1 | A study on service churning intention in korean mobile communication industry : impact of mobile number portability = 한국이동통신 시장에서의 서비스 전환의향에 관한 연구link Cheong, Je-Ho; 정제호; et al, 한국정보통신대학교, 2002 |
2 | A usability study of multimodal input in an augmented reality environment Lee, Minkyung; Billinghurst, Mark; Baek, Woonhyuk; Green, Richard; Woo, Woontack, VIRTUAL REALITY, v.17, no.4, pp.293 - 305, 2013-11 |
3 | A/S 만족으로 인한 고객만족이 기업성과에 미치는 영향연구 : 건설기계 산업중심으로 = A study of the relationship between customer satisfaction based on A/S satisfaction and company performance : focusing on construction equipment industrieslink 윤도혁; Yoon, Do-Hyuk; et al, 한국과학기술원, 1998 |
4 | An empirical study of communication patterns, leadership styles, and subordinate satisfaction in R&D project teams in Korea Oh, Kyoungjo; Kim, Young-Bae; Lee, Jinjoo, JOURNAL OF ENGINEERING AND TECHNOLOGY MANAGEMENT, v.8, no.1, pp.15 - 35, 1991-06 |
5 | Antecedents and consequences of mobile phone usability: Linking simplicity and interactivity to satisfaction, trust, and brand loyalty Lee, Dongwon; Moon, Jung Hoon; Kim, Yong Jin; Yi, Mun Yong, INFORMATION & MANAGEMENT, v.52, no.3, pp.295 - 304, 2015-04 |
6 | Do Real-time Interactions Increase Audience Satisfaction for Online Live Video Streaming Service?: The Case of AfreecaTV in Korea Nam, Kyungjin; Kim, Hye-jin; Kwon, Youngsun, 정보사회와 미디어, v.19, no.2, pp.149 - 167, 2018-08 |
7 | Driver acceptance of car navigation systems: integration of locational accuracy, processing speed, and service and display quality with technology acceptance model Park, Eunil; Kim, Ki Joon, PERSONAL AND UBIQUITOUS COMPUTING, v.18, no.3, pp.503 - 513, 2014-03 |
8 | Factors Affecting Internet Banking Success: A Comparative Investigation between Indonesia and South Korea Aries, Susanto; Lee, Hwan-Soo; ZO, Hang-Jung; Ciganek, Andrew P., JOURNAL OF GLOBAL INFORMATION MANAGEMENT, v.21, no.2, pp.72 - 95, 2013-04 |
9 | Optimal selection under satisfaction dependent dispersal strategy = 만족도에 의존하는 확산 법칙과 선택의 최적화link Seo, Hyo-Won; 서효원; et al, 한국과학기술원, 2013 |
10 | The effect of benefit point perception on ideal spending mode and satisfaction = 복지 포인트에 대한 인식이 이상적 지출 방법과 지출 만족도에 미치는 영향link Moon, Ji-Hye; 문지혜; et al, 한국과학기술원, 2014 |
11 | The effects of service interactivity on the satisfaction and the loyalty of smartphone users Kim, Minkyoung; Chang, Younghoon; Park, Myeong-Cheol; Lee, Jongtae, TELEMATICS AND INFORMATICS, v.32, no.4, pp.949 - 960, 2015-11 |
12 | The effects of simplicity and interactivity on the mobile device = 모바일 기기에 있어서 단순함과 상호작용성의 영향link Lee, Dong-Won; 이동원; et al, 한국정보통신대학교, 2008 |
13 | User acceptance of long-term. evolution (LTE) services An application of extended technology acceptance model Park, Eunil; Kim, Ki Joon, PROGRAM-ELECTRONIC LIBRARY AND INFORMATION SYSTEMS, v.47, no.2, pp.188 - 205, 2013 |
14 | User acceptance of new services and devices in the ICT industry : an extended perspective of perceived value = ICT 산업에서의 신규 서비스 및 단말 수용 행동 연구 : 사용자의 지각된 가치를 중심으로link Yu, Ji-Eun; 유지은; et al, 한국과학기술원, 2013 |
15 | Verification of the spatial design adequacy for the prospective occupants’ amenity and efficiency needs = 잠재적 거주자의 쾌적성 및 편리성 니즈 충족을 위한 공간디자인 적합성 검증link Lee, Sang Won; 이상원; et al, 한국과학기술원, 2016 |
16 | 기업 이미지에 영향을 미치는 CEO 블로그의 요인 분석 = Analysis of the factors of CEO blogs that affect the image of corporationlink 윤형원; Yoon, Hyoung-Won; et al, 한국과학기술원, 2010 |
17 | 당뇨병 인슐린 주사 속성이 의사 처방과 환자 투약 만족도에 미치는 영향 연구 = Effects of diabetes insulin injection attributes on doctor prescription and patient medication satisfactionlink 김승현; Kim, Seung Hyun; et al, 한국과학기술원, 2016 |
18 | 스마트폰 브랜드 사용 경험을 통해 형성된 이용만족도가 동일브랜드의 다른 스마트 디바이스 구매에 미치는 영향 = A study on the influence of smart phone brand satisfaction on the purchase intention of other smart devices under the same brandlink 노민영; Noh, Min Young; et al, 한국과학기술원, 2015 |
19 | 스마트폰 사용자 경험의 요소 도출 및 효과 검증 = Identifying the underlying factors of smartphone user experience and validating its effectslink 김현지; Kim, Hyun Ji; et al, 한국과학기술원, 2014 |