Browse "Dept. of Industrial Design(산업디자인학과)" by Type Thesis(Ph.D)

Showing results 48 to 64 of 64

48
Methods and practices of affective ambient light design in cars = 자동차 실내 감성조명 디자인 방법과 실제link

Kim, Taesoo; Suk, Hyeon-Jeong; et al, 한국과학기술원, 2023

49
Non-finito products : design for creative user experience with everyday digital products = 논피니토 제품 : 일상 디지털 제품의 창의적 사용경험을 위한 디자인link

Seok, Jin-Min; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2017

50
Optimal luminance and chromaticity for viewing mobile displays under low illuminance = 저조도 환경에 적합한 디스플레이 휘도 및 색도link

Na, Noo Ree; 나누리; et al, 한국과학기술원, 2016

51
Proxemics-based mobile messenger design = 프로세믹스 기반 모바일 메신저 디자인link

Shin, In-geon; Lim, Youn-kyung; et al, 한국과학기술원, 2019

52
Roles of media affordance for design collaboration = 디자인 협업에서 미디어 어포던스의 역할link

Jung, Young-Wook; Lim, Youn-kyung; 임윤경; Kim, Myung-suk; et al, 한국과학기술원, 2018

53
Smartphone effect = 스마트폰의 영향 : 휴대용 정보기기의 Post-optimal use의 사용자 경험link

Lee, Yong-Ki; 이용기; et al, 한국과학기술원, 2017

54
Tactile phone conversation = 촉감통화link

Park, Young-Woo; 박영우; et al, 한국과학기술원, 2014

55
The dynamics of design activity by determinization level = 확정화 수준에 따른 디자인 행위의 동적 변화link

Kwak, Sonya-Sona; 곽소나; et al, 한국과학기술원, 2008

56
The effects of anthropomorphism on product design = 의인화가 제품디자인에 미치는 영향link

Choi, Jeong-Gun; 최정건; et al, 한국과학기술원, 2011

57
(The) effects of contexts on information design = 정보디자인에서 맥락의 영향link

You, Sicheon; 류시천; Lim, Youn-kyung; 임윤경; et al, 한국과학기술원, 2015

58
(The) effects of the usability of products on user’s emotions = 제품의 사용성이 사용자의 감성에 미치는 영향에 관한 연구link

Jeong, Sang-Hoon; 정상훈; et al, 한국과학기술원, 2007

59
(The) exploration of design thinking process using sketch analysis = 컨셉스케치분석을 통한 디자인사고과정의 탐구link

Kim, Ji-Hoon; 김지훈; et al, 한국과학기술원, 2009

60
(The) prototyping framework for the robot platform styling and mechanical design = 로봇 플랫폼 스타일링과 기구적 디자인을 위한 프로토타이핑 프레임워크 구축에 관한 연구link

Kim, Won-Sup; 김원섭; et al, 한국과학기술원, 2008

61
Thermoformable digital fabrication = 열 성형이 가능한 디지털 패브리케이션link

Ko, Donghyeon; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2022

62
Towards natural gesture interaction: design methods and case studies = 자연스러운 제스처 인터랙션 디자인을 위한 방법 개발 및 사례연구link

Lee, Sang-su; 이상수; Lee, Kun-Pyo; 이건표; et al, 한국과학기술원, 2014

63
Visualizing invisible information on body movement to enhance learning experience of sports skills = 스포츠 기술 학습경험 증진을 위한 비가시적 움직임 정보의 시각화에 대한 연구link

Park, Hyung-Kun; Lee, Woohun; et al, 한국과학기술원, 2019

64
평판 자체, 평판 면상, 평판 투시 상호작용의 몰입적 경험 스케칭 = Sketching immersive experiences of as-panel, on-panel, and through-panel interactionslink

이준협; Lee, Joon Hyub; et al, 한국과학기술원, 2023

rss_1.0 rss_2.0 atom_1.0