Browse "Graduate School of Management((구)테크노경영대학원)" by Author Lee, Byung-Tae

Showing results 1 to 26 of 26

1
(A) free anti-keylogger may cost more than free : optimal security measure configuration under burden of proof = 입증책임 하에서 보안 구조 최적화에 대한 연구link

Kim, Myun-Soo; 김면수; et al, 한국과학기술원, 2010

2
(A) study on gender differences in online shopping behavior = 성별에 따른 온라인 쇼핑 행동 차이에 관한 연구link

Park, Joo-Young; 박주영; et al, 한국과학기술원, 2007

3
An empirical study on the change of information set for loan decision as borrowers have built transaction history in Online Peer-to-Peer Lending = 온라인 개인간 대출 거래에서 대출자의 과거 거래 실적에 따른 투자자의 의사 결정 요인 변화에 대한 실증 연구link

Yum, Hae-Won; 염혜원; et al, 한국과학기술원, 2011

4
(An) analysis of virtual economies in MMORPG = MMORPG 안에서의 가상 경제에 관한 분석link

Jung, Gwang-Jae; 정광재; et al, 한국과학기술원, 2007

5
(An) analytical and empirical analysis of phantom transactions in internet auction = 인터넷 경매에서 발생하는 허위거래에 관한 수리적, 계량적 분석link

Cho, Hyung-Jun; 조형준; et al, 한국과학기술원, 2003

6
(An) economic analysis of customer network externalities on customer relationship management strategy : an agent-based modeling approach = 고객관계관리 전략에 대한 고객 망외부성의 경제적 분석 : 에이전트 기반 모델링 접근방법link

Kim, Hyo-Young; 김효영; et al, 한국과학기술원, 2003

7
(An) economic analysis of ubiquitous business from perspectives on the ownership = 소유권 관점에서 본 유비쿼터스 비즈니스에 대한 경제학적인 연구link

Kim, Kyung-Tae; 김경태; et al, 한국과학기술원, 2006

8
(An) empirical study on the effect of creation and utilization of social capital on market transactions in online peer-to-peer lending = 사회적 자본의 형성과 활용이 온라인 개인간 대출 거래에 미치는 영향에 대한 실증 연구link

Ho, Jae-Seong; 호재성; et al, 한국과학기술원, 2010

9
(An) exploratory study on the new product demand curve estimation using online auction data = 온라인 옥션 테이타를 활용한 신상품 수요 곡선 추정에 관한 연구link

Shim, Seon-Young; 심선영; et al, 한국과학기술원, 2004

10
Analysis on buy-it-now price and performance in internet auction = 인터넷 옥션에서의 즉시 구매 가격 사용과 성과 분석에 관한 연구link

Park, Joong-Young; 박중영; et al, 한국과학기술원, 2003

11
Economic analysis of the strategic use of and investment in customer relationship management (CRM) Systems under network effects and digital divides = 네트워크 효과와 고객간 디지털 격차가 존재하는 시장에서의 고객관계관리 시스템의 전략적 활용 및 투자에 관한 연구link

Kim, Eun-Jin; 김은진; et al, 한국과학기술원, 2007

12
Effectiveness of loyalty programs in online markets = 온라인 시장에서 로열티 프로그램의 효용성에 관한 연구link

Lim, Sang-Hee; 임상희; et al, 한국과학기술원, 2005

13
Empirical studies on electronic marketplaces and IT platform migration = 온라인 거래 시장과 정보 시스템 플랫폼 이전에 관한 실증적 고찰link

Shim, Seon-Young; 심선영; et al, 한국과학기술원, 2008

14
IT Investment Decision and Performance of Online Brokerage Firm Under Heterogeneity of IT Service Dimensions = 이질적 서비스 측면에 대한 IT 투자와 기업의 성과에 대한 연구link

Jung, Jong-Hun; 정종헌; et al, 한국과학기술원, 2009

15
Outsourcing strategy for multi-period IS development : when to use competition = 다기간 정보시스템 개발에서의 아웃소싱 최적화 방안link

Ahn, Ji-Ae; 안지애; et al, 한국과학기술원, 2004

16
Success factors of business process management adoption = 성공적인 BPM 도입을 위한 수용요인에 관한 연구link

Park, Jin-Seok; 박진석; et al, 한국과학기술원, 2006

17
(The) effect of loss leader pricing in online and offline markets = 유통 채널에 따른 특가 상품 정책의 효과에 대한 연구 : 온라인과 오프라인 매장에서의 효과를 비교분석link

Kim, Jee-Young; 김지영; et al, 한국과학기술원, 2005

18
(The) model of spatial technology competition : the analysis of transition from local to global externalities = 공간 위상에 근거한 기술경쟁모형 : 부분 망외부성에서 전체 망외부성으로의 변화양상 분석link

Shin, Seo-Jin; 신서진; et al, 한국과학기술원, 2002

19
Three essays on customer network-based CRM in high-tech industry and a strategic adoption of knowledge management system from knowledge marketplace perspective = 고객 네트워크를 활용한 고객관계관리와 시장관점의 지식경영시스템의 전략적 도입에 관한 연구link

Choi, Ha-Nool; 최하눌; et al, 한국과학기술원, 2005

20
Why an innovator should not be too greedy? : strategy of introduction of a technology with network externality = 망외부성 하에서 신기술 개발 기업의 상용화 전략에 관한 연구link

Lee, Chang-Hoon; 이창훈; et al, 한국과학기술원, 2004

21
금융산업 IT governance 와 IT 부서 평가 : S은행 사례를 중심으로 = IT governance and IT division evaluation in financial industry : S bank caselink

진용선; Jin, Yong-Sun; et al, 한국과학기술원, 2003

22
성공적인 B2B e-Marketplace 운영을 위한 전략 : MRO사례를 중심으로 = Successful strategies for B2B e-Marketplace operation : a case study of MROlink

정지연; Chung, Ji-Yon; et al, 한국과학기술원, 2003

23
소매은행에서의 CRM 추진현황 분석 및 개선방안에 관한 연구 : 국내 4개 소매은행의 사례 비교 분석 = Analysis of CRM implementation and strategies of retail banks in Korealink

김영실; Kim, Young-Sil; et al, 한국과학기술원, 2003

24
온라인 브로커리지의 IT 서비스 품질 경쟁과 수익성에 관한 실증연구 = An empirical study on IT service quality competition and profitabilitylink

정우진; Chung, Woo-Jin; et al, 한국과학기술원, 2009

25
온라인 소비자행동과 인터넷상점의 초기신뢰 구축 전략 : 패션 상품 중심으로 = Online consumer behavior & initial trust building strategy of an internet store : focused on an online fashion goods retailerlink

박영조; Park, Young-Jo; et al, 한국과학기술원, 2003

26
지식경영의 조직 지식 저장 모형에 따른 성과 비교 분석 : 에이전트 기반 모형을 이용하여 = Performance analysis of two organizational knowledge storage models in knowledge management using agent based simulation modelinglink

고정욱; Ko, Jung-Wook; et al, 한국과학기술원, 2004

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