Browse "Dept. of Knowledge Service Engineering(지식서비스공학과)" by Type 

Showing results 29 to 48 of 182

29
Dataset, ground-truth and performance metrics for table detection evaluation

Fang, J; Tao, X; Tang, Z; Qiu, R; Liu, Ying, 2012 10th IAPR International Workshop on Document Analysis Systems, pp.445 - 449, IAPR, 2012-03-27

30
Design and evaluation of an extrinsic integration framework in game-based learning = 게임 기반 교육시스템 외적 통합 프레임워크의 디자인과 평가link

Park, Juneyoung; Yi, Mun Y.; et al, 한국과학기술원, 2020

31
Design and evaluation of context-aware distraction management systems = 상황 인식 기반 방해 관리 시스템 디자인 및 평가link

Kim, Inyeop; Lee, Uichin; et al, 한국과학기술원, 2021

32
Design of an e-learning system based on SECI model = 지식창조이론에 기반한 이러닝 시스템 디자인link

Lee, Dong-Yun; 이동윤; et al, 한국과학기술원, 2011

33
Designing a social robot for behavior promotion and moderation: a case study for solitary drinking context = 행동 증진 및 절제를 위한 소셜 로봇 디자인: 1인 음주 상황 사례 연구link

Jung, Yugyeong; Lee, Uichin; et al, 한국과학기술원, 2022

34
Designing human-machine communication to aid driver's situation awareness in smart vehicles = 스마트 차량 운전자의 상황인지를 위한 인간- 기계 커뮤니케이션 디자인 연구link

PARK, DAEHEE; Lee, Uichin; 이의진; Yoon, Wan Chul; et al, 한국과학기술원, 2020

35
Determining and validating smart TV UX elements: a multi-study approach = 스마트 TV 사용자 경험 요소의 도출과 검증: 다중 방법론 기반link

Jang, Jincheul; Yi, Mun Yong; et al, 한국과학기술원, 2019

36
Driver interruptibility research for in-vehicle voice interactions = 차량 대화형 서비스를 위한 개입시점 적절성 연구link

Kim, Auk; Lee, Uichin; et al, 한국과학기술원, 2020

37
Dynamic balancing of learning and fun in game-based learning = 교육용 게임에서 학습 시간과 게임 시간의 균형을 통한 학습력 향상link

Kim, Yu Sik; Yi, Mun Yong; et al, 한국과학기술원, 2018

38
Emotions based movie recommender systems = 감정 기반 영화 추천 시스템link

Kim, Victoriya; Yi, Mun Yong; et al, 한국과학기술원, 2019

39
Enhancing user's self-disclosure through chatbot's co-activity and conversation atmosphere visualization = 인간-챗봇간의 공동활동 및 시각화를 통한 자기 공개 증진에 대한 연구link

Pujiarti, Rafikatiwi Nur; Yi, Mun Yong; et al, 한국과학기술원, 2021

40
EP-CapsNet : Integrated inception module with capsule network based architecture for electrophoresis binary classification = EP-CapsNet : 전기 영동 이분 분류를 위한 캡슐 네트워크 구조 기반의 통합된 인셉션 모듈link

Elizabeth; Yi, Munyong; et al, 한국과학기술원, 2018

41
EPE-Net : selective classification based early prediction extension for network inference acceleration = EPE-Net : 모델의 추론 가속을 위한 선택적 분류 기반 조기 예측link

Lee, Gihun; Yun, Seyoung; et al, 한국과학기술원, 2020

42
Evaluation of Radio-Frequency Identification Projects in Public Sectors of Korea

Chung, Ki Yeon; Chang, Yoon Seok; Vanharanta, Hannu; Kantola, Jussi I, HUMAN FACTORS AND ERGONOMICS IN MANUFACTURING SERVICE INDUSTRIES, v.21, no.1, pp.44 - 51, 2011

43
Everyday life information seeking with mobile Q&A = 모바일 Q&A를 통한 일상 생활에서의 정보 추구 방법 연구link

Yi, Eun-Hee; 이은희; et al, 한국과학기술원, 2012

44
Facilitating civic engagement for road safety with mobile crowdsensing = 도로 안전을 위한 모바일 크라우드센싱 기반 시민 참여 시스템 연구link

Park, Sangkeun; Lee, Ui Chin; et al, 한국과학기술원, 2019

45
Facilitating knowledge interaction based on topic schema modeling = 토픽 스키마 모델링을 기반으로 한 지식 상호작용 지원link

Lee, Seulki; 이슬기; et al, 한국과학기술원, 2017

46
Finding a Haystack in Haystacks Simultaneous Identification of Concepts in Large Bio-Medical Corpora,

Liu, Ying; Lita, Lucian V.; Niculescu, Radu Stefan; Mitra, Prasenjit; Giles, C. Lee, SIAM Conference on Data Mining (SDM) 2008 , pp.668 - 679, SIAM (Society for Industrial and Applied Mathematics), 2008-04-24

47
Gradient compression with random projection and sequential update method = 동기화된 분산 딥러닝 환경에서 랜덤 프로젝션과 순차 업데이트 방법을 이용한 전송량 압축link

Kim, Sangmook; Yun, Se-Young; et al, 한국과학기술원, 2019

48
Group-housed pig playing behavior classification using deep CNN-LSTM network = 심층 CNN-LSTM 네트워크를 이용한 단체 축사에서의 돼지 놀이 행동 분류link

Low, Beng Ern; Yi, Mun Yong; et al, 한국과학기술원, 2022

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0