Browse "Graduate School of Management((구)테크노경영대학원)" by Subject 전자상거래

Showing results 1 to 31 of 31

1
(A) study on online auctions in competition with posted-price markets = 고정가격제 시장과 경쟁관계에 있는 온라인 경매에 관한 연구link

Lee, Ho-Mu; 이호무; et al, 한국과학기술원, 2006

2
Analysis of business models and competitive strategies in electronic commerce = 전자상거래에서의 비즈니스 모델과 경쟁 전략에 관한 분석link

Chun, Se-Hak; 천세학; et al, 한국과학기술원, 2002

3
Antecedents of B2C electronic commerce and service success : a theoretical link and extension = 기업과 소비자간 전자상거래 및 서비스 성공요인에 대한 고찰 : 이론적 연결과 확장 중심으로link

Kang, Young-Sik; 강영식; et al, 한국과학기술원, 2008

4
Deriving a negotiation decision function for software agents in electronic commerce = 전자 상거래 용 소프트웨어 에이전트를 위한 협상 의사 결정 함수 도출link

Choi, Joon-Seok; 최준석; et al, 한국과학기술원, 2001

5
Development of multimedia call center for internet shopping mall:IMC = 인터넷쇼핑몰을 위한 멀티미디어 콜센터의 개발:IMClink

Moon, Bong-Ki; 문봉기; et al, 한국과학기술원, 1998

6
Dynamic internet market stage theory and product portfolio strategy = 전자상거래 시장의 동적 단계 이론과 제품 포트폴리오 전략link

Lee, Bahk; 이박; et al, 한국과학기술원, 1999

7
Efficient modular multi-party fair exchange protocol with ring architecture model for electronic commerce = 전자상거래를 위한 링 구조 기반의 효율적인 다자간 모듈러 공정거래 프로토콜 개발link

Khil, In-Soo; 길인수; et al, 한국과학기술원, 2002

8
Evaluation of internet-based debit payment models : online merchant’s perspective = 인터넷 기반 직불결제 모델의 평가 : 온라인 상인의 관점link

Sung, Ki-Yoon; 성기윤; et al, 한국과학기술원, 2010

9
Financial characteristics and a stage theory of e-tailers = 사이버 유통업체의 재무적 특성과 발전 단계에 관한 연구link

Kang, Hee-Goo; 강희구; et al, 한국과학기술원, 2001

10
Internet advertisement by comparison challenge model = 비교도전 모델에 의한 인터넷 광고link

Lee, Jae-Won; 이재원; et al, 한국과학기술원, 2003

11
Managerial characteristics of electronic shopping malls = 전자쇼핑몰관리특성에 관한 연구link

Park, Bong-Won; 박봉원; et al, 한국과학기술원, 1997

12
Strategic impact of e-business on an industry : medidas in Korea health care industry = E-business가 산업에 미치는 전략적 영향에 관한 연구 : 한국 의료 산업과 메디다스를 사레로link

Kim, Hyun-Hee; 김현희; et al, 한국과학기술원, 2001

13
The risk analysis for electronic commerce using case based reasoning = 사례기반 추론을 이용한 전자상거래의 위험분석link

Jung, Chang-Duk; 정창덕; et al, 한국과학기술원, 2001

14
(The) collective intelligence in e-commerce : the effect of online consumer review on attitude towrad product = 전자상거래에서의 집단지성 : 온라인소비자후기가 제품태도에 미치는 영향link

Lee, Ju-Min; 이주민; et al, 한국과학기술원, 2007

15
(The) effect of information satisfaction and relational benefit on consumer's online shopping site commitment = 정보만족과 관계적 혜택이 소비자의 온라인 쇼핑 사이트 몰입에 미치는 영향에 관한 연구link

Park, Chung-Hoon; 박정훈; et al, 한국과학기술원, 2003

16
(The) relationships between IS control, control environment, and risks : focused on applications of EC = 정보시스템 통제, 통제환경 및 위험간의 관계에 관한 연구 : 전자상거래 응용시스템을 중심으로link

Park, Jong-Moon; 박종문; et al, 한국과학기술원, 2000

17
국내 기업의 전자상거래 채택에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 = Study on identification of factors that influence a business firm to adopt electronic commerce in Korealink

이경준; Lee, Kyung-Joon; et al, 한국과학기술원, 2001

18
농산물 공급자의 전자상거래 참여효과 = Supply-side effectiveness of electronic marketing in agricultural productslink

강연욱; Kang, Yeon-Wook; et al, 한국과학기술원, 2002

19
다기능 스마트카드를 활용한 온, 오프라인 비즈니스 통합 방안에 관한연구 = A study on the integration solution between online and off-line business using multi functional Smart Cardlink

김현정; Kim, Hyun-Jung; et al, 한국과학기술원, 2001

20
데스크톱 위젯을 중심으로 한 e-commerce 개인화 연구 = Personalization in e-commerce : Case study on desktop widgetlink

유주원; Weon, Yoo-Joo; et al, 한국과학기술원, 2008

21
새로운 e-BUSINESS 모델의 도출과 마케팅 전략수립을 위한 사례 연구 = A case study for derivation of new e-business model & marketing strategy planninglink

김민식; Kim, Min-Sik; et al, 한국과학기술원, 2001

22
성공적인 B2B e-Marketplace 운영을 위한 전략 : MRO사례를 중심으로 = Successful strategies for B2B e-Marketplace operation : a case study of MROlink

정지연; Chung, Ji-Yon; et al, 한국과학기술원, 2003

23
온라인 소비자행동과 인터넷상점의 초기신뢰 구축 전략 : 패션 상품 중심으로 = Online consumer behavior & initial trust building strategy of an internet store : focused on an online fashion goods retailerlink

박영조; Park, Young-Jo; et al, 한국과학기술원, 2003

24
웹 기반 구매시스템이 기업간 거래관계에 미치는 영향에 대한 연구 = A study on the effects of the introduction of Web-based purchasing systems on the buyer-supplier relationshipslink

정영조; Jung, Young-Jo; et al, 한국과학기술원, 2000

25
인터넷 기반 전자상거래 활성화를 위한 전자지급결제시스템 구축방안 = Implementation strategy of electronic payment systems for expending electronic commerce on the internetlink

임채호; Lim, Chae-Ho; et al, 한국과학기술원, 1999

26
인터넷 활용현황 분석에 의한 전자상거래의 의미와 비지니스 영향에 관한 연구 = Electronic commerce on internet : an analysis of business implications and influences based on internet usagelink

정석기; Jung, Seok-Ki; et al, 한국과학기술원, 1997

27
인터넷에서의 가격행태에 관한 실증연구 : 모니터 제품을 중심으로 = Pricing behavior on the internet : monitor product caselink

김소형; Kim, So-Hyeong; et al, 한국과학기술원, 2001

28
전자상거래 환경 하에서의 구매결정지원에 관한 연구 : 웹사이트에의 전화기능 통합 = Study on purchasing decision support in the electronic commerce environments : computer telephony integration on websitelink

주종형; Joo, Jong-Hyung; et al, 한국과학기술원, 1998

29
전자상거래에서 고객 행태 분석을 통한 고객 지원 시스템 개발 = Developing a customer support system through the analysis of customer behavior in electronic commercelink

이철민; Lee, Churl-Min; et al, 한국과학기술원, 1997

30
전자상거래의 부가가치세 과세방안에 관한 연구 = Value-added tax system for electronic commercelink

차병주; Cha, Byung-Joo; et al, 한국과학기술원, 2001

31
환경산업에서의 전자상거래 실행전략에 관한 연구 = A study on practical strategy of electronic commerce in environmental industrylink

권희동; Kwon, Hee-Dong; et al, 한국과학기술원, 2001

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