Browse "Graduate School of Information and Media Management((구)정보미디어경영대학원)" by Author 박병호

Showing results 1 to 15 of 15

1
Motivations for economic news consumption and sharing on Facebook = 페이스북에서의 경제뉴스 소비 및 공유에 대한 이용과 충족 연구link

Park, Hyongki; 박형기; et al, 한국과학기술원, 2016

2
개인의 혁신성향이 정보채널의 이용과 신제품구매에 미치는 영향 = The influence of personal innovativeness on information channel use and new product purchaselink

정청균; Jung, Chungkyun; et al, 한국과학기술원, 2015

3
개인혁신성향에 따른 방송시청장치간 선호도 분석과 태블릿을 통한 방송시청 이용의도 = The effect of personal innovativeness on device preference and tablet adoption intent for television viewinglink

장지환; Jang, Jihwan; et al, 한국과학기술원, 2015

4
기본적 Machine Learning 모형을 통한 투자성공 예측시스템과 실제 VC심사역 예측과의 비교 = An investment-success-predicting system based on machine learning-algorithms and its comparisons with predictions by venture capitalistslink

박광일; Park, Kwang Il; et al, 한국과학기술원, 2015

5
농업 디지털 기술(애그테크 - AgTech) 기술 수용에 대한 연구 : 글로벌 기업 CEO 인터뷰를 중심으로 = (A) case study on the technical acceptance of AgTech : focusing on CEO interviews of global companieslink

김형섭; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021

6
모바일 개인방송 시청요인 분석 = Analysis on the viewing intention of mobile personal casting by using hedonic-motivation system adoption modellink

임재완; Lim, Jae Wan; et al, 한국과학기술원, 2016

7
모바일 게임 내 아이템 편취에 관한 연구 : 죄책감, 수치심, 사회적 영향을 중심으로 = (A) study on obtaining items from mobile games by fraud : focusing on guilt, shame, and social influencelink

민동휘; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2017

8
배너광고 요소에 따른 광고효과 분석: 색의 3요소(색상, 명도, 채도)와 메시지 요소를 중심으로 = The Advertising Effects of Online Banner Advertisement Elements: Based on Three Dimensions of Color (Hue, Brightness, and Saturation) and Message Elementslink

맹소연; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021

9
선행 사건에 의한 온라인 검색어 트렌드와 관련광고관심도변화분석: COVID-19 상황 속 온라인 매체 광고를 중심으로 = Analysis of changes in online search trends and related advertising interest due to preceding events: focused on advertisements in online media sites in the context of COVID-19 pandemiclink

이승엽; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2021

10
스마트폰을 사용한 모바일 간편 결제 서비스 사용의도와 수용에 대한 연구 = a study on the factors affecting intent to use and acceptance of mobile payments using smartphoneslink

신재영; Shin, Jae Young; et al, 한국과학기술원, 2016

11
온라인 생명보험 서비스 사용의도와 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting intent to use and acceptance of online life insurance serviceslink

박재률; Park, Jae Ryul; 이병태; Lee, Byungtae; et al, 한국과학기술원, 2016

12
운전 중 스마트폰 사용 행위에 대한 심리학적 요인 연구 = Study on the psychological factors of using smartphones while driving : associated with sensation seekinglink

박진환; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2017

13
유·아동 대상 전자책 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = A study on the factors affecting the adoption of children e-bookslink

장혜승; Chang, Hyeseung; et al, 한국과학기술원, 2015

14
전문가와 일반인 집단을 통한 ICT 미래유망기술의 발굴에 관한 연구 = Exploring emerging technology in the ICT sector through specialists and general populationlink

이승직; Lee, Seungjick; et al, 한국과학기술원, 2015

15
학원관리용 모바일 어플리케이션의 특성이 지속적 사용의도와 재등록 의도에 미치는 영향에 관한 연구 = (The) theoretical study on the effect of a mobile application's characteristics on the users' continuance intention and the re-registrationlink

박광현; 박병호; et al, 한국과학기술원, 2017

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