : Personalized recommendation, system selection, and rule prioritization = 고객관계관리에서의 기술 및 경영 이슈를 위한 다기준의사결정 접근법 : 개인화 된 상품추천, 시스템 선정, 룰 우선순위 도출link

Choi, Duke-Hyun; 최덕현; et al, 한국과학기술원, 2007

26
Multi-criteria group decision making procedure under incomplete information and application to conflict resolution in knowledge-based system = 불완전 정보하의 그룹의사결정지원을 위한 방법론 및 지식기반시스템에서 상충 해결에의 응용에 관한 연구link

Ahn, Byeong-Seok; 안병석; et al, 한국과학기술원, 1998

27
On the relationship between IT investment and economic performance : causality, longitudinal effects = 정보기술 투자와 성과의 관계에 관한 연구 : 인과성, 시간지연 효과link

Lee, Sang-Ho; 이상호; et al, 한국과학기술원, 2005

28
(The) role of expectation and corporate image in explaining customer satisfaction : emprical research from the NCSI study = 고객만족 평가에서 고객기대와 기업이미지 요인의 역할 : NCSI 연구를 통한 실증적 고찰link

Lee, Chun-Seon; 이춘선; et al, 한국과학기술원, 2006

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