Browse "College of Business(경영대학)" by Type Thesis(Ph.D)

Showing results 750 to 769 of 807

750
디지털 컨버전스 환경에서 브리징 통신 서비스의 역할 = Roles of bridging telecommunications service in digital convergence environmentslink

정근호; Jung, Keun-Ho; et al, 한국과학기술원, 2009

751
모험자본회사의 유형별 투자행태 및 성과분석 = A study on the investment behavior and performance of venture capital firmslink

나중덕; Rah, Joong-Doug; et al, 한국과학기술원, 1994

752
문화상품의 공급사슬 동학 : 영화산업의 에이전트 모형접근 = Supply chain dynamics of cultural goods : agent-based modeling approach to motion picture industrylink

이원희; Lee, Won-Hee; et al, 한국과학기술원, 2007

753
벤처기업 조직원들의 조직시민행동에 관한 연구 : 원인변수와 성과를 중심으로 = Organizational citizenship behavior of new venture employees : antecedents and consequencelink

김필성; Kim, Phil-Sung; 이지환; 이진주; et al, 한국과학기술원, 2007

754
벤처기업의 창업팀 및 기회추구 특성이 성과와 성장전략에 미치는 영향 = The influence of the founding team and business opportunities on performance and growth strategy of new ventureslink

박상문; Park, Sang-Moon; et al, 한국과학기술원, 2002

755
벤처企業의 創業者 胚胎組織 및 經驗類型에 따른 企業成果의 差異 分析 = The impact of the characteristics of incubating organization and entrepreneurs experience on new venture performancelink

윤문섭; Youn, Moon-Seob; et al, 한국과학기술원, 2004

756
보편적 서비스 정책 : 이론과 응용 = Universal service policy : theory and applicationslink

이민호; Lee, Min-Ho; et al, 한국과학기술원, 1992

757
부서장 관리행위에 대한 상향피드백 효과 및 반응에 관한 연구 = Effects of upward feedback on managerial behavior and manager's reactionslink

전수명; jhun, Soo-myung; et al, 한국과학기술원, 2008

758
사전적 상표태도가 소비자 광고반응에 미치는 영향 = The effect of prior attitude toward brand on consumer response to advertisementlink

김엽; Kim, Yup; et al, 한국과학기술원, 1995

759
산업안전과 작업환경이 생산성향상에 미치는 영향 = The effects of industrial safety and working environments on productivitylink

박재흥; Park, Chae-Heung; et al, 한국과학기술원, 1985

760
산업환경, 전략 및 조직구조 간의 관계 : 컴퓨터 산업에 대한 종단적 연구 = Industrial environment, business strategy, and organizational structure : a longitudinal analysis of the Korean computer industrylink

이장우; Lee, Jang-Woo; 이진주; 김인수; et al, 한국과학기술원, 1988

761
상품의 상호 연관관계와 시장환경변화를 고려한 수요예측모형 개발 및 응용 = Demand forecast models considering the relationships among products and the market changeslink

김선경; Kim, Seon-Kyoung; et al, 한국과학기술원, 2002

762
새로운 경영자 유형모형에 의한 환경, 조직구조 및 조직성과에 관한 연구 = Environment, organizationalstructure and performance : for a new manager typology approachlink

이홍; Yi, Hong; 이진주; 김인수; et al, 한국과학기술원, 1988

763
생산시스팀 및 제조전략의 상황적 분석과 기업성과 = Contingency analysis of production systems, manufacturing strategy, and performancelink

김연민; Kim, Yearn-Min; et al, 한국과학기술원, 1993

764
선택만족의 결정요인과 영향에 관한 실증적 연구 = An empirical study of antecedents and outcomes of choice satisfactionlink

송병룡; Song, Byung-Ryong; et al, 한국과학기술원, 2008

765
소비자 특성이 외산 제품 평가에 미치는 영향 = The effect of consumer factors on foreign product evaluationlink

김충련; Kim, Choong-Ryuhn; et al, 한국과학기술원, 1996

766
소프트웨어산업에서의 인적자원의 능력요인과 성과에 관한 연구 = A study on the skill factors and performance of the technical human resources in the Software Industrylink

최정호; Choi, Jung-Ho; et al, 한국과학기술원, 1997

767
소프트웨어산업의 전략유형별 기술혁신특성 및 성과에 관한 연구 = A study on the technological innovation characteristics and performance by the strategic types in the software industrylink

이정원; Lee, Jung-Won; et al, 한국과학기술원, 1994

768
신생 하이테크 산업의 동적 성장 과정과 생존 가능한 경쟁 전략 : 한국 이동 전화 실증 분석 = Dynamics of industry consolidation and sustainable competitive strategy : an empirical portrait of Korean telecommunications industrylink

박경배; Park, Kyung-Bae; et al, 한국과학기술원, 2006

769
신생벤처의 성장이론: 기업가적 의지에 의한 기회실현 = A theory of new venture growth: opportunity realization driven by entrepreneurial intentlink

차민석; Cha, Min-Seok; et al, 한국과학기술원, 2008

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0