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네트워크 효과 기반 추론모델을 통한 데이터 신뢰성 향상을 위한 메커니즘 디자인 = Mechanism design for data reliability improvement through network-based reasoning modellink

경노겸; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

395
녹색광고의 이익/손실 프레이밍 효과 = Gain/loss framing effect in green advertising : the main effect of message framing and the moderate role of construal level of psychological distancelink

강신영; Kang, Sinyoung; et al, 한국과학기술원, 2016

396
뉴스 데이터 마이닝을 통한 창업 정책 변동과 시기별 이슈 분석 : 국내 규제샌드박스 정책을 중심으로 = Analysis of policy changes and issue trends related to start-up using news data mining : focusing on domestic regulatory sandbox policieslink

임혜원; Lim, Hyewon; et al, 한국과학기술원, 2023

397
다각화 유형의 기간 별 국내 기업 가치에 미치는 영향 = The effect of types of diversification on domestic firm valuelink

권민우; Kwon, Min-Woo; et al, 한국과학기술원, 2013

398
다중 이상점 선호 기반 OTT 사업자 경쟁우위 전략: 동시방영권 협상을 중심으로 = Exploring the strategic use of a broadcast license deal in the korean OTT marketlink

김소현; 김민기; et al, 한국과학기술원, 2023

399
대기업과의 거래가 중소기업의 성과에 미치는 영향 : 국내 IT서비스 회사를 중심으로 = (The) effects of supply to large firms on the performance of SMEs : focusing on Korea IT service companieslink

태상필; 이희석; et al, 한국과학기술원, 2018

400
대의명분 마케팅의 적합성과 지속성이 이용자 행위 의도에 미치는 영향: SNS 채널효과와 소비자 귀인을 중심으로 = The effect of fit and durability in cause-related-marketing on user behavioral intention: focusing on the effect of SNS channel and consumer's attributionlink

김기준; Kim, Ki-Jun; 정재민; Jung, Jae-Min; et al, 한국과학기술원, 2014

401
대학생의 인구통계학적 특성에 따른 대외활동 스펙 보상 민감성 연구 = (A) study on sensitivity to ‘spec’ utilities of extracurricular activities : a choice model approachlink

김병묵; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

402
동적요금제 시행 하의 사회적 최적 전력 소매 요금에 관한 연구 = Optimal dynamic electricity pricing for maximizing social welfarelink

박종일; Park, Jongil; et al, 한국과학기술원, 2016

403
두 이종상품의 네트워크 효과에 관한 연구 = Network externalities with two heterogeneous productslink

임선빈; 인영환; et al, 한국과학기술원, 2012

404
디지털 마케팅 산업에서의 데이터관리플랫폼 수용에 관한 사례연구 : 기술 수용을 중심으로 = (A) case study on data management platform (DMP) acceptance by digital marketing industry : focusing on factors related to technology acceptancelink

공혜진; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2019

405
딥러닝 기반의 객체 탐지 기술을 활용한 인테리어 가구 인식 및 추천시스템과의 연동 방안 = Deep learning based furniture detection model for recommender systems : how to extract insights from visual datalink

정한결; 박성혁; et al, 한국과학기술원, 2022

406
딥러닝 프레임워크의 사례연구 및 도입 전략 = (The) case studies and adoption strategy of deep learning frameworklink

최은주; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2018

407
딥러닝을 이용한 수출신용보증 사고예측 = The prediction of export credit guarantee accident using deep learninglink

조재영; 한인구; et al, 한국과학기술원, 2020

408
따뜻한 빛 모형에서의 공공재 제공의 구축 효과에 관한 연구 = (A) study on crowding out effects of provision of public goods in warm glow modelslink

박창환; 황성하; et al, 한국과학기술원, 2019

409
리뷰 피드백 시스템이 소비자의 구매의도에 미치는 영향 : Airbnb 사례를 중심으로 = (The) impact of review-feedback system on the consumer’s purchase intention : the case of airbnblink

류일한; 안재현; et al, 한국과학기술원, 2017

410
매체별 “새벽배송”서비스의 성향 연구: 빅데이터 연관 검색어 분석을 중심으로 = A study on the propensity of "dawn delivery" service by media: focusing on big data related search term analysislink

서평덕; 오원석; et al, 한국과학기술원, 2020

411
맥스(Max) 효과와 1월 효과: 한국 주식시장을 중심으로 = The MAX effect and the January effect: Evidence from Korealink

최재진; Choi, Jae jin; et al, 한국과학기술원, 2023

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머신러닝을 활용한 가입자 기반 서비스 산업의 고객이탈 예측모형 개발: 상조회사 고객데이터를 중심으로 = Developing a machine learning based churn model for subscription-based services: the case of funeral servicelink

남재욱; 엄지용; et al, 한국과학기술원, 2020

413
먹스타그램 반복 노출이 식욕에 미치는 영향 = Consuming food pictures instead of real foods? when and how consuming food pictures affects appetitelink

김성태; Kim, Seong Tae; et al, 한국과학기술원, 2016

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