1 | 2D animation style rendering of water = 물에 대한 2D 애니메이션 스타일의 렌더링link You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2009 |
2 | A geometric approach to animating thin surface features in smoothed particle hydrodynamics water Jang, Taekwon; Noh, Jun-Yong, COMPUTER ANIMATION AND VIRTUAL WORLDS, v.26, no.2, pp.161 - 172, 2015-03 |
3 | A heterogeneous CPUGPU parallel approach to a multigrid Poisson solver for incompressible fluid simulation Jung, Hwi-Ryong; Kim, Sun-Tae; Noh, Jun-Yong; Hong, Jeong-Mo, COMPUTER ANIMATION AND VIRTUAL WORLDS, v.24, no.3-4, pp.185 - 193, 2013-05 |
4 | A Hybrid Approach to Multiple Fluid Simulation using Volume Fractions Kang, Na-Hyup; Park, Jin-Ho; Noh, Jun-Yong; Shin, Sung-Yong, COMPUTER GRAPHICS FORUM, v.29, no.2, pp.685 - 694, 2010-05 |
5 | A hybrid parallel approach to a multigrid poisson solver for incompressible fluid simulation = 비압축성 유체 시뮬레이션을 위한 CPU와 GPU의 병렬처리를 동시에 활용하는 멀티그리드 포아송 기법link Jung, Hwi-Ryong; 정휘룡; et al, 한국과학기술원, 2013 |
6 | A procedural flow generation method using coordinate transformation = 좌표변환을 활용한 절차적 유동생성기법link Kang, Ji-Hyung; 강지형; et al, 한국과학기술원, 2012 |
7 | (A) single image representation model for efficient multi-view stereoscopic content creation = 효율적인 입체영상 생성을 위한 단일 이미지 표현 방법link Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2014 |
8 | An efficient diffusion model for viscous fingering = 비스커스 핑거링 표현을 위한 효율적인 확산 모델에 관한 연구link Cha, Seung-Hoon; 차승훈; et al, 한국과학기술원, 2012 |
9 | (An) Approach to the efficient creation of creature animation = 크리쳐 애니메이션의 효율적인 생성 방법link Seo, Jae-Woo; 서재우; et al, 한국과학기술원, 2012 |
10 | Artist Friendly Facial Animation Retargeting Seol, Yeong-Ho; Seo, Jae-Woo; Kim, Paul Hyunjin; Lewis, J. P.; Noh, Jun-Yong, ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS, v.30, no.6, 2011-12 |
11 | Artist friendly retargeting and editing in producing high quality facial animation = 고품질 얼굴 애니메이션 제작을 위한 아티스트 친화적 리타겟팅과 에디팅link Seol, Yeong-Ho; 설영호; et al, 한국과학기술원, 2012 |
12 | Characteristic Facial Retargeting = 대상의 특성에 따른 얼굴 애니메이션 리타겟팅link Song, Jae-Won; 송재원; et al, 한국과학기술원, 2011 |
13 | Compression and Direct Manipulation of Complex Blendshape Models Seo, Jae-Woo; Irving, Geoffrey; Lewis, J. P.; Noh, Jun-Yong, ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS, v.30, no.6, 2011-12 |
14 | Data-driven Control of Flapping Flight Ju, Eunjung; Noh, Jun-Yong; Choi, Byung Kuk; Lee, Jehee; Choi, Min Gyu; Won, Jungdam, SIGGRAPH 2014, ACM SIGGRAPH, 2014-08-12 |
15 | Data-driven image expansion using structure aware image warping = 구조 인식 이미지 워핑을 통한 데이터 기반 이미지 확장 기법link Kim, Ji-hwan; 김지환; et al, 한국과학기술원, 2014 |
16 | Data-Driven Reconstruction of Human Locomotion Using a Single Smartphone EOM, HAEGWANG; Noh, Jun-Yong; Choi, Byung Kuk, Pacific Graphics 2014, Pacific Graphics, 2014-10-08 |
17 | Data-Driven Reconstruction of Human Locomotion Using a Single Smartphone Eom, Haegwang; Choi, Byung Kuk; Noh, Jun-Yong, COMPUTER GRAPHICS FORUM, v.33, no.7, pp.11 - 19, 2014-10 |
18 | Depth manipulation using disparity histogram analysis for stereoscopic = 디스패러티 히스토그램 분석을 이용한 입체영상의 깊이 조절 기술link Lee, Sang-Woo; 이상우; et al, 한국과학기술원, 2012 |
19 | Depth map generation for building images = 빌딩 이미지의 깊이 정보 생성법link Kim, Kye-Hyun; 김계현; et al, 한국과학기술원, 2012 |
20 | Disparity graph retargeting for stereoscopic contents creation = 입체영상의 디스패리티 그래프 리타게팅link Kim, So-Young; 김소영; et al, 한국과학기술원, 2011 |
21 | Dynamically evolving fluid simulation = 동적으로 변화하는 유체 시뮬레이션link Wi, Dae-Hyeon; 위대현; et al, 한국과학기술원, 2010 |
22 | Fast fluid simulation with tensor-based model reduction = 텐서 기반 모델 축소을 이용한 속성 유체 시뮬레이션link Park, Se-hwi; 박세휘; et al, 한국과학기술원, 2010 |
23 | High quality depth maps generation of humans in monocular videos = 단안 영상에서의 인간 오브젝트에 대한 고품질 깊이정보 생성link Park, Jong-Jin; 박종진; et al, 한국과학기술원, 2012 |
24 | Lightshop: an interactive lighting system via data analysis = 라이트숍: 데이터분석을 통한 쌍방향 조명디자인 시스템link Kim, Young-Hui; 김영휘; et al, 한국과학기술원, 2009 |
25 | Multi-object video matting using 2D scatter plot paradigm = 2 차원 산점도 패러다임을 적용한 다수의 물체에 대한 비디오 매팅 기술에 대한 연구link Kim, Dong-Ock; 김동옥; et al, 한국과학기술원, 2010 |
26 | Multilevel vorticity confinement for water turbulence simulation Jang, Tae-Kwon; Kim, Hee-Young; Bae, Jin-Hyuk; Seo, Jae-Woo; Noh, Jun-Yong, VISUAL COMPUTER, v.26, no.6-8, pp.873 - 881, 2010-06 |
27 | Multiscale techniques for increasing the efficiency and controllability of water simulations = 물 시뮬레이션의 효율성 및 제어성 향상을 위한 멀티스케일 기법 연구link Jang, Tae-Kwon; 장태권; et al, 한국과학기술원, 2013 |
28 | Particle based snow simulation using dendritic structure = 수지상 구조를 사용한 파티클 기반의 눈 시뮬레이션link Seo, Hyung-Goog; 서형국; et al, 한국과학기술원, 2013 |
29 | Position based foam simulation = 위치기반 역학을 이용한 거품 시뮬레이션link Kim, Hee-Young; 김희영; et al, 한국과학기술원, 2011 |
30 | Realistic modeling of forest ecosystems = 사실적 수림 생성 모델링 기법link Hwang, Sara Yoonji; 황윤지; et al, 한국과학기술원, 2009 |
31 | Simulating Drops Settling in a Still Liquid Sa Kong, Dong Hun; Kang, Nahyup; Noh, Jun-Yong; Jin, Xiaogang; Shin, Joseph S., IEEE COMPUTER GRAPHICS AND APPLICATIONS, v.35, no.1, pp.46 - 55, 2015-01 |
32 | Spacetime Expression Cloning for Blendshapes Seol, Yeong-Ho; Lewis, J. P.; Seo, Jae-Woo; Choi, Byung-Kuk; Anjyo, Ken; Noh, Jun-Yong, ACM TRANSACTIONS ON GRAPHICS, v.31, no.2, 2012-04 |
33 | Stereoscopic image generation of background terrain scenes = 지형지물 장면의 입체 자동 변환link Hwang, Hui-Cheol; 황희철; et al, 한국과학기술원, 2011 |
34 | Template-driven depth estimation for stereo conversion = 고품질 입체 변환을 위한 3차원 템플릿 모델 기반의 깊이 정보 추정 기술link Lee, Jung-Jin; 이정진; et al, 한국과학기술원, 2012 |
35 | The creation of feature based dynamic floating window for stereoscopic contents = 스테레오스코픽 컨텐츠를 위한 피쳐 기반 다이나믹 플로팅 윈도 자동 생성link Kim, Hyung-Jin; 김형진; et al, 한국과학기술원, 2012 |
36 | The creation of realistic paint simulation reflecting the real painting characteristics = 실제 페인팅 특징을 반영한 사실적인 페인트 시뮬레이션 생성link You, Mi; 유미; et al, 한국과학기술원, 2014 |
37 | Video enhancement in low-light condition via interval flash = 인터벌 플래시 발광을 통한 저광량 환경에서의 비디오 화질 개선link Hwang, Jun-Youp; 황준엽; et al, 한국과학기술원, 2013 |
38 | Video panorama for 2D to 3D conversion = 2D 영상에서 3D 입체영상으로의 컨버팅을 위한 비디오 파노라마 이미지 생성에 관한 연구link Choi, Seong-Woo; 최성우; et al, 한국과학기술원, 2012 |
39 | VideoVoyage: an efficient multi-scale navigable codec for video viewing = 비디오항해: 비디오관람을 위한 효율적인 멀티스케일 네비게이션 코덱link Lee, Kyung-Han; 이경한; et al, 한국과학기술원, 2013 |
40 | Visual Fluid Animation via Lifting Wavelet Transform Noh, Jun-Yong; Liu, Shiguang; Xu, Yixin; Tong, Yiying, The International Conference on Computer Animation and Social Agent(CASA) 2014, The International Conference on Computer Animation and Social Agent, 2014-05-28 |
41 | Weighted pose space editing for facial animation Seol, Yeong-Ho; Seo, Jae-Woo; Kim, PH; Lewis, JP; Noh, Jun-Yong, VISUAL COMPUTER, v.28, no.3, pp.319 - 327, 2012-03 |
42 | 인체 골격계에 기반한 케릭터 에니메이션 리깅 = Animation character rigging based on human skeletal systemlink 장태수; Jang, Tae-Soo; 노준용; Noh, Jun-Yong; et al, 한국과학기술원, 2007 |